Kaksplus.fi

Vilukissan kesäasu

18. elokuuta 2015

Huhhuh, miten väsynyt voikaan ihminen olla! Pahoitteluni postaustauosta, mutta en kertakaikkiaan ole jaksanut kirjoittaa tänne yhtään mitään. Mä olen nimittäin aloittanut elokuun loppuun asti kestävän työn ekaluokkalaisten koulunkäyntiavustajana. Vaihdos hyvin paljon nukkuvasta opiskelijasta viideltä heräävään työmyyrään on ollut aika rankka. Tällä viikolla tuntuu kuitenkin jo paljon helpommalta tämä elämä.

Mua jännitti kamalasti aloittaa työt koulunkäyntiavustajana! Mä olen tottunut olemaan opettaja, joten pelkäsin, osaanko olla avustajan roolissa enää ollenkaan (Olin kaksi vuotta koulueskariryhmän avustajana ennen opintojeni alkua). Hyvin on kuitenkin sujunut! Parasta tässä työssä ihanien ekaluokkalaisten lisäksi on se, että pääsen seuraamaan kolmen eri opettajan opetusta. On mahtava saada uusia opetusideoita ja nähdä erilaisia opetustyylejä. Ajatus lähestyvästä "aikuistumisesta" (eli siis opettajan työn alkamisesta) ei tunnu enää yhtään kamalalta. Oikeastaan odotan sitä! Vielä on tehtävänä se G-kirjaimella alkava juttu, jotta voin hyvinmielin aloittaa uuden elämänvaiheen.

On ollut kiva huomata, miten blogin aktivoiminen on saanut mut taas kiinnostumaan pukeutumisesta! Ei sillä, että olisin tauon aikana kulkenut aina "ihan sama" -vaatteissa, mutta nyt mun sisälläni on taas sellainen pieni kipinä, joka innostuu kivoista asuista. Alla olevissa kuvissa on omasta mielestäni kiva ja rento asu. Ja juu, näet oikein. Mulla on ohuet mustat sukkahousut kesällä jalassa. Mä oon ilmeisen vilukissa, koska kuljen melko harvoin paljain säärin kesäiltoina...


Shirt / 2nd hand (Zara)     Denim Jacket / Pull & Bear     Skirt / Lindex     Shoes / Vagabond     Bag / Rebecca Minkoff 


Tämä asu tuntui heti omalta. Sporttihenkisen, lyhythihaisen kollaripaidan yhdistäminen korkonilkkureihin ja suht skarppiin hameeseen, toi kivaa kontrastia asuun. Ja kuten ehkä muistattekin, mä tykkään kontrasteista. Punaisilla huulilla (MAC:in Lady Danger) ja kiharretuilla hiuksilla asuun tulee vielä extranaisellisuutta. Mitäs pidät asusta? 

Näitä kuvia katsoessani huomaan, ettei mun kasvojani erottaisi valkoisesta A4-arkista... Välillä kaipailen pientä päivetystä, mutta sitten muistan, miten en osaa elää rusketuksen kanssa. Tuntuu, ettei vaatteet enää näytä hyvältä ja kaikki meikki näyttää tunkkaselta. Mä viihdyn paljon paremmin ilman rusketusta! Ruskettuminen ei toisaalta myöskään ole mulle yhtä helppoa kuin esimerkiksi mun isälle ja veljelle, jotka ruskettuvat ihan vahingossa, enkä nauti monen tunnin auringossa makoilusta hikeä valuen. Näin on just hyvä. Miten sä suhtaudut ruskettumiseen? Onnellinen kalkkilaivan kapteeni vai uimarantojen tehokäyttäjä?

Palaillaan taas! Mukavaa viikkoa kaikille! ♡

20 kommenttia :

  1. Mä kuulun samaan kategoriaan sun iskän ja J:n kanssa, sekunnissa iho on monta astetta tummempi :)
    Meillähän tuo Marokkolainen on aina mua vaaleampi, joka on jollain lailla hassua.
    Sun asu on hyvin sinun näköinen, joten tykkään siitä paljon, niin kuin sinustakin <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha! :D Kuulostaa kyllä nurinkuriselta, että olet ruskeampi kuin R. :D

