Kaksplus.fi

Päivä mun kanssani

9. elokuuta 2016

  Maanantai 8.8.2016  

Heräsin poikkeuksellisesti puoli seitsemän aikoihin, koska meillä oli neuvola klo 8.15. Mun oli tarkoitukseni herätä jo vartin aikaisemmin, mutta en jaksanutkaan... Normaalisti herään aikaisintaan kymmeneltä, joten tämä oli tosi aikainen aamu mulle! 

Herättyäni menin ensimmäisenä pesemään kasvoni. Jostain syystä mua palelsi aamulla, joten heitin mun ihanan aamutakkini päälle. Heti tuli aamusta parempi! Vähän jopa hymyilytti unenpöpperössä, kuten kuvasta huomaa, vaikka olin juuri hetkeä ennen käynyt vaa'alla neuvolakäyntiä varten. :D

Söin aamupalaksi maustamatonta jugurttia, mysliä ja kuivattuja mansikoita. Olin sen verran nälkäinen, etten tajunnut ottaa kuvaa ennen kuin mössäsin koko annoksen. Ois tullut paljon kauniimpi kuva ennen... Juon joka aamu jonkinlaista karpalomehua, joten isossa lasissa on sitä. Pienemmässä taas on mustikkakeittoa. 

Aamupalan jälkeen kello oli 7.05, joten siirryin herättämään Nikkeä. Siinäpä on kuulkaa hommaa! Alussa sydän on rakkautta täynnä ja tekee mieli pusutella toinen puhki. Reilun vartin päästä fiilis on aivan eri; sisällä kiehuu turhautuminen ja kiukku! :D Tiesin, että mun tulee olemaan hankala saada Nikke hereille, joten meikkailin sängyllä herätellen samalla. Yleensä katson jotain sarjaa olkkarissa samalla.




Wuhuu, Nikke saatu hereille! Hypättiin autoon ja lähdettiin hurauttelemaan neuvolaa kohti. Mua jännitti kauheasti, koska meidän "neuvolatäti" vaihtui. Odotushuoneessa höpötin Nikelle hermostuneesti ja olin aika vauhdikkaalla tuulella! :D Mä varoitinkin ennen verenpaineen mittausta, että tuntuu siltä, että paine on korkealla. Ja niinhän se olikin! Kolme kertaa mitattiin... Viimeisellä onneksi tuli jo vähän mulle normaalimpi alapaine, vaikka korkea se edelleen oli. Sain kotitehtäväksi mittailla painetta ja tarkkailla, ettei se pääse liian korkeaksi. Vauvalla onneksi oli kaikki kunnossa, vaikka äiti kävikin hiukan ylikierroksilla! Sydänäänet olivat +145 ja erittäin tasaiset. Tällä kertaa otettiin ensimmäistä kertaa myös SF-mitta (häpyluulta kohdun yläreunaan, mittaa vatsan ja vauvan kasvua), joka oli millintarkasti keskikäyrällä eli viikolla 26+0 23,5cm.

Neuvolan jälkeen käytiin nopeasti Picnicissä aamupalalla, koska Nikke ei ollut ehtinyt syödä aamulla ja missasi töissä kahvitauon. Mulla nyt on nykyään aina nälkä, joten söin samalla toisen aamupalani. :P 



Nikke heitti mut kotiin varmaankin joskus puoli kymmenen aikaan. Mua väsytti viiden tunnin yöunien jälkeen, joten vaihdoin päälleni kotimekkoni, hain läppärin sänkyyn ja annoin Bones-sarjan nukuttaa mut uneen. Näin muutaman erittäin hämmentävän unen, joista yhteen liittyvät menninkäiset, nahkahousut ja yökerho. On täysin totta, että raskausaikana unia näkee enemmän ja ne tuntuvat elävämmiltä! Mä oon kyllä aina nähnyt paljon unia, mutta nyt vielä entistäkin enemmän.

Taisin herätä joskus yhden aikoihin vasta. Olin kovin nälkäinen, joten pilkoin vesimelonia välipalaksi. Mun suklaanhimoni yltyi niin kovaksi, että nautiskelin vielä Twixin. Taustalla pyöri taas Bones. 

Vaikka meillä ei enää ole takapihaa, oli kukkia saatava paljon! Kastelin siis parvekkeellemme istuttamani kukat ja yrtit. Basilika ja minttu ovat kasvaneet VALTAVIKSI! Molemmat on kesäkuun puolessa välissä istutettu ruokakaupassa myytävistä yrteistä. Täytyy muistaa pakastaa/kuivattaa näitä, jos ei saada kaikkea käytettyä pakkasiin mennessä. 

Nikke tuli töistä kotiin puoli viiden aikaan. Alettiin heti tehdä yhdessä ruokaa. Yleensä Nikke hoitaa meillä kokkailut (PARASTA!), mutta jonkin ihmeellisen mielenhäiriön vuoksi, päätin auttaa. Pilkoin perunat ranskiksia varten ja tein salaatin. Nikke käsitteli takuumurean ulkofileepalan ja paistoi pihvit. Aikamoista herkkuruokaa näin arkiruoaksi! Katoin sen kunniaksi meille ruokapöydälle aterian. Ollaan useimmiten niin tylsiä, että syödään olkkarissa TV:tä katsoen. Nyt se vielä käy, mutta vauvan synnyttyä täytyy tsempata! Kivempi syödä aterioita perheenä kuin olkkarissa telkkua tuijottaen... 



