Kaksplus.fi

You asked, I answered!

27. helmikuuta 2014

Opiskeluni

Pääsitkö ensimmäisellä kerralla luokanopettajakoulutukseen? 
En päässyt. Ensimmäisellä kerralla pääsin soveltuvuuskokeeseen asti, mutta se menikin sitten aivan penkin alle... Siitä voi lukea lisää tästä postauksesta. Toisella kerralla pääsinkin sisään pelkän soveltuvuuskokeen perusteella.

Haaveiletko jostain muusta ammatista opettajuuden lisäksi? 
En tällä hetkellä (paitsi erityisluokanopettajan opinnoista). Tai no, olis tietenkin mahtava tienata bloggaamalla. Tämä on sen verran kivaa puuhaa, että haluaisin keskittyä ainoastaan blogin kirjoittamiseen.

Mikä sai sut hakeutumaan luokanopettajan alalle? :)
Jaa-a... Mä en oikeastaan tiedä. Osalta varmaan äiti, joka sanoi mun sopivan kasvatustieteen alalle. Toisaalta taas se, että olen aina rakastanut kaikkea kouluun liittyvää. Lopullinen "sysäys" tuli mun ensimmäisenä koulunkäyntiavustajavuotenani tajutessani, että musta vois tulla tosi hyvä opettaja ja, että mun paikkani on koulussa.

Millainen olet opettajana?
Tämä on aika paha, koska mä en koe, että olisin opettajana millään tasolla "valmis" - mulla ei kuitenkaan ole kokemusta kuin lyhyistä sijaisuuksista. Mä kuitenkin koen olevani tarvittaessa tiukka, mutta mieluummin lempeä. Annan itsestäni myös paljon opettaessani. Käytän omia vahvuuksiani hyödyksi. Mä olen iloinen ja huumorintajuinen. Osaan antaa ohjeet hyvin. Mä osaan  myös johtaa hyvin keskusteluja ja kysyä jatkokysymyksiä, esimerkiksi juuri luetusta kappaleesta. Mulla on hyvä tilannetaju.





Haaveeni

Mistä lemmikkieläimestä haaveilet?
Koira on varmasti mulle se ainoa oikea. Ihmisen paras ystävä! 

Maa mihin haluaisit vielä joskus matkustaa?
Yhdysvallat ehdottomasti! Pari vuotta sitten USA ei kiinnostanut tippaakaan, mutta tällä hetkellä haluaisin ehdottomasti päästä New Yorkiin sekä tehdä reissun kuuluisaa Route 66 pitkin. Australiaan on myös pakko päästä joku päivä!

Entä mihin et ikinä menisi?
Mulle on tosi tärkeää hygieenisyys ja turvallisuus, joten noiden puolesta ei monet Afrikan tai Aasian maat kiinnosta. 

Jos saisit nyt rahat lentolippuun, minne matkustaisit? 
Hmm... New Yorkiin Sampan kanssa!

Jos saisit toteuttaa yhden haaveen, niin mikä se olisi?
Lottovoitto! Mä voisin sen avulla toteuttaa paljon kivoja juttuja. 

Mitä tekisit, jos voittaisit lotossa 1 000 000€?
Maksaisin asuntovelan pois, ostaisin sijoitusasunnon tai kaksi ja antaisin mun lähimmäisilleni rahaa. Ai niin, häät olisivat varmaankin ihan ekana listallani... 

Asia, josta unelmoit?
Mä unelmoin siitä, että saan elää pitkän ja onnellisen elämän Sampan (ja meidän tulevien lasten) ja muiden lähimmäisteni kanssa. 




Tulevaisuuteni

Millaisessa tilanteessa näet itsesi 10 vuoden päästä?
Kymmenen vuoden päästä mä olen 35-vuotias. Silloin mulla on toivottavasti jo lapsia. Toivon, että mulla on myös edelleen rakastava mies rinnallani. Uskon myös, että teen silloin luokanopettajan töitä, joten toivottavasti mä olen hyvä opettaja mun oppilailleni. 

