Kaksplus.fi

Raskausajan jälkeinen TO DO -lista

7. marraskuuta 2016

Mulla on ollut koko raskauden ajan aika helppoa. Häiritseviä kipuja on tullut vasta viimeisellä kolmanneksella ja samaan aikaan liikkumiseni on hankaloitunut. Närästys on toki ollut riesana alusta lähtien. Mä en kuitenkaan koe jääneeni paitsi mistään raskauden takia. Kaikkihan on omasta asenteesta myös kiinni!

Halusin kuitenkin koota ylös asioita, jotka toivon pääseväni toteuttamaan raskausaikana jälkeen. Tässä siis muutama, joiden toteutumista odotan jo malttamattomasti!


  KOKO VAATEKAAPPI KÄYTTÖÖN!  
Tokihan imetys rajoittaa mun vaatekaappini hyödyntämistä, mutta odotan jo sitä hetkeä, kun taas mahdun mun ihaniin vaatteisiini! Toivotaan, että ne tuntuvat edelleen omalta, eikä äitiys aiheuta mulle kovin suurta identitettikriisiä pukeutumisrintamalla. Ja hei, KENGÄT! Kun on monta kuukautta kulkenut samoilla ihanilla lenkkareille, saattaa silti kaivata esimerkiksi Dr Martensin maihareita ja kaikkia ihania korollisia Vagabondin nilkkureita, jotka ovat raskauden ajan pölyttyneet kaapissa...

  SAAN OLLA TAAS VANHOISSA TUTUISSA ASENNOISSA!  
Mä oon aina viihtynyt oudoissa asennoissa. Öisin esimerkiksi käännyn jalkopäähän nukkumaan niin, että jalat on risti-istunnassa ja yläkroppa kääntyy päälle. Raskausaikana en ole yllättäen siihen asentoon päässyt, enkä välttämättä haluakaan enää. Ei ole mukavaa herätä yöllä pelkoon, että tämäkö on nyt se yö, kun mun jalkani joudutaan amputoimaan tuon asennon takia. :D Mutta siis, lattialla istuminen ja sieltä ketterästi ylöspääseminen, kyykyssä oleminen ja vatsalla makaaminen - siinä muutama, joita kaipaan kovasti!

  VALKOVIINI!  
Mun on tehnyt valkoviiniä mieli koko raskausajan. Ennen kuin plussasin, mun oli monta viikonloppua pitäny ostaa valkkaria kotiin, mutta aina unohdin. Sit olikin liian myöhäistä. Imetyksen takiahan en voi ihan ranttaliksi pistää (Ihan ku muuten edes pistäisinkään... :D), mutta odotan kovasti sitä pientä tilkkaa, jonka pääsen kohta nauttimaan.

  HERKUTTELUN VÄHENTÄMINEN!  
Sanotaanko nyt näin, ettei mulle tekisi pahaa vähentää herkuttelua raskausajan jälkeen. Toisaalta taas imetys kuluttaa kuulemma energiaa, joten lisäkaloreille saattaa joinakin päivinä olla tarvetta. Yritän kuitenkin vähentää herkuttelua, jotta omaan kroppaan palautuminen tapahtuisi sujuvammin.

  LENKKEILY!  
Mulla on jäänyt lenkkeily tosi vähälle liitoskipujen tai kovan väsymyksen takia. Odotan siis kovasti, että päästään vauvan kanssa vaunulenkkeilemään. Siksipä toivon, ettei edessä olisi kovin kylmää ja lumista talvea... Huonolta näyttää toistaiseksi! :P


Haikein mielin hyvästelen raskausajan. Mulla tulee ikävä isoa masua ja vauvan myllerrystä siellä. Tuntuu, että mun identiteettini on muuttunut raskaana olevaksi. En edes muista, millaista elämä oli ennen raskausaikaa tai minkälainen mä ja vartaloni olivat ennen sitä! Täytyy taas totutella ihan uudenlaiseen tilanteeseen. Jännittävää! Haikeaa! Ihanaa! Pelottavaa! Ja paljon muuta... Vielä hetken saan onneksi nauttia raskaudesta! 

Kerrohan muuten, mitä sun listastasi löytyisi? Mä varmaan unohdin omastani monta...

6 kommenttia :

  1. Kaikki aina unohtaa, että on olemassa alkoholitonta viiniä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon mä sitäkin juonut, mut ei se vaan maistu samalta! :D Plus sitä saa kitata niin paljon kuin haluaa, joten se tuntuu enemmän limpparilta. :D

      Poista
  2. Mä niin muistan kuinka mä odotin vatsallaan nukkumista! Just parasta, mutta jota ei millään pystynyt tekemään raskausaikana. Valkkari oli munkin mielessä tossa vaiheessa. Usein! :D Mä alan vasta nyt lapsen ollessa vuoden käyttää vaatteita joita käytin ennen raskautta koska imetys ja imetysvaatteet. Nyt sen ollessa ohi on ihanaa kun ei tarvitse miettiä yhtään mitä laittaa päälle! Paitsi tietty sitä miten pääsee kyykkyyn ja touhuamaan lapsen kanssa mukavasti. Eli ehkä osa vaatteista saa odottaa vielä hetken ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha! Totta! Käytännöllisyys varmaan tulee menemään vuosia kaiken muun edelle. Mä onneks normaalistikin pukeudun aika mukavuudenhaluisesti ja käytännöllisesti. Opettajana kun ei ikinä tiedä, minkälaisiin asentoihin sitä pitää päivän aikana päästä. :P

      Mä en edes yleensä nuku vatsallani, mutta silti kaipaan sitä! Se on se kielletty, mikä aina houkuttaa. ;)

      Poista
  3. Muistan miten mullakin oli pitkä lista koottuna, että mitä sitten teen, kun raskaus on ohi ja mitä eniten odottaa. Näyttää tutuilta asioilta :) mulla tais ykkösenä olla se, että pääsis vihdoin nukkumaan mahallaan (ilman sitä ei oo kunnon unia!) mutta kappas, eipä onnistu kun sattuu rintoihin niin paljon. Heh, eli ootellaan sit vissiin vuos lisää. :D

    Mut mikäs toi toive on, ettei olis lumista talvea? Eiiii! Lunta paljon ja kauniita maisemat joissa kävellä vaunujen kanssa. Lämpötilat vois pysyä siinä -2 pintaan. ;)

    Tsemppiä vikoihin hetkiin, ihan kohta ootte kotona beibin kanssa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei! :D Johan sua nyt odotutetaan mahalla nukkumisen kanssa! Mut uskon ton tissikivun kyllä... Pääsen kohta kokemaan sen itse oikein kunnolla. :D

      No lumiset maisemat sopii, kunhan se lumi sataa silloin, kun mun ei tarvii olla ulkona. :D Ja pikkupakkanen on just jees! Yli -5 astetta vois jäädä pois...

      Kiitos! <3

      Poista