Kaksplus.fi

Elämäni aakkoset 1/2

30. maaliskuuta 2014

Alkuun muistutus: Kysy Samilta! -postaukseen voi jättää kysymyksiä vielä tänään sunnuntaina ja huomenna! Jos siis mieltäsi askarruttaa joku asia, johon haluaisit saada vastauksen "paremmalta puoliskoltani", nyt on mahdollisuutesi!


A - Aamiainen 
   ... on päivän tärkein ateria ainakin mulle. Mä en pysty liikkumaan minnekään ennen aamiaista. Mun kroppa on muutenkin sellainen, että lounaaseen/välipalaan asti on koko ajan nälkä ja vatsa tuntuu pohjattomalta.

B - Bloggaaminen    (of course!) Bloggaamisesta on tullut melkein elämäntapa. Rakastan postausten tekemistä, valokuvaamista ja kuvien muokkaamista. Teidän kommenttinne tsemppaavat mua ja lisäävät postausmotivaatiotani. Kiitos ihanaiset!

C - Celsius   Omaperäistä, eikö?! ;) Plus-alkuiset celsiusasteet ovat mun kavereitani! Vihaan talvea, kylmää ja palelemista. Toisaalta en taas tykkää liian kuumasta. +12-25 ois just hyvä!



D - Deitit    eli treffit. Mun pitäisi viedä Sami useammin treffeille! Parisuhdetta ei saa ottaa itsestäänselvyytenä, vaan sen eteen pitää jatkuvasti tehdä töitä. Mä ainakin haluaisin hurmata Samin joka päivä uudelleen. :)

E - Elämä   on kallisarvoista.Välillä mietin, et ihan uskomatonta, että mä olen saanut mahdollisuuden elää. Jos esim. miettii kuinka moni siittiö ei saanut mahdollisuutta hedelmöittyä! :D Toisaalta, olisin voinut syntyä vaikkapa perhoseksi tai sarvikuonoksi... :P Välillä taas pelottaa se, miten väliaikaista tämä kaikki on. Siis, että elämä voi loppua koska tahansa ja aivan arvaamatta. Se pelottaa. Erinhän laulaa "On elämä laina"...

F - Facebook    Myönnän, olen aika koukussa Facebookiin ja yleensäkin eri sosiaalisen median sovelluksiin. En kovinkaan usein päivittele Facebookiani, mutta selailen sitä useamman kerran päivässä. Instagramia sen sijaan tulee päiviteltyä lähes päivittäin!

G - Google    Mitä mä tekisinkään ilman Googlea! Huomaan turvautuvani monta kertaa päivässä Googleen. Sitä kautta tulee mm. tarkistettua monta nippelitietoa päivässä. Mulla on myös vaarallinen tapa googletella erilaisia oireita ja sairauksia... :D



H - Haaveet    Ne on elämän suola! Mä rakastan haaveilla. Haaveiden ja unelmien avulla jaksaa tarpoa eteenpäin vähän vaikeampinakin aikoina.

I - Isi ja äiti  Mulla on maailman parhaat isi ja äiti! Mun lapsuuteni on ollut aivan ihana ja olen aina kokenut olevani rakastettu. Isiltä saa aina apua remonttihommissa ja isi on aina avuliaana kyyditsemässä tarvittaessa. Isiin voi aina luottaa! Viime vappuna esimerkiksi palauttaessani kandia huomasin, että mulla oli jäänyt kandinpalauttamisen kannalta elintärkeä lappu kotiin. Soitin paniikissa isille, joka sai työasiat järjestettyä niin, että hän pääsi lähtemään töistä hakemaan lapun ensin meiltä ja vielä tuomaan sen meidän kampukselle. ♡ Äiti taas ilahduttaa mua aina välillä pienillä yllätysjutuilla ja kokkailee mitä herkullisimpia ruokia ja jälkkäreitä meidän muiden iloksi. Mä puhun äidistä aina leijonaemona, joka tekisi mitä tahansa pentujensa puolesta. ♡

J - Joulu    Mun lempijuhlani! Joulussa parasta on rauhoittuminen ja yhdessäolo. Tykkään myös ostaa joululahjoja läheisilleni, mutta oon maailman surkein keksimään lahjaideaa... Onneks, Sami osaa keksiä munkin puolesta!

K - Koirat    Mä olen ehdottomasti koiraihminen! Lily, kotikotona asustava 10-vuotias vehnäterrieri, on mahtava ystävä. Lily on aina seurana, tulee pusuttelemaan itkiessäni ja tietää just ne hetket, kun mä tarvitsen rapsuteltavaa. ♡ Lilyn rapsuttaminen on niin terapeuttista.



