Kaksplus.fi

Vauhdikkaan päivän asu ja raskauskuulumisia

23. elokuuta 2016

Moi taas! Ai vitsit kuulkaa, miten hyvältä bloggaaminen taas tuntuu. Joka päivä tekisi mieli tulla höpöttelemään tänne, mutta välipäiviäkin täytyy välillä pitää. Oon tosi onnellinen, että oon taas rakastunut uudestaan mulle aiemmin niin tärkeään harrastukseen! Oon saanut sisältöä tylsiin päiviini, päässyt taas kommunikoimaan teidän ihanien kanssa siellä ruudun toisella puolen ja innostunut pukeutumisesta ihan eri tavalla. Mulla on monta postausideaa, joiden kirjoittamista en malta odottaa! Mahtavaa muuten, että olette ottaneet vauva- ja raskauspostaukset niin kivasti vastaan. Niistä on kiva kirjoitella, koska lasketun ajan ollessa lähempänä päivä päivältä, pyörivät vauvaan liittyvät ajatukset enemmän mielessäni. 

Tänään mulla oli vihdoinkin se raskausdiabetesinfo, josta avauduinkin tässä postauksessa (klik!). Infossa terveydenhoitaja kertoi perusasiat raskausdiabeteksesta ja sen hoidosta. Harjoiteltiin myös verensokerin mittaamista, sillä mun on synnytykseen asti tarkkailtava verensokeriani. Joka toinen viikko pitää mitata neljä paastoarvoa, joka toinen viikko taas mitata parina päivänä ennen ateriaa ja aterian jälkeen verensokeriarvot. Toivotaan, että arvot ovat normaaleja! Terveellisen ruokavalion ja säännöllisten ruoka-aikojen myötä arvojen pitäisi pysyä kurissa. Mullahan oli ainoastaan paastoarvo koholla, joten sinällään kovin vakava tilanne mulla ei ainakaan vielä (kop, kop, kop) ole. 





Radi-infon jälkeen kiertelin muutamalla kirppiksellä. Ensin kävelin terveysasemalta Vallilan Stooriin. Sieltä löytyi meidän vauvalle hieno, uudenveroinen huppari 4€:lla. Stoorilta kävelin Hämeentien varrella olevaan Kirpputori Metkaan, josta poistuin tyhjin käsin. Seuraavaksi hyppäsin bussiin ja suuntasin kotiinpäin. Pysähdyin matkalla Kumpulan Vekara-lastenvaatekirppikselle. Kyseisestä liikkeestä en ole ikinä poistunut tyhjin käsin, eikä tämäkään kerta ollut poikkeus. Ostin 26€:n satsin, joka piti sisällään Pingu-hoitoalustan, jumpsuitin, kaksi bodya, farkkupaidan, housut, neulepaidan ja uudenveroisen mustavalkoisen nallen. Vekaralta käppäilin kotiin, söin lounaan ja nukahdin sohvalle pariksi tunniksi.

Nikke lähti töistä neljän jälkeen. Hän nappasi mut kyytiinsä ja lähdettiin ruokaostoksille. Matkalla kauppaan pysähdyttiin nappaamaan nämä asukuvat. Mä nukuin viime yönä viitisen tuntia, joten ei ihmekään, että olin aika vauhdikkaalla päällä. :'D Ajattelin, että nukutut päikkärit ois vienyt mun riehakkuuden pois, mutta eipä vieneetkään. Suurimmassa osassa kuvista pelleilin ja olin hölmöissä asennoissa. Nikellä oli hauskaa! :D Parasta muuten on, että kävellessämme kuvauspaikalta autolle, Nikke tokaisi mulle "Mä pidän susta" valtavan onnellinen hymy kasvoillaan. Mä tiesin, että hän sanoi sen mun pelleilyn vuoksi. Nikke aina sanoo, että tälläisina hetkinä hän tietää mun olevan onnellinen, jolloin itsekin tulee onnelliseksi. Parasta on, että voi olla täysin oma itsensä toisen kanssa, eikä toinen ikinä katso pahalla tai ärsyynny, vaan ennen kaikkea rakastaa sua myös niinä hetkinä, kun jonkun toisen mielestä saattaisit olla ainoastaan ärsyttävä. ♡

Mulla kesti muuten ikuisuuden kasata tämä asukokonaisuus. Jokin siinä ei tuntunut ihan omalta loppujen lopuksikaan... Mä luulen, että se on tuo poolokaulus. Mä vierastan kaikkea kovin korkealle tulevaa, koska ne usein tuntuvat kuristavilta. Kuitenkin kuvia katsellessani asu näyttää yllättävän hyvältä! Kokeilin farkkuliivin tilalle kimonoita, neuletakkia ja kaikkea mahdollista, mutten jotenkin aina kuitenkin palasin tähän. Mulla olis myös mustanharmaa farkkuliivi, mutta se on lainassa kaverillani. Täytyy muistaa pyytää se takas, koska en oo vielä itse päässyt kertaakaan käyttämään sitä. :D 

Mulla on muuten uudet kengät! Äiti osti nämä mulle viikko sitten Espoon Ison Omenan avajaisviikonloppuna. Hän oli saanut päähänsä, että haluaa ostaa mulle citylenkkarit, jotka ovat oikeasti hyvät jalassa. Mä en ollut edes tajunnut kyseistä puutetta kenkävalikoimassani, mutta onneksi äiti on mua fiksumpi! Mä en ole muita kenkiä käyttänytkään näiden ostamisen jälkeen. Nämä ovat ihan mahtavat! Tykkään monikäyttöisistä jutuista, joten nämä ovat erityisen superit siksi, koska sopivat hameiden ja sukkahousujen kanssa myös! 


