Kaksplus.fi

Nämä asiat yllättivät äidiksi tulemisen jälkeen

24. elokuuta 2017

Musta on välillä hauska pohtia, mitä kaikkia erilaisia huomioita olen äidiksi tulemisen jälkeen tehnyt. Olen aiemmin julkaissut postauksen, jossa pohdin äitiyden tuomia muutoksia arjessani (100 päivää äitinä ja Äitiyden myötä).  Tällä kertaa keskityin vähän yleisempiin huomioihin, satunnaisiin ajatuksiin, joita olen viime aikoina pyöritellyt mielessäni. Näitä on varmasti paljon enemmän, mutta tässä muutamia, jotka tulivat mieleeni. 

BUSSIT 
Sekös nostaa verenpainetta, kun huomaat, ettet mahdukaan vaunujen kanssa bussiin! Mua myös huvittaa, miten julkisilla kulkevilla äideillä on YLEENSÄ sanaton koodi asettua pysäkille jonoon, ja hypätä bussiin saapumisjärjestyksessä. 

HUOMIO
Mä en ole ikinä välittänyt huomiosta, joten se on tullut shokkina, miten paljon huomiota oman lapsen kautta saa. En ole ikinä ollut hyvä small talkissa, mutta nyt mun on pitänyt opetella sitä. Onneksi lapsen kautta keksii helposti keskusteltavaa. Noel on hyvä puskuri. :D

LEIKKIPAIKAN SIIVOAMATTA JÄTTÄMINEN
Mä en voi käsittää, etteivät jotkut vanhemmat siivoa pienen lapsensa leikkejä tai laita lasta siivoamaan jälkiään! Mä en ikimaailmassa kehtaisi jättää leikkipaikkaa sotkuiseksi lapseni jäljiltä. Sain isot kiitokset leikkipuiston ohjaajalta, kun siivosin leikkejä muiden jo lähdettyä. Mä sanoin hänelle, että ei tarvitse kiitellä, mulle se on itsestäänselvyys. Tulevaisuudessa tulen aivan varmasti pitämään huolen siitä, että Noel siivoaa jälkensä. Tällä hetkellä teen sen hänen puolestaan tietysti.

PYÖRÄILEMINEN ILMAN KYPÄRÄÄ
Mä oon ärsytellyt tätä asiaa mielessäni jo vuosia, mutta pakko nostaa se nyt esiin. Mua niiiiiin kyrsii, kun näen vanhempia pyöräilemässä ilman kypärää, vaikka lapsilla on kypärät. Mikäs hemmetin logiikka siinä on?! Opetat lapsellesi, ettei aikuisena tarvitse käyttää kypärää, koska vain lapsi voi satuttaa itsensä pyöräillessä. Hohhoijaa... Itse käytän aina kypärää pyöräillessäni ja tulen aivan satavarmasti toimimaan esimerkkinä myös lapselleni.

WORD! 22 Jump Street -leffasta


PAKASTIN - ARJEN PELASTAJA
Mä en ole aiemmin pakastanut ruoka-annoksia. Nyt me ei enää selvittäis ilman pakastinta, koska sieltä on super näppärä sulattaa kaikenlaisia kasvispihvejä/-pannareita tai valmistamiani välipaloja Noelille. En nimittäin todellakaan jaksa edes joka toinen päivä kokkailla niitä...

"VAATIMATTOMUUS"
Ajattelin, ettei musta tule sellaista äitiä, joka ei raaski ostaa itsellensä edes perustarvikkeita. Osasin odottaa, että vaatteiden ostaminen itselle jäisi, mutta että ihan deodorantin ostokin kirpaisee sydämestä. Niinpä niin, väärässä olin. Meidän rahatilanne on tiukka, eikä joustoa juuri ole, joten ei ihmekään, että rahankäyttäminen itseen tuntuu pahalta. En halua, että Noelilta puuttuu mitään, mutta haluaisin myös välttää tilanteen, jossa hieron parvekkeella kasvavaa sitruunatimjamia kainaloihini. ;) Välillä on sellainen "Älyhoi, älä jätä!" -olo...  

2 kommenttia :

  1. Haha, hauskoja nää kaikki ja niin totta! Tota pyöräilyä ilman kypärää en myöskään tajua. Meillä tulee varmaan olemaan miehen kanssa kinaa aiheesta joskus, koska hän on kotosin pyöräilyn luvatusta maasta :D Ja siellä KUKAAN ei käytä kypärää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai kauhee, hollantilaiselle onkin varmaan vaikea takoa järkeä päähän kypärän käytöstä! :D Tsemppiä vaan! :D Ja kiva, että löysit samaistuttavaa! :)

      Poista