Kaksplus.fi

Elämäni aakkoset 2/2

1. huhtikuuta 2014

P - Perhe  ...on mulle tärkeä! Mä olen tosi perhekeskeinen, ja vietänkin viikonloppuisin päivän tai kaksi mun perheeni kanssa. Jännittää, miten kestän erossaoloa Lontooseen muutettuamme.

Q - Kuu    Avaruus on musta jotenkin pelottava. Jos katselen ulkona kävellessä tähtiä, mua alkaa huimaamaan ja pelottamaan. Musta on vaikea ymmärtää, että avaruus on niin valtava. Ja jotenkin niin lopullisen oloinen.

R - Rakkaus    Tärkeintä elämässä! Jokaisen pitäisi saada rakastaa ja olla rakastettuna. Rakkauden myötä oppii tärkeitä asioita ja löytää uusia puolia itsestään. Rakkaus on mun voimavarani. Tässä kohtaa voisin myös sanoa kantani tasa-arvoiseen avioliittolakiin: jokaisella pitäisi olla oikeus solmia avioliitto rakastamansa ihmisen kanssa. On väärin, että joku toinen päättää puolestasi, oletko oikeutettu avioliittoon vai et. Jokaisen ihmisen rakkaus on samanarvoista.



S - Sami    Mun rakkauteni, elämänkumppanini ja paras ystäväni! Sami on maailman mahtavin tyyppi. ♡

T - Televisio    ... on mun paheeni. Seuraan tosi paljon sarjoja (lähinnä tietokoneelta USA:n tahtiin) ja katselen paljon elokuvia.

U - Uni    Mä rakastan nukkumista! Nukkumisesta tekee hauskempaa se, että mä näen tosi ihmeellisiä unia. Mun kummallisin on varmasti se uni, jossa tein pyhiinvaellusmatkan sipsitehtaalle. Sipsitehtaalle kuljettiin piiiitkä matka meren päälle rakennettuja pitkospuita pitkin. Perille päästyäni saatiin ilmaiset grillisipsipussit. Mä ehdin jo avata omani, kunnes joku huusi, että: "Ei saa avata! Siellä on tsetsekärpänen!". Lähdin siis juoksemaan pitkospuita pitkin pois tehtaalta. Outo uni, eikö?!



V - Vauva    ...(tai useampikin) on ollut mun haaveissani AINA. Mä sanon aina, että olen halunnut äidiksi parivuotiaasta lähtien. Silloin musta tuli isosisko! Olin kuulemma tosi huolehtiva ja rakastava isosisko pikkuveljelleni. Toivotaan, että mun haaveeni toteutuu vielä joku päivä, kun on sen aika.

W - World   ...eli maailma. Mun haaveenani on tehdä joskus maailmanympärimatka! Haaveenani on joskus päästä ainakin Australiaan, Japaniin, Tyynenmeren pikkusaarille sekä Yhdysvaltoihin.

X - Xylitol     Mä olen xylitol-addikti. En pärjää päivääkään ilman xylitol-purkkaa tai -pastilleja. Varmasti osaksi xylitolin ansiosta mun hampaat on näin hyvässä kunnossa!



Y - Yliopisto    ...on paikka, jossa opiskelen. Yliopisto on opettanut mulle paljon, saanut ajattelemaan eri tavalla ja avartanut mun ajatteluani. Välillä yliopisto on myös ärsyttänyt mua aikas paljon...! On varmaan sanomattakin selvää, ettei mua yhtään haittaa jättää yliopistoelämä taakseni ensi syksynä. Odotan innolla uusia haasteita!

Z - Zorro    Mä olin pienenä ihastunut Zorroon! Mun ensimmäinen ihastukseni kuitenkin oli Indiana Jones... :D Halusin pienenä olla se tyttö Kadonneen aarteen metsästäjät -elokuvassa, joka on kirjoittanut luomiinsa "Love you".

Å - Åmena   ...eli omenat. Mua niin harmittaa, että olen (raaoille) omenoille allerginen! Omput on niin herkkuja... Harmittaa myös, etten saa syödä raakaa porkkanaa, koska porkkanaraaste näyttää aina niin mehukkaalle ja herkulliselle. Ensi kesästä tulee myös rankka, koska en saisi syödä herneitäkään. Ja mä RAKASTAN herneitä. Niin, ja pähkinät. Ääää! Niin hyviä, mutta olen niillekin allerginen. Olen myös monelle muulle ruoka-aineelle allerginen. Aika tylsää... :(



Ä - Ääliö    Meillä on Samin kanssa toisillemme vähän kyseenalaisia hellittelynimiä. Saatetaan kutsua toisiamme leikkimielisesti Urpoksi, Turpoksi, Ääliöksi, Idiootiksi, Pöhköksi... Joku sivullinen saattaa kauhistella meidän puhetapaamme, mutta tärkeintä on, että me molemmat tiedetään sen olevan leikkimielistä kiusoittelua.

