Kaksplus.fi

What have I been doing?

6. elokuuta 2015

Uhkailin "paluupostauksessani" kokoavani viime kuukausien kuulumisia Instagram-kuvien muodossa. Mun on tyhjiltään vaikea lähteä muistelemaan, mitä viime aikoina on tullut puuhailtua. Mulla on ihan superhuono muisti! Onneksi, esimerkiksi näiden kuvien avulla voi palautella mieleen asioita. 

Onhan teillä ruokaa ja juomaa lähellä? Tästä nimittäin tuli melkoinen romaani. Huh! 

1. Käytin keväällä moooonta tuntia maalaten eurolavoja meidän takapihan lököilysohvaa varten. Kannatti, sillä sohva on ihan superhieno!

2. Mä rakastan auringonkukkia! Mikäs sen ihanampaa kuin kasvattaa niitä omalla pihalla. Aina, kun meen keittiöön, kurkkaan takapihan ovesta tuota jo auennutta kukkaa. Pienistä jutuista voi tulla tosi onnellinen ja hyvä olo! 

3. Olen myös todennut, että oma takapiha on erittäin hyvä gradukirjojen lukupaikka. 

4. Lilykin on vietellyt koiranpäiviä meidän pihalla! :D 



1. Mä olen käynyt kaksi kertaa Tallinnassa. Ensimmäinen reissu oli ihan rehellinen viinanhakureissu Niken ja hänen parhaan kaverinsa synttärijuhliin. Oli mahtavan kiva reissu, vaikka oltiinkin T:n kanssa kahdestaan. 

2. T. oli mahtava makutuomarikin. Löysin nimittäin nuo Zaran aurinkolasit Tallinnasta. Olin epävarma, mutta T. rohkaisi mua ostamaan ne. 

3. Toisella reissulla oltiin yötä Tallinnassa. Tutkiskeltiin vanhaakaupunkia ja pikkusen kierreltiin kaupoilla. Hyvä ruoka tietysti kuului kuvaan myös (vaikkakin mun pasta carbonara annos oli pettymys). ;) P.S. Tallinna saa mut ilmeisesti pusutuulelle. 

4. Pakko vielä laittaa mun omasta mielestäni oikein onnistunut otos. (Oma kehu haisee, hihi!) Välillä ihan sattumalta tulee taltioitua hienoja hetkiä! 


1. Oon myös viettänyt aikaa kavereiden kanssa. Ollaan grillailtu meidän pihalla, käyty keikoilla, kiivetty Viikin "vuorelle" (kuva) ja kaikkea muuta mukavaa. Nikke ja T. ei tosin näytä kuvassa siltä, et niillä ois ollut yhtä kivaa kuin mulla. :D

2. Perheen kanssa on myös tullut vietettyä aikaa (of course). Ollaan mm. pelattu Scrabblea! 

3. Oon hirvittävän huono pitämään itse yhteyttä kavereihin. Välillä sentään ryhdistäydyn ja pyydän esim. kahvi- tai tässä tapauksessa sangriaseuraa. :P Muutama tunti meni hujauksessa nachoja napostellessa ja sangriakannua tyhjentäessä. Koska uusiks, hei?! ;)

4. Viime kuukausien aikana olen joutunut toteamaan, ettei Niken ja mun yhteiskuvat onnistu ikinä. Ne on aina tätä luokkaa. Tai no, tää on sieltä "siistimmästä" päästä ehkä. :D


1. Mainitsinkin jo, että on tullut käytyä keikoilla ahkerasti. Aiemmin en käynyt IKINÄ muissa kuin isojen maailmantähtien konserteissa. Viime vuoden aikana on siis avautunut ihan uusi maailma! Kuinka siistiä, että kaveriporukasta löytyy niin monta bändiä! Melkein joka viikonlopulle olisi keikka. 

Tässä kuvassa on mun ihanihanihan ykköslempparini: Retro Station. Mä en vaan millään kyllästy näiden poikien biiseihin. Tulee superhyvä fiilis aina ja tanssijalka alkaa heti vipattamaan. Okei, myönnän. Ei se jää pelkkään jalan vipattamiseen, kyllä se pylly heiluu ihan kunnolla jo! :D Tsekatkaa Retro Stationin uusin musavideo Desperate Days - hyvä biisi ja hauska video! (Retro Stationin ensimmäinen Golden Crowns-EP löytyy muuten Spotifysta. Suosittelen lämpimästi.)