Toiveammattisi kun olit pieni?
Mä halusin tosi pitkään lääkäriksi. Yläasteella taisin tajuta, että lääkäri joutuu tekemään paljon "äklöjä" operaatioita, joten se unelma kaatui siihen sitten. 

Haluaisitko lapsia, jos niin kuinka monta?
HALUAN! Kolme olis aika passeli mun mielestäni. 

Oot maininnu että aiotte muuttaa hetkeksi Lontooseen, kerrotko siitä myöhemmin lisää? Haluaisin kuulla miten aiotte "välivuotenne" siellä viettää?
Mä voisin tehdä vaikkapa postauksen meidän suunnitelmistamme, jos teitä kiinnostaisi sellainen! (Kiinnostaako?)

Onko kesäksi jo suunnitelmia?
On ja ei. Aion tehdä graduani. Toivottavasti saan myös töitä, jotta saadaan vähän rahaa säästöön. Muita suunnitelmia ei vielä ole. 



Minä

Mikä on lempiruokasi?
Mun lempiruokiani ovat halloumsalaatti, makaronilaatikko ja erilaiset kookosmaitopohjaiset aasialaiset ruoat.

Milloin löysit "oman tyylisi"?
Varmasti vasta mun blogini myötä. 

Mitä harrastuksia sinulla on?
Bloggaaminen on tietysti yksi mun harrastuksistani. Yritän myös liikkua säännöllisesti, mutta usein huonolla menestyksellä. En ole koskaan oppinut liikkumaan säännöllisesti.

Millaiset välit sinulla on perheesi kanssa?
Tosi läheiset! Me nähdään joka viikko ainakin kerran. Me käydään myös joka toinen sunnuntai mummoni luona. Mummolla on aina mun perheeni lisäksi mun tätini ja enonikin.

Onko sinulla enemmän ystäviä vai kavereita?
Enemmän ystäviä ehdottomasti. Oon huono pitämään yhteyttä ihmisten kanssa, joten pidän yhteyttä oikeastaan vain mun ystäviini. Mä en ole sellainen tyyppi, jolla on valtava kaveripiiri...

Oletko aamuihminen, vai valvotko myöhään?
Mä oon kyl ehdottomasti yökukkuja. Tykkään nukkua pitkään ja valvoa myöhään. Mulla tulee usein hieman ennen nukkumaanmenoa esim. siivoushimo tai joku muu "puuhailuinto", enkä malttais silloin mennä nukkumaan ollenkaan. Sami onneksi "pakottaa" mut aina nukkumaan. 

Paheesi? 
Ehdottomasti tv-sarjat! Mä katson AINA jotakin sarjaa ollessani yksin kotona.

Tärkeintä bloggaamisessa?
Mulle tärkeintä on tää koko bloggaaminen! Tästä on tullut mulle tärkeä harrastua, johon haluaisin panostaa paljon nykyistä enemmän. Tärkeitä olette myös te, sillä ilman teitä blogin kirjoittaminen olisi hyvin tylsää ja yksinäistä puuhaa. 

Lempivuodenaika? 
Kevät ja syksy, en osaa päättää vain yhtä. Keväässä parasta on lisääntyvä valo, heräilevä luonto ja pukeutumismahdollisuudet. Syksyssä parasta taas ruska, sadekuurot, tunnelmallisuus sekä pukeutumismahdollisuudet. 

Maat, joissa olet matkustellut?
Ruotsi, Viro, Ranska, Iso-Britannia, Kreikka, Hollanti, Turkki ja Portugali.

Paras/kiinnostavin urheilulaji?
Jos puhutaan penkkiurheilusta, ehdottomasti jääkiekko. 

