Kaksplus.fi

Trust in Mickey Mouse!

22. helmikuuta 2014

Voisin pitkästä aikaa höpötellä kuulumisiani teille. Mulla on yliopiston kolmas jakso ihan loppusuoralla, mistä johtuen mulla on paljon kouluhommia tehtävänä. Onneksi tällä kertaa on vain yksi tentti, joten lukemista ei onneksi ole paljon. Seuraava jakso, joka alkaa maaliskuun toisella viikolla, on onneksi kevyempi kuin tämä vielä käynnissä oleva. Mulla pitäisi olla ainoastaan yksi matematiikan sivuaineen kurssi, graduseminaarit sekä yksi kielenhuollonkurssi. Toivon saavani sijaisuuksia aina silloin tällöin, jotta pääsisin taas paremmin kiinni siihen kouluelämään, ja saataisiin vähän rahaa säästöön loppuvuotta varten. Mun täytyy kuitenkin pitää mielessä, etten saa ahmia liikaa tehtävää, koska gradu on kuitenkin se mun ykköseni. Jos mä en saa sitä tehtyä loppukesään mennessä, meidän Lontooseen muutto venyy vielä pidemmälle tulevaisuuteen. Siinä sitä motivaatiota kerrakseen! ;)

Jotakin tosi erikoista on muuten tapahtunut! Mä olen vähän innostunut penkkiurheilusta. Olen katsonut muun puuhan ohella monta jääkiekkomatsia, ja jopa huomannut olevani kiinnostunut niistä. Enpä olisi uskonut! :D Perjantaina mun intoiluni meni jopa niin pitkälle, että lähdin opiskelukaverini seuraksi baariin seuraamaan matsia. Oli tosi hauskaa ja tunnelmaa nostattavaa jännittää matsia isossa porukassa! Saatanpa joskus toistekin eksyä kisakatsomoon... ;)

Tänään kauppareissulla napattiin pitkästä aikaa asukuvat. Edellisestä kerrasta on jo tuhottoman pitkä aika... HUPS! Mä lupaan teille kuitenkin, etten ole nakuna kulkenut, vaikkei niitä asukuvia ole täällä blogin puolella näkynyt. ;)

Beanie / Accessorize     Scarf / VILA (gifted)     Coat / BikBok     Sweater / H&M     
Pants / Monki           Heels / Vagabond     

Tuo Mikki-neule on yksi H&M:n alelöydöistäni. Joku on saattanut jo bongata sen kahdestakin eri Instagram-kuvasta. Mä olin oikeasti aika "matkija" ostaessani tuon, koska mun siskollani ja äidilläni on yhteiskäytössä tuo sama neule. Siskoni päältä sen alunperin bongasinkin, ja oikeastaan etsimällä etsin sitä alerekeiltä. Mä en vaan voi vastustaa Mikki-vaatteita! Kaikki alkoi viime kesänä ostaessani Primarkista mahtavan Mikki-yöpuvun. Se oli menoa sen jälkeen... Kai sitä saa välillä vähän lapsettaakin, eikö? Varsinkin, jos tulee työskentelemään lasten parissa. Se on hyvä perustelu myös Robinin kuuntelemiselle ja piirrettyjen katsomiselle. Pitäähän sitä tietää, mikä on "se juttu". ;)

Neuleesta on oikeastaan tullut yksi mun luottovaatteistani. Käytän sitä yliopistolla wetlook-legginsien kanssa, vaikka tällä kertaa puin sen noiden Monkin housujen kanssa. Bikersaappaat, leggarit ja neule on match made in heaven; niin mukava, mutta samalla tosi hyvännäköinen asu. Niiiiiiin mua! 

Nyt mä yritän vielä saada katsomusaineiden didaktiikan esseetä edistettyä. Keskittymiskyky on ollut tänään aika huono... Valitinkin Sampalle jo, että palautuspäivä on aivan liian pitkällä (tiistaina), koska en pysty keskittymään! :P Mä tarviin aina sen kiireen ja paineen niskaani, että saan hommat hoidettua. Palaillaan, ihanaiset!