2. Toissa viikolla käytiin kahdella Iron Beat:in keikalla. Sairaan hyvää ja härskiä bilemusaa! Tanssilattia on laavaa -biisi on mun ehdoton lempparini. Se on pakko bailata joka kerta! (Iron Beatilta löytyy Spotifysta kaksi EP:tä; Ennen pilkkuu sekä Vielki klubil.)

3. Sima-bändiä oltiin katsomassa Kutosella. Tämä nyt ei sinällään ole kaveribändi (enemmänkin kaverinkaverin bändi :D), mutta tykkään biiseistä ja livemeiningistä. Suosittelen tätäkin!

4. Niin, onhan mulla näitä kotikonserttejakin melkein joka päivä. :D Välillä soi kitara, välillä basso.


1. Niken kesälomaa edeltävänä sunnuntaina hypättiin autoon ja huristettiin ensin Imatralle Niken isovanhempien mökille. Sieltä yhden yön jälkeen Kuopioon mun vanhempieni vuokraamalle mökille. Kuopiossa viivyttiin kolme yötä, jonka jälkeen ajettiin Kuhmoon asti nauttimaan Kamarimusiikki-"festareista" (En tosin ehtinyt käydä yhdessäkään konsertissa, koska Kuhmossa turisteilu meni etusijalle). Kotimatkalla pysähdyttiin saunomaan Imatralle. 

2. Kuopiosta ei tullut otettua kuvia, vaikka paistettiin muurinpohjalettuja, syötiin ihanaa australialaisvahvistuksemme valmistamaa ruoka ja pelailtiin yatzya ja muita pelejä. Tämä kuva sen sijaan on Kuhmon Rompetorilta. Hienoja vanhoja autoja! Mä ottaisin tuon turkoosin (joka kuvassa tosin näyttää vihreältä...).

3. Mä aina harmittelen täällä pääkaupunkiseudulla, miten perinteiset niityt ovat kokonaan kadonneet. Kuopiossa ja Kuhmossa oli ihania luonnonkukkia! 

4. Asuttiin ihan Kuhmon keskustassa Kuhmotalon vieressä. Siinä rannassa oli karhupatsaita, joten olihan mun otettava kuva niiden kanssa. Harmi vaan, ettei kuvasta oikein erota karhua. Sellaiseen mä kuitenkin coolisti nojailen.


1.-4. Oon fiilistellyt valtavasti meidän asuinaluetta! Oon harhaillut Kumpulan, Käpylän, Toukolan ja ties millä alueilla ihastelemassa vanhoja puutaloja. Täällä järjestetään myös kivoja tapahtumia, joissa muutamissa on tullut pyörähdettyä. Mä en halua ikinä muuttaa täältä pois! :O




1. Ollaan tehty ihania ruokia, kuten kehitelty meidän uusi lempparisalaatti. Siihen tulee rapeaksi paistettua pekonia, salaattia, tomaattia, kurkkua, punasipulia, mozzarellaa, pastaa sekä aurinkokuivattua tomaattia. NAM!

2. & 3. Mä oon nautiskellut valtavan määrän vesimelonia. Mä RAKASTAN vesimelonia. Teen yleensä tuollaisen hedelmäsalaatin, johon laitan milloin mitäkin vesimelonin kaveriksi.

4. Leivoin korvapuusteja äidin kanssa mummolle, koska mut on jostain syystä nimetty pullamestariksi. Maku oli muistaakseni erittäin hyvä, vaikka puustit näyttävätkin croissanteilta. 


1.-3. Lily on ihastuttanut meidän päiviämme useampaankin otteeseen. Nikke on ihan hullaantunut Lilyyn (♡), joten ollaan välillä otettu se muuten vaan hoitoon, vaikka mun perhe ei olisikaan ollut reissussa. 

4. Lily-kaipuuta on ollut helpottamassa ihana Tiitu. Toinen on niin pikkunen ja söpö! :)))


Mä olen myös saanut 1. ihanan nimpparikukkakimpun äidiltä, isiltä ja siskoltani, 2. Lumenelta kivoja Natural Code -yllätyksiä (niistä kuulette pian!) sekä 4. lepyttelykukkia Nikeltä, joka oli ollut koko sen viikon erittäin aamukiukkuinen. 

3. Nikeltä sain synttärilahjaksi mun pitkään himoitsemani huivin. Tämä lahja oli niin symppis! Nikelle oli jäänyt mieleen, miten Lontoossa harmittelin ainakin kymmenen kertaa, kun jollain vastaantulijalla oli tuo huivi ja mä olin aikoinaan jäänyt ilman sitä. Hän oli sitten Ebaysta mulle sellaisen metsästynyt! Olin erittäin otettu ja onnellinen. :)  Tässä yksi esimerkki, miten lahjan ei aina tarvitse olla arvokas, jos se on näin ajatuksella hankittu.