      Kiitos! Mäkin tykkään susta. <3

      Poista
  2. Voi rusketus. Tykkäisin ruskettua ja olla kauniin sävyinen, mutta en halua palaa. Viime kesänä paloin pahasti, tänä kesänä vain vähän. Onneksi ei oo edes ollut aikaa tai kelejä olla aurinkoa ottamassa. Saa siis huoletta olla sen värinen kuin on :) itseruskettavia en ymmärrä yhtään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mäkään oikein itseruskettavia ymmärrä... Mutta johtuu varmaan siitä, etten välitä ruskettumisesta ylipäätänsäkään. :P

      Palaminen on kyllä inhottavaa! Mulla on yläselkä palanut pahasti kerran, joten se on ihan älyttömän palamisherkkä nykyään. :/

      Poista
  3. Todella kiva asu! Tykästyin tohon hameeseen heti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Anna! :) Mulla on kolme samanmallista, mutta eri väristä hametta. Kaikki lemppareita! :)

      Poista
  4. Moi Milla, muistatko mua? :) Oltiin samaan aikaan Suomalaisessa Kirjakaupassa töissä, törmäsin vahingossa sun blogiin! Jään kyllä ehdottomasti seurailemaan. Mäkin kirjoitan nykyään blogia, käy kurkkaamassa :) http://matkalla-aitiyteen.blogspot.fi

    t. Nina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muistan kyllä! :))) Kävinkin jo aiemmin kurkkimassa, että mitä sulle kuuluu. :)

      Poista
  5. Tähän aikaan vuodesta on varsinkin tuo aamujen ja iltojen viileys ongelma. Päivällä voisi hyvinkin liikkua paljain säärin, mutta aamusta ja illasta ei tarkene. Nuo sukkahousut ovat varmaan ihan hyvä vaihtoehto, mutta ei oikein sopiva näin miespuoliselle. Tyttöystävä tarjosi joskus minulle paksuja sellaisia polven yläpuolelle ylttyviä sukkia. Olisi helpot pukea ja riisua shortsienkin kanssa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, lämpötilojen vaihtelut päivänajan mukaan on kyllä ongelmallista! Onneks, kohta saa verhoutua kokonaan lämpimiin vaatteisiin. Syksy on mun lempivuodenaika!

      Poista
  6. Kalkkilaivankapteeni ilmoittautuu! Oon sitä sorttia, joka ei vaan rusketu. Loppukesästä iholla on jo vähän sellaista tervettä väriä havaittavissa, mutta ei se vaan ikinä ehdi syventyä kunnon rusketukseksi vaikka kuinka olisi aina auringossa. En tosin valita, kalpeus pukee mua varmasti paremmin kuin rusketus. :D

    Ja niin, miulla on myös aina kesällä sukkahousut mukana laukussa, jos vaikka tuleekin kylmä pelkässä hameessa/mekossa.... :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon huomannut saman; kalpeus pukee muakin paremmin!

      Just hyvä! Harrastan itse samaa. ;)

      Poista
  7. heiheihei mä en voi edes astua aurinkoon ilman, että tulisi kirvelevää aurinkoihottumaa ja rusketuksen sijasta kirkkaanpunaista :D Kalkkilaivan kapteeni siis kesät talvet.

    Tykkään tästä asusta! Harvoin käytän mekkoja tai hameita, mutta jos käytän niin sopivan rento ja arkinen lookki on omaan mieleen ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Auts, kuulostaa ikävältä! :O Aurinkoihottuma on kyl inhottava. Mulla tulee sitä lähinnä polviin välillä.

      Kiva kuulla! Mä pukeudun arkena paljon mekkoihin ja hameisiin (ehkä sen jo oot huomannutkin! :D). Rennot ja arkiset lookit ovat siis mun mieleeni myös. :)

      Poista
  8. Ihana asu! :-) Ja mulle iskee aina kesällä pakkomielle siitä että pitäis ruskettua, mutta silti ihastelen virheetöntä vaaleaa ihoa.. Jotenkin kuvittelen että virheet peittyy rusketuksen alle. :-D

    VastaaPoista
  9. Voi miten ihana huulipuna! Sävy on sulle ihan täydellinen!:) Ja siisti farkkurotsi! Pitäiskin mennä iskän kaapille ja pihistää tuollainen..:D

    VastaaPoista
  10. Ihanan rento asukokonaisuus♥ Sopii sulle täydellisen hyvin :)

    VastaaPoista