Mikä tekee sinut iloiseksi juuri nyt? 
Mut tekee iloiseksi se, että mulla oli eilen kiva päivä ensin kaksin isin kanssa, ja myöhemmin koko perheeni kanssa sekä se, että sain tänään viettää aikaa kahdestaan mun veljeni kanssa. Lisäksi kivat tulevaisuudensuunnitelmat ja Samppa saavat mun suupieleni nousemaan tänään. :)

Miten torjut stressiä? 
Pitkillä ja lämpimillä suihkuilla (ei ole saunaa tai kylpyammetta), kynttilöitä polttamalla ja Samin kanssa juttelemalla. Puhuminen auttaa AINA!

Lempivaatekauppa?
Yleensä, jos lähden shoppailemaan, on Lindex ensimmäinen kauppa, johon suuntaan.

Kuinka paljon käytät kuukaudessa rahaa vaatteisiin/kosmetiikkaan/ym?
Jaa-a! Tää oiskin mielenkiintoinen! Mä taidan kerätä joku kuukausi kaikki kosmetiikan yms. hömpän kuitit talteen ja laskea yhteissumman. Väittäisin kuitenkin, että summa vaihtelee kuukausittain tosi paljon - välillä en osta mitään tarpeetonta, välillä taas lähes kerran viikossa. Keskimääräisesti summa on varmaan noin 50 euroa maksimissaan.



Me

Mitkä ovat kolme parasta ja kolme huonointa asiaa poikaystävässäsi?
Kunnianhimo, huumorintaju sekä se, että Samppa "tasapainottaa" mua monessa asiassa. 
Temperamentti, asioiden eteenpäin siirtäminen (esim. siivoaminen... :D) sekä se, että Samppa nukahtaa niin nopeasti, ettei hänestä ole koskaan juttuseuraa mulle ennen nukahtamista. (Mä tykkään höpötellä ennen nukahtamista!)

Miten tapasitte sun poikaystävän kanssa? Ootko tehny jotain "rakkaustarina"postausta? Ois meinaan kiva lukea :D
En ainakaan muista muista tehneeni sellaista postausta... Jos useampaa kiinnostaa, voisin tehdä jonkunlaisen rakkauspostauksen. 

Jos nyt saisit kaksosvauvat (tyttö ja poika) niin mitkä niiden nimiksi tulisi?
Mä en tiedä! Kysyin Sampalta, ja hän sanoi Muu ja Mää (:D), mutta voin kertoa, ettei niitä ainakaan valittaisi. ;) Sen myös tiedän, ettei valittaisi samankuuloisia tai samalla alkukirjaimella alkavia nimiä. 

Luottovaatteet kiinnostaa aina! Samoin luottomeikit! :)
Lempparihajuvedet ja kosmetiikkatotteet sekä lemppariasut! :)
Näistä voisin tehdä postaukset! Vielä, ette siis saa kuulla vastauksia näihin kysymyksiin. ;)

Pictures/Kuvat: weheartit

33 kommenttia :

  1. Ois kyllä kiva jos tekisit postaukset Lontoosuunnitelmista ja rakkaustarina postauskin kelpaa :) Aina on mukava lukea tälläisiä juttuja!

    Terveisin, 'nimetön' vakiolukija Jennika

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että kommentoit Jennika! :> Toiveesi on kuultu!

      Poista
  2. Tuli tässä vielä lisäkysymys mieleen :D eli oliko sulla joku hyvä taktiikkaa kun opiskelit VAKAVAaan? Luitko aineiston monta kertaa tai teitkö jotain muistiinpanoja jne.? Vai omaatko vaan epäreilun supermuistin.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä luin ensin kirjan läpi. Toisella kerralla kirjoitin laajat muistiinpanot jokaisesta kappaleesta käsin. Tämän jälkeen tein vielä muistiinpanoista jätti-isot ajatuskartat kappaleittain. Kannattaa tehdä muistiinpanoja/ajatuskarttoja samalla kun lukee. Se on paljon tehokkaampaa!