1. Vaikka on tullut tehtyä paljon hyvää ruokaa, välillä on kiva saada ruoka valmiina nenän eteen. Tämän annoksen nautin Tallinnassa jossakin pubissa.

2. Kuhmon Kamarimusiikkijuhlien ajaksi rantaan oli pystytetty kalateltta, josta sai melko edullisesti ruoka-annoksia ja juomia. Taidettiin käydä kahdesti syömässä siellä. Molemmilla kerroilla annos oli erittäin herkullinen. 

3. Nikke on ilmeisesti kiukutellut mulle tavallista enemmän viime aikoina, koska tämä kuva on napattu Kotkasta lepyttelymatkalta. :D Nikke soitti mulle töistä, että laita itses valmiiksi, lähdetään kohta. Ajettiin siis Kotkaan, missä kumpikaan ei aikaisemmin ollut käynyt. Satamassa sattui olemaan kansainväliset markkinat, joissa pyörittiin muutama tovi. Oltiin ajateltu mennä ravintolaan syömään, mutta napattiinkin ruoka-annokset markkinoilta. Mun pita gyros oli loistava!

4. Äiti leipoi mulle muistaakseni appelsiini-suklaakakun syntymäpäiväksi. Onhan resepti tallessa, äiti? Tuota pitää tehdä toistekin. :)


1. Niken bändin, Destiny Oceanin, pääsiäiskeikalle meikkasin ensimmäistä kertaa ikinä mustat smokey eye -silmät. Mua kiukutti tuona päivänä niin paljon, että päätin alkaa kovikseksi. :D  

2. Oon tehnyt kivoja alelöytöjä, kuten tuon hatun Imatran Prismasta. Hattu oli -70% alennuksella, joten hintaa jäi noin 6€. Ei paha!

3. Oon kuluttanut myös "muutaman" tunnin sohvalla pötkötellen Netflixin parissa.

4. Olen myös (ylläripylläri) viihtynyt punaisissa huulissa. Tuossa kuvassa mulla on Lumenen Natural Coden huulikiiltokynä sävyssä "05 Candy Apple" (näkyy ylemmässä Natural Code-kuvassa). Sävy on erittäin kiva mun mielestä! 

Siinäpä ne viime aikojen puuhani tiivistettyinä. Jaksoitko lukea loppuun? :D Täytyy muuten vielä erikseen mainita, miten ihanalta tämä bloggaaminen taas tuntuu! Tämä on mulle kyllä tosi rakas harrastus! :)

12 kommenttia :

  1. Voi miten hyvin sulle sopii noi pyöreät arskat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Niistä on tulleet mun uudet lempparit. :)

      Poista
  2. Onneksi oli ruokaa ja juomaa, tuli nälkä, koska sulla oli niin herkullisia ruokakuvia! Ps. kannatan Fuengirolaideaa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha! :D Ruokakuvat on kyl paha... Tulee nälkä, vaikka ois just syönyt!

      Poista
  3. Alkoi tekemään hirveesti mieli korvapuusteja! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siitä vaan leipomaan! Ne on niin hyviä.... :O

      Poista
  4. Vähän tuli nälkä kaikista noista ruokakuvista! Sun kesä on vaikuttanut kivalta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oh no! :D

      Kesä on kyllä ollut oikein mainio. :)

      Poista
  5. Ihania kesäkuvia! Itsestä tuntuu, että kesä on mennyt ihan ohi, mutta toisaalta jos katselisi omaakin kesää kuvina niin onhan tässä kaikkea kivaa ollut. :) Oon niin iloinen, että oot palannut bloggailemaan, on kiva lukea sun kuulumisia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Annika! :) Mustakin on ollut erittäin kiva palata tänne. Oon kaivannut jotain harrastusta, joka löytyikin sitten lähempää kuin luulinkaan. Ja kiva kuulla sustakin enemmän nyt. :P ;)

      Poista
  6. Tää sun blogi on ihan huippu! :) ihanaa kun kommentoit mulle ja osasin sitä kautta tulla tänne. Olen niin huono löytämään uusia kivoja blogeja ja nyt löysin ;) Ja on myös tosi kiva, kun ollaan saman ikäisiä. Jotenkin tuntuu aina siltä, että monet on mua paljon nuorempia ja oonkohan mä liian vanha tähän puuhaa! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, kiitos! :>

      Totta! Mustakin tuntuu, että nykyään on kamalasti paljon nuorempien blogeja. Kiva löytää oman ikästen blogeja, niihin on paljon helpompi samaistua. :)

      Poista