Vähän ennen seitsemää Nikke lähti salille. Hän heitti mut samalla lähi-Alepallemme... suklaaostoksille! Vähän nauratti, että toinen menee salille ja toinen suklaaostoksille. No, tällaista se välillä on! :'D Mun on viime viikon aikana muuten tehnyt kauheasti mieli suklaata... Koko raskausajan se ei oikein ole maistunut mulle, mutta nyt ei valitettavasti ole ongelmaa sen suhteen. Keskiviikkona on sokerirasituskoe, joten nautiskelen vielä, kun saa! :D Toivottavasti mulla ei oo raskausdiabetesta, mutta syön varmuuden vuoksi suklaata varastoon. Hyvä logiikka vai mitä? ;)

Kävelin kaupalta yksin kotiin. Loppumatkasta mulla tuli ikäväntuntuista viiltävää kipua oikealle puolelle noin navan korkeudelle. Teki mieli melkein pysähtyä, mutta olin jo melkein kotona, joten jatkoin matkaa hammasta purren. Ei oo aikaisemmin tällaista ollut! Mietin, että oiskohan tukivyölle tarvetta. Jos alkaa kovasti toistumaan, soitan sitten neuvolaan ja kysyn vinkkejä. 

Kotiin päästyäni otin sohvalla mukavan asennon ja aloin lepäilemään, jotta kipu lähtisi pois. Nopeasti se onneksi menikin pois! Avasin parvekkeen oven ja nautiskelin viileästä tuulenvireestä suklaata mussuttaen. Ilmassa on musta ollut viime päivinä syksyntuntua - ihanaa! :)

Yhdeksän aikoihin Nikke soitti ja pyysi tekemään hänelle munakkaan iltapalaksi. Taas kummallisessa mielenhäiriössä (=rakkaus) suostuin, ja aloin tuumasta toimeen: kaksi munaa, kolme kalkkunanakkia, mustapippuria, valkosipulijauhetta, loraus oliiviöljyä ja oman parvekkeen ruohosipulia. Hyvin maistui Nikelle! :) 

Olemme kesän mittaan pelailleet silloin tällöin Yatzya. Nikke on tähän mennessä voittanut JOKAISEN pelin. Miten se edes on mahdollista? :D Päätettiin pelata kaksi peliä niin, että noppiin pitää saada tietyt lukemat pistepohjassa olevassa järjestyksessä eli ensin heitetään ykkösiä, seuraavaksi kakkosia ja niin edelleen. Arvatkaas mitä, mä voitin molemmat pelit! UUJEAH!  Sain vielä yatzynkin molemmissa peleissä! Ois varmaan pitänyt laittaa lotto vetämään eilen...

Pelihetken jälkeen katsottiin hetki Netflixistä American Horror Story -sarjaa, minkä jälkeen siirryttiin iltapesulle ja sänkyyn. Mä kaivoin kirjan esille ja hoidin iltarasvailut. Nikke pelaili hetken puhelinta. Mulla oli vielä kirjassa luku kesken, kun Nikke alkoi nukkumaan, joten luin sen loppuun, kävin vielä pissalla, ettei ihan heti tarvitsisi herätä vessaan (Raskauden iloja!) ja asetuin Niken viekkuun nukkumaan. Mä en osaa nukahtaa ilman, että kosketan Nikkeä jotenkin, joten tälläkin kertaa laitoin käteni hänen selkäänsä vasten ja vaivuin uneen. 

6 kommenttia :

  1. Ihana päivä <3
    Sulla on sama kuin mulla, omaa rakasta pitää koskea, että uni tulee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyl kiva päivä! :)

      Joo! Paljon helpompi nukahtaa niin... :P

      Poista
  2. Hei!
    Olen kirjoittamassa opinnäytetyötä liittyen blogeihin ja niiden käytettävyyteen. Tavoitteena on parantaa erästä ilmaista blogipalvelua ja siihen tarkoitukseen tarvitsisin blogia kirjoittavien henkilöiden apua. Toivoisin, että mahdollisimman moni blogin kirjoittaja kävisi täyttämässä alla olevan linkin kyselyn.
    Kysely on helppo ja nopea täyttää ja siihen vastanneiden kesken arvotaan kaksi Finnkinon leffalippua!
    https://goo.gl/forms/Kt7KtvQtGY60anes1

    Kiitos avusta!
    – Tiia Valtonen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, yritän muistaa vastata parempana hetkenä! :)

      Poista
  3. Hauska lukea tällaisia postauksia ja huomata samankaltaisuuksia omaan elämään :-) Omaa miestäni ei myöskään meinaa saada millään ylös aamuisin, jos on aikainen herätys. Herättämisprojekti täytyy käynnistää jo puoli tuntia ennen varsinaista ylösnousuaikaa ;-) Tässä taloudessa myös katsotaan yleensä tv:tä syödessä ja hiljaisuuden vallitessa. Joskus pitäisi skarpata ja pitää oikein kunnollinen yhteinen illallinen ja sammuttaa telkkari! Ja sekin vielä, että mekin pelataan silloin tällöin Yatzia ja tietenkin toinen voittaa kaikki pelit! Silti musta tuo Yatzi on kyllä mitä mainioin peli, kaikessa yksinkertaisuudessaan.
    Jep, ja mullakin tekee koko ajan mieli suklaata, ikävä kyllä en voi pistää raskautta syyksi, vaan se on valitettavasti ihan vaan omaa herkkuriippuvuutta :D

    http://blogiainoa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, Yatzy on kyl kaikessa yksinkertaisuudessaan mainio peli! :) Hauskoja yhtäläisyyksiä tosiaan! :D

      Poista