Kaksplus.fi

Kesäpukeutumisesta

4. elokuuta 2016

Vaikka tällä hetkellä täällä Helsingissä on sateista, tuuli pauhaa ja syksyn tuntua on ilmassa, ajattelin kirjoittaa vähän kesäpukeutumisesta. Uusille lukijoille tiedoksi ja vanhoille muistutukseksi, mä en osaa/tykkää/halua/välitä kesäpukeutumisesta. Jokaikinen kesän ensimmäinen päivä saa mut tuskastumaan ja nostaa tuskan aiheuttamia hikikarpaloita otsalle. Tänä kesänä haastetta pukeutumiseen toi ja tuo edelleen kovaa vauhtia kasvava vauvamaha. Jos laitan löysää päälle, näytän muodottamalta muumilta. Tiukat vaatteet taas hiostavat. Entiset suosikit eivät istu tai eivät mahdu päälle. Argh, mikä dilemma! Ihan kuin kesällä pukeutuminen ei olisi jo ennestään ollut tarpeeksi haasteellista mulle. :D

Tänä kesänä mun pelastuksekseni ovat osoittautuneet erityisesti muutamat tietyt vaatekappaleet. Koska en ole kesän aikana ottanut asukuvia, turvauduin Pinterestiin, jonka syövereistä kaivoin omia kesäasujani muistuttavia tai muuten vain inspiroivia mammatyylejä.

Ensimmäisen kuvan mekko on musta mahtava. Ostin hyvin samantyylisen, mutta kokomustan H&M:n "isojen tyttöjen" osastolta alkukesästä. Mekko joustaa loputtomiin, on yksinkertainen, mutta nuo sivussa kulkevat rypytykset tuovat mekkoon kivan yksityiskohdan. Koska mekossa on rypytyksiä, sen pituutta pystyy säädellä tarpeen vaatiessa; viileämpänä päivänä sen voi vetää midi-pituiseksi, lämpimämpänä päivänä helman voi jättää polven korkeudelle. Erittäin näppärä, tyylikäs ja mukava vaatekappale näin odottavan äidin näkökulmasta. Kelpais mulle varmasti myös ilman vauvamahaa.

Toisen kuvan mekko on yksinkertaisuudessaan ihana! Ostin vastaavan Cubuksesta kesäkuun alussa, mutta mustana (taas...). Tuollainen tiukka, mutta joustava mekko esittelee kivasti vauvamasua, ja se on helppo pukea minkä tahansa neuletakin, kimonon tai muun yläosan kanssa. En tiedä kuvan mekosta, mutta omani on ribbineulosta eli siis hyvin joustava. Just hyvä siis! Ylipäätänsäkin oon kokenut tiukat, joustavat ja vähintään polvipituiset mekot tosi hyviksi ja käteviksi raskausajan vaatteiksi. Sitä paitsi, kerrankin ei tarvitse miettiä siitä pömpöttääkö maha turvotuksesta! Nyt sitä saa ja pitää esitellä ylpeänä. ;)




Kimonot ovat olleet mun ehdoton pelastusrenkaani tänäkin vuonna. Koska mulla on nyt käytössä vain muutama mekko ja hame, tuo kimonoarsenaalini kaivatun vaihtelumahdollisuuden asuihini. Mulla on tällä hetkellä varmaankin ainakin kymmenen erilaista kimonoa, joita kaikkia käytän säännöllisesti. Ne on niin näppäriä, tekevät asusta heti mielenkiintoisemman ja tuovat kevyen "peitteen", jos ei huvita kulkea kaupungilla puolialasti. 

Maximekot ovat tietysti kivoja myös näin raskaana ollessakin. Normaalikäytössä olevat mekkoni sopivat päälleni edelleen, joten niitäkin on tullut kesän aikana ulkoilutettua ahkerasti. Ne myös peittävät lämmöstä turpoavat nilkat, mikä on ehdoton plussa. :P Löysempien maximekkojen kanssa olen käyttänyt vyötä mahan yläpuolella, jotta en jäisi aivan muodottamaksi. Mä muuten uhosin ystävälleni ennen raskautta, etten varmasti tule käyttämään vöitä korostamaan vauvamahaa. Niin se mieli vaan muuttui, kun peilikuva alkoi muistuttaa enemmän Muumipeikkoa kuin sitä vanhaa tuttua Millaa. ;)

No, sitten siirrytään postauksen mammatyyli-inspiraatio -osioon: mun on saatava tuollainen paitamekko! Aivan täydellisen ihana! Tuo ei varmaan näytä yhtä ihanalta matalien kenkien kanssa, mutta so what. Mekko näyttää niin tyylikkäältä, ihanalta ja ennen kaikkea mukavalta, että ois täydellinen lisä mun vaatekaappini. Luulen, että tuota vois käyttää ihan hyvin sittenkin, kun oon taas normaalimitoissani. Löytyisiköhän mulle tuollainen loppukesäksi ja syksyksi? 

Pian on syksy, joka on mun ehdoton lemppari vuodenaikani niin pukeutumisen suhteen kuin ylipäänsä muutenkin. Älkää lynkatko mua, vaikka nyt sanonkin, että odotan sitä ensimmäistä kunnolla viileää syysaamua jo innolla... 

6 kommenttia :

  1. Minulla olisi muuten myymättä ihana musta äitiysmaksimekko, sopii niin kesään kuin syksyynkin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei! Mulla on maximekkoja aika monta jo, kiitos kuitenkin tarjouksesta! :)

      Poista
  2. Vartalonmyötäiset mekot korostavat masua niin söpösti. Jos olisin raskaana, käyttäisin niitä varmasti koko ajan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ne on mun suosikkeja juuri nyt! Saa huoletta antaa mahan pömpöttää! :D

      Poista
  3. Mä ostin just keväällä Hennesiltä semmosen pitkän kauluspaidan tai paitamekon, mahtui just hyvin maha sinne, eikä siis ollut edes mammaosastolta :D Katoin just että niitä samoja ei enää löydy, mutta luulisi että semmoinen olisi helppo löytää kyllä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti! Tänään ei ainakaan osunut silmään. Täytyy seurailla nettikauppoja. Se on paha, kun saa päähänsä jonkinlaisen vaatteen, joka on PAKKO saada! :D

      Poista