Kaksplus.fi

Inspiraation lähde

4. marraskuuta 2015

Mainitsin edellisessä postauksessa, että olen saanut uutta inspiraatiota bloggaamiseen. En vielä paljastanut syytä, joten nyt on sen aika. Mulla on uusi kamera: Olympus Pen EPL-7! Mä olen haaveillut Olympuksen pienestä järkkäristä siitä lähtien, kun ensimmäisen kerran niihin blogeissa törmäsin. Tästä on varmaan aikaa pari vuotta jo.

Miksi mä sitten hankin uuden kameran, vaikka mulla on jo ennestään Canon 600D? Siksi, koska halusin pienemmän ja näppärämmän kameran, jonka saisi pieneen laukkuunkin mahtumaan. Mä olen monesti miettinyt, että olisi kiva ottaa kamera mukaan, jotta saisin kuvamateriaali postaukseen. Lähes aina olen kuitenkin jättänyt canonini kotiin, koska se on niin painava ja iso. Onneksi Nikke bongasi Facebookin kameratarvikekirpparilta hyvällä tarjouksella lähes uuden EPL-7:n, joten pakkohan mun oli tarttua tilaisuuteen ja täyttää yksi haaveistani.



Täytyy sanoa, että olen ihan huipputyytyväinen! Viime perjantaina tutkittiin molemmat innoissamme kameraa; toinen luki ohjekirjaa ja toinen näpläsi kameraa ohjeiden mukaan. Saatiin muutama kinakin aikaan, koska oltais molemmat haluttu olla uusi kamera kädessä. :'D Ensikosketuksen perusteella tuntuu, että valotuksen ym. säätöjen asettaminen ja hiominen on paljon helpompaa kuin canonillani. Erilaiset taidesuodattimet ovat myös kivoja ja niiden avulla saattaa ilman erillistä kuvanmuokkausta saada näyttäviä kuvia. Harjoittelua tietysti tarvitsen vielä, että saan kamerasta kaiken irti, mutta toistaiseksi olen supertyytyväinen ostokseeni!

Onko sulla jokin Olympuksen Pen -kameroista? Tykkäätkö? Jos sulla on joku hyvä vinkki kameran käyttöön tai hyvien kuvien ottamiseen liittyen, kerro se toki! :)

Sellaista tällä erää. Ajattelin pian postata blogeissa kiertäneen Boyfriend/Husbad Tag:n, jossa Nikke pääsee ääneen. Saat toki esittää postaustoiveenkin! Palaillaan taas!

14 kommenttia :

  1. Mä olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen omaan Pen EPL5:een. Ihan täydellisen kokoinen, mahtuu hyvin laukkuun, mutta kuvanlaatu on silti paljon parempi kun vanhassa Canonissani. Eli hyvän ostoksen teit varmasti ;)

    VastaaPoista
  2. Mulla on saman sarjan aiempi malli josta oon tykännyt ihan hirveesti! Vaikka onkin isompi kamera käytössä niin edelleen tämä "mini" kulkee usein mukana :) On se vaan niin pieni ja näppärä!

    VastaaPoista
  3. Moni on kehunut nimenomaan tota kameraa. Tosi usein jää järkkäri kotiin kun sen kanssa on niin vaikeeta kulkea ja sitten pitää kuitenkin napsia sillä puhelimellakin kuvia...hankalaa. Onnea uudesta kamerasta ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Samasta syystä mäkin halusin tuon pienemmän järkkärin. Puhelimella ei saa omaan makuuni tarpeeksi hyvälaatuisia kuvia. Nyt on ongelma ratkaistu! :>

      Poista
  4. Oma vinkki on ainakin 45mm linssin hankkiminen, se avasi mulle ihan uuden maailman valokuvaamiseen :) itseltä löytyy E-PL5 ja nykyään myös E-M1 ja muutama muukin objektiivi :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, kiitos vinkistä! :> Täytyy tutkia objektiiviasiaa!

      Poista
  5. On kyllä nätti kamera! ♥ ^^

    VastaaPoista
  6. Mulla itsellä on Olympus PEN mini E-PM2 kamera, oon tykännyt kovasti :) Saa kauniita kuvia ja tosiaan kamera mahtuu mukaan kaikkialle :) Sen jälkeen en enää Canonilla kuvaillutkaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, et oot tyytyväinen! :) Mä veikkaan, et mulle käy samalla tavalla... ;)

      Poista
  7. Voi vitsit! Uusi kamera tai objektiivi kyllä piristää kummasti! Mitä oot tykännyt 25mm linssistä? Haussa olis itselle uusi linssi, mutta en tiedä yhtään mikä. Tai siis tietäisin, mutta kun se maksaa lähemmäs tonnin, niin ei ole ihan tämän hetkiseen budjettiin sopiva. :D

    Itseltä löytyy Olympus OM-D E-M5, mutta kaapissa on myös Olympuksen pen mini E-PM1, joka oli ensimmäinen kamerarakkauteni ja ihan laittoman helppo käyttää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohhoh, aika arvokas objektiivi! Säästökuurille sit vaan, jos sen tosiaan haluat. :)

      Mä en mikään ammattilainen missään nimessä kameroiden ja objektiivien suhteen ole, mutta en mä toistaiseksi ole keksinyt huonoa sanottavaa. Mielipide varmaan tarkentuu pikkuhiljaa! ;) Mut aika hyvä yleisobjektiivi tuntuis olevan.

      Mä oon ihan rakastunut kanssa tuon helppouteen! Ihan mahtavaa, et kirkkauden, värikylläisyyden yms. säätäminen onnistuu niin helposti kosketusnäytön avulla!

      Poista