Ö - Ötökät    Mä vihaan/pelkään/ällöksyn ötököitä. Kaikkein eniten mua inhottaa hämähäkit ja etenkin niiden seitit. Hyyiiiii... Mä nukun useasti vieraassa paikassa ja mökillä korvat peitettyinä, koska pelkään, että niihin mönkii ötököitä. Inhoan myös hyttysiä ja niiden ininää. Suhtaudun punkkeihin tosi vakavasti: harkitsen kahdesti nurmikolle istumista ja tutkin sängyn mökillä ennen nukkumaanmenoa (jos vaikka Lilyn mukana on tullut punkki mun sänkyyni). :D

31 kommenttia :

  1. Aika jännä toi avaruus juttu, mulle ihan päinvastainen! Kun katselen tähtiä, kuuta ja taivasta ja mietin avaruutta, mulle tulee jotenkin sellanen tosi huikea olo, koska jotenkin se, että universumi on niin rajaton (tai on kunnes toisin todistetaan) saa mut uskomaan siihen, että mikä vain on mahdollista. :D

    http://fashiontipsy.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosiaan ajattelet ihan päinvastaisesti! Mahtava ajattelutapa! :> <3

      Poista
  2. Ompa tämmönen postaus kiva, paljon uutta tietoa bloggaajasta :>
    Oot sää vaan niin kaunis<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, että tykkäsit! :) Kiitos samoin, ihanainen! <3

      Poista
  3. Voi ei kun oot noin monelle jutulle allerginen! :( Ja haha söpöä kun kutsutte toisianne tollasilla nimillä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä... :( Lisäks viel kaikki siitepöly- ja eläinallergiat sekä jonkunasteinen laktoosi-intoleranssi. :D

      Hehee, en tiedä, et mistä se tapa edes on tullut! Välillä tulee mietittyä, et meidän parisuhde kuulostaa ulkopuolisen korviin varmaan tosi terveeltä. :P

      Poista
  4. Naureskelin tolle ääliölle, kun meillä on ihan samanlaista :D Me kummatkaan ei voida sietää mitään näitä perinteisiä rakas, kulta, muru yms. hellittelynimiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä kyllä on lisäks kaikki perinteisetkin käytössä! :D

      Poista
  5. Nää postaukset on kyllä kieltämättä kivoja! :) meilläkin poikaystävän kanssa esim. Urpo kuuluu ihan päivittäiseen sanavarastoon :D ja ötökät on kamalin asia, mitä tiedän. Etenkin ampiaiset. Kaikki öttimötit aiheuttaa mun kesään vaan ylimäärästä stressiä ja ahdistusta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että tykkäsit! :)

      Ötökät on hirveitä tosiaan! Unohdin kokonaan mainita ampiaiset. Pelkään niitä, koska mua ei oo ikinä pistänyt amppari. Pelkään, et oon niillekin allerginen! Loppukesä on muuten kamalaa ampparikautta. Ampiaiset ei tunne rajoja ollenkaan, vaan menee ihan hulluiks! :O

      Poista
  6. Ihana postaus, on huippu kivaa lueskella eri asioita ihmisistä!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! :> Niin mustakin! Tällaiset postaukset tyydyttää vähän sitä uteliaisuutta. ;)

      Poista
  7. love it
    http://www.facebook.com/AmandaChicFashionRoomLounge?ref=hl
    http://fashionroomlounge.blogspot.com.es/
    Twitter / tumblr/ instagram: @fashionrlounge

    A chic kiss ;)

    VastaaPoista
  8. Pakko sanoa, että nää postaukset on ihan parhaita ♥ ihan huippuja! Love love love !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla! Näitä oli kyl tosi kiva tehdä. :)

      Poista
  9. Ötököitä inhoon myös. Lähinnä siksi et ne iskee aina mun kimppuun eikä kenenkään muun. :D Oon nyt Italiassa ja tähän vuoden aikaan ei pitäsi olla itikoita - heräsin kuitenkin otsa itikanpuremia täynnä. Tosi kiva juttu, varsinkin kun niillä puremilla on taipumus turvota, äkäisempiä ovat kuin Suomessa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Auts, kuulostaa ikävältä!

      Sama juttu täällä! Mä oon hyttysmagneetti! >:(

      Poista
  10. Hei ompas kiva idea tälläiset aakkoset!! :---) Voisin koittaa itsekkin väkertäää!!

    VastaaPoista
  11. Oi vitsi! Maailmanympärimatka olis niiiin kiva tehdä :) Muutenkin näitä sun aakkosia oli tosi kiva lueskella!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ois! Aika unelmamatka! :>

      Ihana kuulla! Kiitos, Sini! <3

      Poista
  12. Would you like to FOLLOW ME ON GFC?
    Follow me first, then I will Follow back :)

    zelaldecoa.com

    Loved your Blog :*

    Hugs,
    Liz

    VastaaPoista
  13. Avaruus on kyllä kiehtova! Etenkin silloin, kun asiat ahdistaa ja tuntuu vaikeilta niin koitan aina välillä katsella hetken taivaalle ja yhtäkkiä maailmankaikkeuden rinnalla ne omat ongelmat ei ookaan niin isoja. Jotain rauhoittavaa siinä siis on.

    Miss J/Ma Petite Vie

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mmm, totta! Tuollainen ajattelutapa varmasti pistää asiat taas mittakaavaan. Kunpa mäkin osaisin katsella avaruutta sun tavallasi! :)

      Poista
  14. Nyt sait minustaki pysyvän lukijan :) Ihana tää sinun blogi! <3 Ja hei pakko sanoa, että näytät tosi kauniilta aikuiselta naiselta. Enkä siis tarkoita, että oisit vanha, mutta luulin sinua ensin vanhemmaksi hihi ;) Tää postausidea on muuten hauska! Itekki miettiny tän tekoa, kun bongasin jostain blogista joku aika sitten :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtava juttu - tervetuloa seurailemaan! <3

      Haha! Hassua! Multa nimittäin edelleen kysytään henkkareita aina ostaessani alkoholipitoisia juomia tai mennessäni baariin. x) Ehkä mä näytän kuvissa sit vanhemmalta...

      Tee ihmeessä! Nämä oli tosi tykättyjä postauksia ainakin täällä mun blogissani. :>

      Poista
  15. oi näitä postauksia on kiva lukea! :) ihania kuvia myös!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Mary! Mäkin tykkään näistä postauksista. :)

      Poista