      Poista
  3. Postaukset teidän rakkaustarinasta ja Lontooseen muutosta kiinnostaisi kyllä, joten kirjoita ihmeessä niistä! :)

    Kaisa/The Style Jungle

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! Toiveesi on huomioitu. :>

      Poista
  4. Australia on aivan ihana paikka! :) Ja hei, mua todellakin kiinnostaa noi teidän Lontoo-suunnitelmat!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa kuulin veljeltäni! Hän rakastui paikkaan. :>

      Postaus tulossa! :))

      Poista
  5. Kiva postaus, oppi paljon lisää susta :) Todellakin kiinnostaa 'rakkauspostaus' ja sitten teiän Lontoonmatkasta :)!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtavaa, että tykkäsit! :> Postaukset tulossa mahdollisimman pian. :))

      Poista
  6. Haluan lukea kaikesta lisää, niin rakkaustarinasta kuin Lontoostakin. Oot tosi iloinen ja ihana bloggaaja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Nenne! ♡ Molemmista tulossa postaukset mahdollisimman pian.

      Poista
  7. Tee postaus suunnitelmista Lontoossa! Kiinnostuin heti... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehee! Postaus tulossa mahdollisimman pian! :>

      Poista
  8. Eeroki nukahtaa aina heti... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi tylsää! :( Onneks, meil on Espanjassa sit höpöttelyseuraa toisistamme. ;)

      Poista
  9. Näitä vastauksia on aina kiva lukea, koska bloggaajasta saa tietää sellaisia uusia juttuja, joita ei välttämättä tule postauksissa ilmi. Ja minua ainakin kiinnostaisi postaukset luottovaatteista ja -kosmetiikasta sekä sun ja Samin rakkauspostaus. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkään myös kysymys-/vastauspostauksista samasta syystä. :)

      Kaikista on tulossa postaus, kunhan vain ehdin ne tehdä. :>

      Poista
  10. Kuinka paljon luokanopettajan opiskeluun kuuluu erilaisen esseiden tekeminen yms projektit? :) kerkeeks esim viikonlopussa tekee viikon tehtävät? :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se riippuu ihan siitä, mitä kursseja on just käynnissä. Ensimmäiset kaksi vuotta oli mun kohdallani ainakin paljon työläämpiä kuin kolmas ja nyt meneillään oleva neljäs vuosi. :)

      Poista
  11. Mä ainakin haluan kuulla lisää teidän Lontoon suunnitelmista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toiveesi on kuultu! :> Teen postauksen mahdollisimman pian.

      Poista
    2. Heh, twins :D Olin just tulossa kommentoimaan että haluan lukea Lontoo suunnitelmia, Jenna ehti ensin..

      Poista
  12. Kiinnostaa ehdottomasti toi rakkauspostaus ja Lontoon suunnitelmapostaus! :) Ja kivasti olit vastaillut, tätä oli kiva lukea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! :> Molemmista tulossa mahdollisimman pian postaukset.

      Poista
  13. minäkin haluan kuulla lisää sun ja sampan rakkaustarinasta ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! Mä teen siitä postauksen mahdollisimman pian.

      Poista
  14. Tosi kiva postaus! Näitä on aina kiva lukea. :)
    PS. Oon vähän suunnitellut, että kutsuisin itseni sinne suunnalle vielä tän kevään aikana, olis kiva päästä höpötteleen taas! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin tykkään tällaisista! :)

      Sounds perfect! ♡ ♡ ♡

      Poista
  15. Kivoja kysymyksiä ja tosi hyvin osaat vastata. :)
    Itse en noin fiksuun ulosantiin usko pystyväni. :D
    Olisin voinut lukea vielä paljon lisää.
    Mukavaa alkanutta viikkoa sinulle! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Reetta! :) Mä luulen, että olisit vieläkin fiksumpi. ;)

      Samoin sulle! ♡

      Poista
    2. Jätetään se arvailuksi. :D
      Kiitos. :)

      Poista