L - Lontoo    Kaupunki, jota rakastan! Ajatellessani Lontoota, alkaa vatsanpohjassa heti kutittaa... En malttaisi odottaa enää talvea ja meidän muuttoa sinne!

M - Minä  Musta tuntuu, että vasta viime vuosien aikana olen löytänyt itseni. Olen tullut itsevarmemmaksi. Olen tullut rohkeammaksi. Tiedostan omat heikkouteni ja huonot puoleni. Tiedän myös vahvuuteni. Olen myös löytänyt oman tyylini. Toisaalta aika kamala sanoa tämä ääneen, mutta musta tuntuu, että vasta nyt miellän itseni aikuiseksi

N - Naama   Mulle on tärkeää näyttää huolitellulta. Nypin kulmakarvani vähintään viikoittain, värjään niitä reilun kuukauden välein ja meikkaan lähes päivittäin. Meikkaaminen on mun mielestä ihanaa! Arkinen meikkihetki on mulle rentoutumisriitti tulevaan päivään. Mä muuten puhdistan AINA iltaisin meikit ja putsaan kasvoni myös aamuisin. Puhdistuksen lisäksi rasvaan kasvoni aamuin illoin.

O - Opettaja    Mä olen melkein valmis luokanopettaja. Rakastan opettamista! En näe itseäni tekemässä mitään toista työtä. Opettajan työ on mun kutsumukseni.

40 kommenttia :

  1. Tosi kiva idea postaukselle! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä törmäsin tähän jossakin blogissa ja ihastuin samantien itsekin! :)

      Poista
  2. Ihana postaus! :) usea kohta oli kuin minun suustani :)) liityin lukijaksesi :) blogisi vaikuttaa niin ihanalle <3 aurinkoista päivän jatkoa ja hyvää alkavaa viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Taidetaan olla jollain tasolla sukulaissieluja sitten. ;)

      Oi, ihanaa! Tervetuloa seurailemaan! Samoin sinulle! <3

      Poista
  3. Voi mikä energinen ilopakkaus tämä teksti olikaan ja sinä ihana, niinkuin aina! :-) <3 Aurinkoista sunnuntaipäivää ja mukavaa tulevaa viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ihanainen! <3 Mukavaa alkavaa viikkoa sullekin!

      Poista
  4. Tosi kiva idea tälläinen postaus <3 Oppi taas paljon lisää :) Ja ihanaa, että teet työtä mistä nautit :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla! :> Tuli tosiaan ihan huomaamatta paljastettua itsestä vaikka mitä! :P

      Poista
  5. Kiva idea tällainen "elämäni aakkoset" -postaus! :) Muutenkin tätä oli mukava lukea, sillä postauksesi ovat aina todella kiinnostavia ja vaikutat todella mukavalta ja fiksulta ihmiseltä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ihastuin postausideaan myös! :>

      Ihana kuulla, iso kiitos! :>

      Poista
  6. Nämä postaukset on ihan huippuja lukea. Täytyy sanoa että oon myös ihan koukussa googleen, huomaamattaan sitä päivittäin käyttää ja tosiaan aika monta kertaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! :>

      Hehee, ihan totta! Mä aina sanon, et oisin paljon tietämättömämpi ja "tyhmempi" ilman googlea! :P

      Poista
  7. Ihana tällainen postaus! :) Tällasissa postauksissa pääsee jotenkin niin paljon lähemmäksi bloggaajan ajatusmaailmaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan totta! :) Säkin voisit tehdä tällaisen. ;)

      Poista
  8. Musta on aivan ihanaa, kun joku löytää oman kutsumuksensa! Musta kaikkein inspiroivimpia ihmisiä ovat ne, joista näkee heti, että ne rakastavat sitä, mitä tekevät koko sydämestään. <3 Itsellä on vielä hakusessa, mutta eiköhän se jonain päivänä tule vastaan :) Ootko koskaan kirjottanut postausta siitä, miten päädyit alalle ja koska tajusit, että tää on se, mitä haluat? Ois mielenkiintoista lukea!

    http://fashiontipsy.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on muuten totta! Kyllä säkin löydät paikkasi vielä! Mulla vaati muutaman välivuoden ennen kuin mäkin kekkasin oman alani. Opiskeluni-tagista löytyy joitakin postauksia aiheesta. Äkkiseltään löysin eräästä postauksesta tällaisen tekstipätkän, josta vähän saa selkoa siitä, miten päädyin luokanopekoulutukseen: "Minä en aina ole halunnut opettajaksi - nuorempana halusin olla lääkäri ja vähän vanhempana puheterapeutti. Vasta noin neljä vuotta sitten syntyi kipinä luokanopettajan ammattia kohtaan tavatessani sattumalta vanhan luokanopettajani. Tapaamisesta inspiroituneena, hakeuduin koulunkäyntiavustajaksi. Ensimmäinen vuoteni koulunkäyntiavustajana vahvisti ajatukseni siitä, että tälläinen ikuinen koulun ja läksyjen rakastaja kuin minä, kuuluu koulumaailmaan. Niinpä hain luokanopettajaksi. En ole hetkeäkään sen jälkeen katunut päätöstäni - lähinnä odotan vain sitä, että vihdoinkin saisin oman luokkani! On ihanaa, että olen tiedän löytäneeni oman juttuni!"

