Kaksplus.fi

Syyskuulumisia

2. marraskuuta 2015

Heipparallaa! Lokakuu taisi mennä kokonaan kirjoittelematta tänne, joten olikin jo mielestäni aika näpytellä tänne jotakin uutta. Erityistä syytä postaustaukoon ei ole. Elämä kai vei vain mennessään, vaikken mitään erikoisempaa puuhannutkaan!

Mä olen valtavasti nauttinut näistä melko lämpimistä ilmoista! On ihanaa, ettei ole tarvinnut kaivaa niitä kaikista paksuimpia takkeja kellarista. Yleensä nimittäin tuntuu, että ns. välikausitakeille jää kovin vähän käyttöaikaa. Nyt mä olen saanut käyttää niitä kaikista lemppareimpia takkeja oikein kunnolla! Pienistä asioista voi tulla tosi onnelliseksi. ;)

Leudon syyssään lisäksi ulkona oleva väriloisto on saanut mut sanattomaksi. En muista, että aikaisemmat syksyt olisivat olleet värikkäitä näin pitkään. En tiedä olenko tuntemuksieni kanssa oikeassa vai olenko oppinut nauttimaan entistä enemmän syksystä, vaikka se on aina ollut mun lempparini vuodenajoista.


Mä en tiennyt olevani yllytyshullu, mutta ilmeisesti olen. Totesin ihan viattomasti Nikelle eräänä iltana, että oon aina miettinyt, miltä pinkit hiukset näyttäis mun päässäni. Nikke totesi, että kokeilemallahan se selviää. Me lähdettiin samantien katsastamaan lähi-Prisman hiusvärivalikoimaa. Ainoa pinkihtävä oli Biozellin Color Mask sävyssä "Raspberry" (lähtee noin 6-8 pesussa pois). Ostettiin se siis. Täytyy todeta, että aikamoisen pinkin tukan sillä saa! :D Alla olevan kuvan alarivin vasemmassa reunassa on seuraavana aamuna nappastu kuva neljän pesukerran jälkeen. Kuvasta huomaa, että väri tarttui paremmin latvoihin, joissa on mitä ilmeisemmin vielä jäänteitä vaaleista raidoista. Tuolloin väri oli edelleen minusta liian pinkki, koska haaveissani oli hattaraisempi sävy. Parissa viikossa (pesen hiukset pari kertaa viikossa) väri oli omaan makuuni täydellisen hattarainen. Nyt (noin kuukausi värjäyksen jälkeen) jäljellä on lähinnä vain strawberry blonde -vivahde, joten harkitsen kovasti uutta värjäyskertaa.




Erityisen kivoja juttuja viime aikoina on ollut Lilyn yökyläily, Gilmore Girls -koti-illat, revontulet sekä vasta siivottu koti. 

Lily oli meillä neljä yötä ihan muuten vaan yökylässä. Lenkkeiltiin, rapsuteltiin, leikittiin ja saatiin pusupesuja, kuten alla olevasta kuvasta näkyy (pusuteltavana on tällä kertaa Nikke). On jotenkin ihan superihanaa ja rentouttavaa olla silloin, kun Lily on kylässä. Meillä molemmilla taitaa olla pienoinen koirakuume... Harmi, ettei meidän yksiöön mahdu koiraa. Oon tosin aika satavarma, ettei toista yhtä ihanaa karvakuonoa edes voi olla. ♡

Yksi mun pitkäaikaisista haaveistani toteutui lokakuun alussa. Mä näin nimittäin revontulia! Olin ihan fiiliksissä. Mentiin meidän lähikallioille ihailemaan väreilevää taivasta, joka oli upea. Pienen hetken ajan taivaalla oli tosi kirkkaita ja nopeasti liikkuvia kuvioita, joka "ihan pikkusen" säikäytti mut. Saatoin melkein hypätä Niken kaulaan huutaen: "Mua pelottaaaaaa! Mua pelottaa! Apua!". Hups. Mainittakoon näin lopuksi, että avaruus ja tähdet jostakin kumman syystä pelottavat mua mahtavuudellaan. 


Koti on aina syksyisin oikein erityisen ihana paikka. Kynttilänvalossa tunnelmointi on supermukavaa. Arki-iltoinakin on ihana sytytellä tuikkutarjottimen kynttilät, koska silloin tunnen rentoutuvani oikein kunnolla. Ja hei, siisti koti! Onko sen voittanutta?! No, okei... Jos on tuoreita kukkia vielä lisäksi, on ehkä vielä ihanampi olla. 

Alla olevaa sohvaa ollaan kulutettu oikein kunnolla Gilmore Girls -maratonin parissa. Siinäpä muuten loistava sarja! Suosittelen katsomaan sen, mikäli et vielä ole katsonut. Sarjalle muuten aletaan piakkoin tekemään jatkoa - superihanaa! En malta odottaa.




Siinäpä satunnaisia ajatuksia viime viikoistani. Muumit menevät marraskuussa talviunille. Ehkä mä skarppiuden bloggaamisen suhteen talviunillemenon sijaan? ;) Mulla on ainakin skarppaamiseen tosi hyvä syy... Esittelen sen teille pian. Palaillaan!

10 kommenttia :

  1. Säät ovat kyllä olleet upeat ja musta tuntui myös, että väriloisto kesti jotenkin pidempään kuin aikaisemmin. Hassua : D kivaa kuulla mistä vihjailet viimeisissä lausesissa! : )

    www.terhisuanto.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä lehdet sitten pysyivätkin puissa tavallista pidempään! Ehkei ollut niin paljon kovia sateita ja tuulia, jotka olisivat tiputtaneet lehdet puista... Ihanaa se joka tapauksessa oli!

      Paljastan ihan pian... Luultavasti mulle isompi juttu kuin lukijoilleni. ;) :D

      Poista
  2. Oih, Gilmore Girls! Olin ihan täpinöissäni kun luin jostain netistä, että sarja saa vielä jatkoa! Ja aloitin muuten itsekin muutama viikko takaperin maratonin ykköskaudesta :) Se pitää aina kerran vuodessa katsoa läpi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, se on kyl mahtava sarja! Toivotaan, että uusista jaksoista tulee yhtä hyviä.

      Poista
  3. Sulla tarttuikin tuo väri sitten paljon paremmin. Itselle tuli pikkuruinen vivahde johonkin kohtaan ja lähti ekassa pesussa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, otti kyllä hyvin kiinni! Mulla on e-pillerien lopettamisen jälkeen ohentuneet ja vähän kuivuneet hiukset. :/ Veikkaa, et siks tarttui niin hyvin.

      Poista
  4. Ihana hattaratukka! ♥ kevyemmän sävyn saa kuulemma sekoittamalla colormaskia tavallisen hoitoaineen kanssa.. :) Itse testasin pelkästään colormaskin hopeaa, joka sai tukkaan hieman tummemman sävyn ja työkaverit päivittelemään kuinka oudolta näytän. :D Eli pitäis varmaan tehdä tukalle jotain vähän useammin. Hehe..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha! :D No, jos on oman lempparityylin löytänyt, ni mikäs siinä. ;)

      Okei, kiitos vinkistä! Voisin koklaa sekoittaa hoitikseen, josko välttyisin hiusten pesemiseltä kuusi kertaa kahden päivän sisään... x)

      Poista
  5. Vastaukset
    1. Hihii, kiitos! Toivottavasti se vielä tuosta kasvaa... ;)

      Poista