Kaksplus.fi

Autumn Must Have!

2. syyskuuta 2015

No, nyt se sitten tapahtui! Eilen juuri julistin, että on hyvin epätavallinen syksy, koska mulla ei ole yhtään must have -juttua syksyksi. En tiedä näinkö unta ponchoista/viitoista vai mitä tapahtui, mutta tässä naisessa on herännyt ponchokuume!

Ajattelin ensin, ettei poncholla/viitalla tee Suomen ilmastossa juuri mitään. Päivät, jolloin sellaisen voisi heittää "sisävaatteiden" päälle ulos mennessä, ovat aika vähissä (tai no, riippuu tietenkin ponchon paksuudesta ja siitä, osaako sellaista käyttää sisäkäytössä). Sitten sain vision! Ponchohan sopisi mahtavasti nahkatakin päälle lisälämmikkeeksi! Suuntasinkin Pinterestin syövereihin etsimään kuvia siitä, toimisiko ideani oikeassa elämässä. Kaikki kuvat ovat Pinterestistä ja löytyvät mun Style Inspiration -kansiosta. 


Ah, mitä asuja! En osaa päättää, haluanko yksivärisen vai kuviollisen ponchon. Ylärivin keskimmäinen asukokonaisuus on musta TÄY-DEL-LI-NEN. Se on naisellinen, rockahtava ja siinä on ihania värisävyjä (=harmaa :D). Värikäs ruutuhuivi rikkoo ihanasti muuten (jonkun mielestä, ei mun mielestä) tylsän sävyistä kokonaisuutta. Harmaa ponchon värinä olisi muuten aika käytännöllinen, koska harmaa nyt yksinkertaisesti sopii minkä tahansa kanssa. Keskimmäisen ja ylärivin oikeanpuoleisen kuvan mustavalkoinen kuviointi olisi varmasti myös käytännöllinen. Ja no, asteekki-kuviointi nyt on aina ihana.

Ylärivin ensimmäisessä kuvassa taas ponchon ihanat värit pomppaavat kivasti esiin mustaa nahkaa vasten. Toisaalta, värit ovat omaan silmääni kovin syksyisiä, joten tulisiko tuon sävyistä ponchoa käytettyä kevätkaudella? Mietin myös ponchon paksuutta; tämä näyttää mukavan paksulta ja jäykältä verrattuna ylärivin keskimmäiseen, joka näyttää ohuelta huivimateriaalilta. Mitäs luulet, kumpi olisi käytössä käytännöllisempi: ohut huivimainen vai paksu vilttimäinen?

Selailin useammankin nettikaupan poncho-valikoimaa. Parhaimman valikoiman löysin Zalandolta (ei mainos). Kokosin alla olevaan kollaasiin omat suosikkini.


Kuten näkyy, tykkään monen tyylisistä ponchoista! Miten mä voin valita vain yhden? Alarivin keskimmäinen nousi omaksi suosikikseni. Puna-vihreäsävyinen ruutukuviointi näyttäisi varmasti mahtavalta nahkatakin kanssa. Olin aivan varma ennen tämän postauksen kirjoittamista, että tilaisin sen kotiin. Sitten aloin analysoimaan teille tuota asukuvakollaasin ylärivin keskimmäistä... Aikamoisen kuopan kaivoin itselleni, sillä nyt mä en ole yhtään niin varma! Ehkä mun on tilattava molemmat testiin kotiin ja tehtävä päätös sitten. Se on nimittäin varmaa, että ilman ponchoa, mun syksystä ei tule syksyä. ;)

Minkälaisen ponchon itse tilaisit? Vai onko ponchot edes sun juttu? Jos sulla on jo poncho/viitta, minkälaisissa asukokonaisuuksissa käytät sitä?

26 kommenttia :

  1. www.kenkafriikki.comPonchot on ihania! Mää ostin reissusta yhden, mutta se ei oo kovin lämmin. Villainen poncho sopis tänne Suomen säihin paremmin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, mut sitä ohuempaa vois varmaan just takkien päällä pitää? :) Mulla meni eilen tilaukseen kaksi ponchoa. :P

      Poista
  2. Meillä on Glitterissä parit ponchot valikoimassa ja oon niitä sovitellu aina välillä! :D ite varmaan käyttäisin just niiden ylipolvensaappaiden kans :)


    Picture Me

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, kiitos vinkistä! Mun täytyy käydä kurkkaamassa valikoima. :)

      Poncho sopis varmasti oikein mahtavasti ylipolvensaappaiden kanssa. ;)

      Poista
  3. Iso peukku ponchoille ja viitoille! Itsekin olen käyttänyt niitä juuri takin päällä, ja vilukissana myös toimistolla pitkin kesää :)
    Noista Zalandon kollaasin ponchoista taisin juuri rakastua tuohon alarivin vasemmanpuoleiseen - ihana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tunnen sun maun ilmeisesti hyvin, koska tulit mun mieleeni löytäessäni kuvan tuosta ponchosta. Se olis kyl ihan nappi sulle!