Koska mä olen nyt edellä olevien tekstipätkien perusteella höpöttelytuulella, höpötellään nyt sit kunnolla! Maanantaina starttasi 29. raskausviikko eli nyt on 28+1. Kaikki edelleen pääosin hyvin! Päärynä a.k.a. Pärsky potkii ja puskee ahkerasti. Mä olen huomannut, miten raskauden puolivälin jälkeen mun rakkaus pientä kohtaan kasvaa vaan päivä päivältä! Pärsky pitää huolen aamuisin siitä, ettei äiti nuku pommiin. Pärsky alkaa myös usein potkimaan silloin, kun isi juttelee tai antaa suukkoja hänelle. Hänellä on myös jo selviä unirytmin piirteitä havaittavissa. Kokoajan vaan tulee konkreettisemmaksi, että mun sisälläni on oikeasti pieni ihminen! Mä kyynelehdin eilen, kun mietin sitä hetkeä ristiäisissä, kun jompikumpi meistä paljastaa Pärskyn nimen. Samalla hetkellä totesin, etten se nimenpaljastaja luultavasti voi olla minä! :D Kiva alkaa vollottamaan siellä kaikkien edessä... 
Harmia ovat aiheuttaneet harjoitussupistukset. Kävellessäni vähän pidempiä matkoja alkaa supistelemaan. Kipua ei ole, mutta koko kohtu menee kovaksi ja tekee olon tosi epämukavaksi. Tässä vaiheessa harkkarit ovat ilmeisesti ihan normaaleja, joten en ole niistä niin huolestunut. Parina viime päivänä, esimerkiksi tänään kävellessäni Vekara-kirppikseltä kotiin, mun alaselkääni alkoi sattumaan. Mietin, että olikohan se kipeä supistus vai ainoastaan masun kasvamisesta johtuvaa selkäkipua. Ajattelin, että jos näitä kipuja alkaa varsinkin rasituksessa tulla säännöllisemmin, otan sitten neuvolaan yhteyttä. Vielä en halua alkaa panikoida tai stressata niiden suhteen. Raskausaikana tulee kuitenkin vaikka millaisia oireita! Jos jokaista alkaa stressata ja miettiä liikaa, ei raskaana olemisesta ehdi nauttimaan ollenkaan.  


Farkkuliivi / DIY     Paita / H&M Mama     Hame / Cubus    Kengät / Nike     
Laukku / 2nd hand     Aurinkolasit / Lindex

Sellaisia höpötyksiä ja asukuvia tällä kertaa! Mitäs te pidätte asukokonaisuudestaniKannattaako mun pitää asu mielessäni tulevaisuudessakin vai onko asu ihan blaah? 

Tänään oli kokonaisuudessaan väsymyksestä huolimatta kiva päivä. Huomenna aloitan verensokerien mittaamisen, mikä hieman jännittää. Tälle viikolle mulla ei olekaan sijaisuuksia luvassa ainakaan vielä, joten aion vain rentoutua, nauttia, siivota ja tehdä listaa vielä ostettavista jutuista vauvaa varten. Nyt mä meen kastelemaan kukat, suihkuun ja nukkumaan. Palaillaan taas! Muistakaahan, että aina saa toivoa postauksia

6 kommenttia :

  1. Asu on just rento ja Pärskyn pesä tulee kivasti esille :)

    VastaaPoista
  2. Hei tiedätkö mua on kans supistellut koko päivän melko kipeästikin! Kävelen ku etana ja puuskutan ku juna. Ihan vielä en olis halunnut hidastaa tahtia ihan näin paljoa... Mutta mä mietein jo ihan tosissaan, että pitäiskö mun lähteä johonkin päivystykseen. Sen verran kivuliasta oli eikä mennyt levolla ohi. Mutta nyt tais vihdoin ja viimein helpottaa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hui, kuulostaapa ikävältä! Hyvä, että helpotti kuitenkin. Mulla oli ihan hetkellisiä tuntemuksia ja meni pelkällä levolla nopeasti ohi. Sullahan on nyt erona se, että pyörii jo pikkuinen siellä mukana. Ihan varmasti väsyt siis jo tässä vaiheessa raskautta! :) Tsemppiä ja voimia! Pidetään peukut pystyssä, että molempien supistelut jää pois. ;)

      Poista
  3. Ihana kuulla että nautit bloggaamisesta, sun postauksia on kiva lueskella :). Tää asu on nätti mun mielestä ja noi Niken kengät on rakkautta!

    Pidetään peukut pystyssä, että kaikki verensokeriarvot on ja pysyy normaalina, tsemppiä ♥

    ♥ Sini | myblog-bysini.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että tykkäsit asusta! Mä olin kauheen epävarma siitä, mutta ehkä nyt uskaltaudun pukeutumaan siihen toisellakin kertaa. :)

      Kiitos! :) Kivaa viikonloppua, Sini! :) <3

      Poista