      Poista
  9. Olipas hauska tämä :) ja täällä kanssa - oireiden diagnosointi googlen avulla -ystävä ;DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että tykkäsit! :) Ihanaa, että löytyy vertaistoveri! :D

      Poista
  10. Aivan mahtava postaus Milla!! Niin syvällinen jotenkin, vaikka samalla tällainen ihanan kepeä :) Jäin hirveesti miettimään tuota E-kohtaa.. Niin mielenkiintoista tosiaan tämä elämä..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, annieveliina! :>

      Sanos muuta! Elämä on kyl aika mystinen juttu! :O

      Poista
  11. Aivan mahtava idea tää elämäni aakkoset! Tuohon vehnikseen pysähdyin tietenkin omasta rakkaudestani vehnapullia kohtaan, mutta eniten pisti silmään tuo "minä". En itse ole vielä päässyt sille tasolle. Koskakohan tunnen itseni vihdoin aikauiseksi? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, että tykkäsit! :> Vehnäpullat ovat tosiaan aika mahtiveikkoja, tai ainakin tuo meidän syliprinsessa. <3 :)

      :D Jaa-a! Mulla se on lähinnä se, että alan vihdoin tiedostaa sen, että olen aikuinen. Siis, että mulla on aikuisen haaveita ja toiveita, ja kohta mun pitäis toimia kasvattajana parillekymmenelle pellavapäälle. Tietystä lapsekkuudestani en kuitenkaan aio luopua. ;)

      Poista
  12. Ihana postaus <3 täytyykin itekkin laittaa tämä korvan taakse :) haha, mä oon suorastaan hommannu lääkärin pätevyyden googlesta, aina oon syöttämäs oireit googleen ja eksyn lopulta keskustelupalstal jossa joku sanoo "joo mun kummin kaiman täti kuoli kun sille tuli paperihaava" :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Laita ihmeessä korvan taakse! :> Tätä oli kiva, tosin aika vaikea tehdä, ja tämä on selvästi ollut tykätty postaus. :)

      Haha! Kuulostaa tutulta! :D

      Poista
  13. Ihana postaus :') itsekin tein tällaisen joskus "vanhan blogin" puolelle mutta täytyisi varmaan tehdä nyt "uuteen" uudelleen! :)

    VastaaPoista
  14. Miten ihana postaus, miten ihanalta se näyttikin! Ja oli paljon kaikkea uutta kivaa. Koska koska koska tulee loput :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Hertta! :> Huomenna seuraa jatkoa. ;)

      Poista
  15. mä oon valmistumassa viimeistään ensi talvena koulunkäynnin avustajaksi. Nyt oon töissä oppimisessa ala-astela 1lk , ja voin sanoa että oon niin rakastunut siihen työn! Ne lapset on niin ihanat ja siellä oon onnellinen aidosti ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hienoa! :) Mä olen ollut kaksi vuotta koulunkäyntiavustajana koulueskarissa. Tykkäsin itsekin, ja se kokemus itseasiassa varmist sen, et opetusala on mun juttuni.

      Poista
    2. Itteki oon tässä ajassa mietinyt oisko musta ala-asten opettaja, mutta ku oon aina ollu huono matikassa, fysikkassa, kemiassa, nii osaanko opettaa sen lapsille? Ja äidinkieleni ei ole suomea ja lapset usseinki sanoo/dissaa jos sanon jonkun sanan väärin, nii oisko siinä järkeä lukea opettajaksi?

      Poista
    3. Kannattaa varmasti vähän vahventaa vielä suomenkieltä, koska tulisit kuitenkin opettamaan äidinkieltä, ja mä näen, että on tärkeää osata puhua hyvin suomea, jotta oppilaat ei opi vääriä lauserakenteita tms. Nuo ei munkaan vahvuuksia ole, mutta kyllä varmasti osaan niitä opettaa ala-asteen tasolla. Onneks, on opeoppaat apuna! :P Kannattaa ehdottamasti tarttua siihen opettajahaaveeseen, jos siitä unelmoit! :)

      Poista