      Poista
  4. Oi ponchot!!! Niin ostan itselleni yhden täksi syksyksi. Ja sen kun yhdistää jotenkin hauskasti nahkatakin kanssa on kombo taattu! :D Niin ja sellainen ylisuuri huivi on kanssa ostoslistalla. Nyt vaa tilipäivää odotellessa...

    hanna
    www.hannamariav.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ylisuuret huivitkin on kivoja!! Mulla on jo yksi, mutta ei kai niitä koskaan ole liikaa.... ;)

      Poista
  5. Nuo on kyllä hienoja, vaikken itse ehkä osaisi ponchoa käyttää :D
    Pidän eniten tuosta ylärivin vasemmanpuoleisesta. Se on värimaailmaltaan eniten sellainen, että voisi sopia mun tyyliin. Mutta onhan noi hienoja kaikki :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muakin vähän jännittää, että tuleeko sitä käytettyä oikeasti! Toivotaan!

      Mä taisin tilata senkin testiksi kotiin. :P

      Poista
  6. Oo, ponchot ovat kyllä tosi kivan näköisiä näin syksyisin! <3 Itsekin olen yrittänyt metsästää sopivaa, mutta tuntuu ettei mikään sovi.. :D Ehkä vain tyydyn ihastelemaan niitä muiden päällä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pidän peukkuja, että sulle löytyy vielä täydellinen. :) Mäkin jäin vähän kaipaamaan yksiväristä harmaata, joka olisi tarpeeksi pitkä. Sellaista ei valitettavasti löytynyt Zalandolta, jonne tilauksen jo tein.

      Poista
  7. Multa löyty kaksikymppisenä paljon erilaisia bonchoja ja viittoja :) tarvis varmaa ostaa nyt uusi
    Blogissa on huokea arvonta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei! Mä en oo ikinä omistanut yhtäkään. Toivotaan, että nyt tulee oikeasti ponchot käyttöön! Vähän jänskää, jääkö se vaatehuoneen perälle. :P

      Poista
  8. Siis tuo ruudullinen on niiiiin SUN näkönen! Sun on pakko ostaa se. ;)

    Mä rakastan kokomustia, harmaita ja mustavalkoisia. Itseltä löytyy vain yksi sellainen Massimo Duttin harmaa neule versio, jota olen käyttänyt ehkä 2 kertaa. :D Mutta jos se olisin tuollainen ns. huivimainen tai neuletakkimainen kaapu, eikä kiinteä pään yli pujotettava, niin tulisi varmasti enemmän käytettyä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se meni tilaukseen!! Innolla odotan jo! :>

      Mm, totta! Tuollainen huivimainen on kuitenkin monikäyttöisempi.

      Poista
  9. Mussakin on herännyt ihan hillitön poncho-kuume! Haluaisinkin jonkun hillityn värisen yksilön (mitenkäs vaikkapa se harmaa haha?;)), mutta toistaiseksi kaikki löytämäni ovat olleet makuuni hieman liian pitkiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha! :D Harmaa toimii aina!

      Mä taas just haluaisin samalla tavalla pitkän kuin tuossa inspiraatiokuvassa. Lyhyempiä tuntuu löytyvän helpommin.

      Poista
  10. Poncho on kyllä ihan pakko hankkia täksi syksyksi! Noi on niin kivoja :) Tosta kollaasista suosikkini on toi ylärivin vasemmanpuoleinen, se näyttää aivan ihanalta! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on kyllä kivoja! Mä taisin tilata sun lempparinkin kotiin testattavaksi. :) Jännityksellä odotan!

      Poista
  11. Ponchot on kyllä kivoja ja vähän harmittaa kun jätin yhden ihanuuden kauppaan, enkä ostanut sitä. Kokeillessa mulla oli tennarit ja mekko päällä.. Näytin ihan hobitilta ja sitte vasta kun olin kotiutunut niin aloin ajattelemaan, että sehän olisi mennyt esim. nilkkureiden kanssa mitkä tuo enemmän mittaa tähän varteen. Enkä sitten oo saanut aikaseksi hakea sitä vieläkään :DD Haluisin harmaan tai sitten yksi mikä vois olla kiva niin nude! Harmaan varmasti löydän mutta nudesta en tiiä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha! :D Uskon kyllä, ettei sulla ollu päällä parhaat mahdolliset ponchosovitteluvaatteet! :'D

      Nude voi olla kyllä hankalampi löytää. Ehkä keväällä vois olla? Nude ei varmaan oo kuitenkaan syksy- ja talviväri.

      Poista
  12. Mulla on myös ponchokuume mutta en ole löytänyt yhtäkään joka ei olisi akryylia :/ Harmittaa. Saa vinkata jos tulee vastaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäpäs vinkkaan! :> Mä taas luovuin heti alkuun materiaalivaatimuksesta. Ajattelin, että nyt oon niin riskivaatekappaletta tilaamassa, että mieluummin otan edullisen testikäyttöön. Jos tykästyn kauheasti ponchoihin, uskallan käyttää seuraavaan enemmän rahaakin. :)

      Poista
  13. Onpa kauniita! Varsinkin tuossa ylärivin keskimmäisessä on sävyt just minun mieleen :) Olen näitä kaupoissa ihastellut mutta yhtäkään en vielä omista. Muutama ponchomainen neuletakki löytyy kuitenkin. Niitä olen tykännyt pitää esim. kapeahkon hameen ja pitkien saappaiden kanssa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa hyvältä asukokonaisuudelta! :> Mulla ei ole aiemmin ollut mitään edes mitenkään vastaavaa vaatekappaletta, joten jännityksellä odotan, osaanko käyttää ponchoa/viittaa vai mikä ikinä tuollainen nyt onkaan. :P

      Se ylärivin keskimmäinen on kyllä ihana!

      Poista