Kaksplus.fi

Instaa, kuulumisia ja ajatuksia!

1. syyskuuta 2016

Niin vain kuukausi vaihtui syyskuuksi! Elokuu hurahti ohi nopeasti. Luulen, että syyskuukin tulee vilahtamaan yhtä nopeasti ohi. Lokakuu taas on viimeinen kokonainen kuukausi ennen vauvan syntymää, joten veikkaanpa, että se saattaa tuntuvan matelevan etanan vauhtia. Syksy on mun lempi vuodenaikani, mutta tänä vuonna sillä on ihan uudenlainen merkitys. :)

Koska elokuu on tämän vuoden osalta "kuopattu", ajattelin, että olisi aika koota samaan postaukseen elokuiset Instagram-kuvani. Blogin sivu- ja yläpalkista löytyy muistutukseksi Instagram-tilini, mutta mainostan tässä vielä, että mut löytää sieltä nimimerkillä millamainen. Sen jälkeen kun aloitin taas bloggaamaan, on uusia seuraajia tullut about 50! Mahtava juttu!


Pari viikkoa sitten Lily-koira oli meillä hoidossa. Liltsukkainen on aina yhtä mieluisa vieras! Parasta on, että vaikka hän onkin jo pian 14-vuotias vanha rouva, hän edelleen jaksaa lenkittää mua ja Nikkeä. ;)

Tähän asuun pukeuduin lähtiessäni juhlistamaan syntymäpäiviään viettänyttä kaveriamme. Asukriisi oli MASSIIVINEN, mutta kaiken sen kärsimyksen ja tuskan keskellä, keksin yhden lempiasuistani ikinä. Tykkään ihan kaikesta tuossa asussa! Pitkään mua seuranneet muistavatkin, että suosin erilaisia kontrasteja pukeutumisessani. Tässä asussa niitä on musta kivasti; pehmeä neule ja rouheet maiharit, paljetit ja rennot farkut... Minä tykkään!


Masu on ottanut aikamoisen kasvuspurtin ja olo alkaa olla jo aika raskas. Mä olin tällä viikolla maanantaista keskiviikkoon tokaluokan opena. Huomasin ison eron omassa jaksamisessani parin viikon takaiseen! Liikkuminen on hitaampaa, kaipaan istumaan enemmän ja liitoskivut vaivaavat enemmän. Harkkasupistuksiakin on tullut lisääntymään päin, joten meen tänään varmuuden vuoksi yksityiselle gynekologille tarkastukseen. Pärskykin (a.k.a. Vauva) on ollut viime aikoina rauhallisempi kuin tavallisesti, minkä vuoksi oon ajoittain ollut huolestunut. Joka päivä potkuja on kuitenkin tuntunut onneksi! Tänään on taas klo 8 lähtien ollut pienellä vauhti päällä. Ihanaa! Veikkaan, että pieni on ollut joko istukan takana tai selkärankaan päin ja siksi liikkeitä ei ole tuntunut yhtä paljon kuin normaalisti. 

Mä nukuin viime yön ihan superhyvin! Oon töissäollessani huomannut tarvitsevani vielä tavallista enemmänkin unta. Viime yönä en herännyt kertaakaan vessaan, enkä edes aamulla herätyskelloon ja tuttuun tapaan repimään Nikkeä ylös. Onneksi, hän oli tällä kertaa ihan omin voimin saanut itsensä hereille! Hän tuli herättämään mut 7.40 tuomalla aamupalan sänkyyn. Ihana rakas! Nikke pitää musta hyvää huolta. ♡


Viikonloppu vietettiin tosiaan mökillä Imatran lähellä, kuten tässä postauksessa (klik!) kerroinkin. Olin laiska, enkä jaksanut meikata koko viikonloppuna. Eihän sitä mökillä tosiaan meikkiä tarvitse, mutta usein olen sinne mentäessä ja kotiin lähtiessäni siistinyt naamaani edes jotenkin. Tällä kertaa en tehnyt mitään! Oon muutenkin raskausaikana viihtynyt naturellina tavallista enemmän. Oon tainnu laiskistua...

Ensimmäisessä kuvassa ollaan juuri lauantaiaamuna lähdössä mökille. Toisessa kuvassa Nikke yrittää saada sapuskaa perheelleen ja mä huljuttelen varpaitani vedessä. Saalista ei tullut, mutta onneksi oli Niken isovanhempien tarjoama ylläpito! :P Kolmannessa kuvassa huljuttelen taas varpaitani vedessä ja nautiskelen auringosta.


Lily, Liltsukka, Rakas, Kultapallero, Hillevi Hiirulainen, Pusutyttö... Rakkaalla lapsella on monta nimeä! Ihana karvakuono! Lily tuli aamulla innoissaan herättämään Nikkeä suukoillaan. Aina voi myös luottaa siihen, että hauvelin saa syliin, kainaloon tai viereen. Paras koiruli!

Tässä olen eilen starttaamassa sijaisopepäivistäni 3/3. Olo on väsynyt, ryytynyt, mutta innokas. On se opettaminen vaan mun juttuni!

Viimeisessä kuvassa on Pukaron Paronista (huoltoasema, taukopaikka tms.) ostamamme ihana kehys, joka koristaa makuuhuonettamme. Tämä oli muutaman viikon makuuhuoneen seinällämme niiden kauheiden mustavalkoisten "valmiskuvien" kera, kunnes vihdoin sain aikaiseksi täyttää ruudut kivemmilla kuvilla, kun leikkelin vanhoista Gloria- ja Trendi-lehdistä kuvia täytteeksi. On siellä alanurkassa yksi ihan oma, kallisarvoinen kuva. Saa nähdä, täytetäänkö tää joskus kuvilla meille tärkeistä hetkistä vai jääkö tällaiseksi. En osaa oikein päättää kummasta tykkäisin enemmän!

Sellaisia höpötyksiä ja kuulumisia tällä kertaa. Mä lähden nyt valmistautumaan illan gynekologikäyntiä varten. Jotenkin jännittää, kun on ensimmäistä kertaa miespuolinen gynekologi... Turhaan varmasti jännitän! Luultavasti nähdään tänään myös Pärsky! ♡ IHANAA! Ois kiva saada myös väliaikatietoja pienen koosta. Saas nähdä, mitä tänään tsekkaillaan! Eniten kuitenkin toivon, et kaikki on tuolla alhaalla hyvin, enkä ole supistusten takia liian aikaisin lähtenyt valmistautumaan synnytykseen. Pitäkää peukut pystyssä!

2 kommenttia :