All of my courses at the uni are ending next week, so I've been quite busy with the school work. Next school period should be easier than this one so I should have more time to do my master's thesis. I would also like to do some work as a substitute teacher to save some money. Although the money tempts me, I need to remember to focus on my thesis. If I don't get it done before the end of the summer, our plans on moving to London will be delayed. One might say that I'm quite motivated! ;)  

Nowadays I'm crazy about Mickey-clothes! It all started last summer when I bought fab pyjamas from Primark. After that I haven't been able to resist anything with Mickey Mouse on it... OOPS! Mickey-sweater is actually one of my sale finds from H&M. It has become one of my favourite clothes and I've been wearing it a lot lately. Usually I wear it with a pair of wetlook leggins and biker boots - they are match made in heaven

32 kommenttia :

  1. Voih söpö neule :> ja wau, Lontooseen muutto ois täydellistä!

    <3: nobodysperf-milla.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii, se on tosiaan söpö! :>

      Onhan se aika täydellistä, mut aika jänskää! :O :D

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Kiitos, Jasmin! Mä viihdyin siinä tosi hyvin.

      Poista
  3. Hahaha! Mun opiskeluista on selkeesti liian pitkä aika jo (valmistuin viime kesänä), kun palautuspäivä-termin ajattelin liittyvän jotenkin siihen, milloin oot antanut itsellesi luvan levätä :DD mutta sitten tajusin, että aaaaaivan ne esseetkin pitää palauttaa, palautumisen lisäksi :D

    VastaaPoista
  4. Aivan ihana banner i sulla =)

    http://forever-day.blogspot.fi
    <3: Marjo

    VastaaPoista
  5. Mickey! <3
    Mä ostin just hennesiltä Mikkileggarit :)

    VastaaPoista
  6. Tosi kiva asu! :) Varsinkin toi harmaa takki on ihana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Anni! Harmaa takki on mun lempparini tällä hetkellä. :)

      Poista
  7. Toi mikki-neule on kyllä kieltämättä todella suloinen :D Ihana asu jälleen kerran! Mutta mitämitä, ootko muuttamassa Lontooseen jossain vaiheessa elämää!? Vau :) Pakko kysyä, itsekin kun samasta luokanopettajan ammatista haaveilen, että pystyykö ulkomailla tekemään helposti luokanopettajan työtä? Sen nyt tiedän että esim. Espanjasta löytyy suomenkielisiä kouluja, mutta löytyykö esimerkiksi vaikka juurikin Lontoostakin? Vai ajattelitko edes työskennellä sillä alalla sitten Lontoossa vai jollain muulla? :) Haha anteeksi uteliaisuuteni, kiinnostaa vain, kun kohta (toivottavasti) olen itsekin "samassa veneessä"! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Hanna!

      Joo, meillä on suunnitelmissa valmistumiseni jälkeen (eli alkutalvena luultavasti, jos kaikki menee putkeen) muuttaa Lontooseen.

      Lontoossa ei ole suomenkielistä koulua. Suomalaisen luokanopettajan on kuitenkin suht helppoa päästä opettamaan, kunhan vain hankkii ensin "pätevyystodistuksen". Omaa luokkaa tuskin saa heti, joten täytyy valmistautua tekemään paljon sijaisuuksia. Mä olen itse miettinyt alkuun ehkä hakevani koulunkäyntiavustajaksi, jotta saisin "touchin" koulumaailmaan. Parasta tietysti olisi, jos saisin blogini kautta jotain tuloja, että saisin keskittyä blogiini täysillä. :P

      Poista
    2. Oi kiitoksia paljon vastauksestasi ja valotit kyllä nyt paljon tätä asiaa :D Paljon onnea ja tsemppiä tuohon tavoitteeseen :)

      Poista
    3. Olepa hyvä! :) Samoin sulle! <3

      Poista
  8. Noi housut näyttää niin kivoille!
    Oot aina niin hyväntuulinen sun kuvissa. <3
    Ja nyt peukut pystyyn, että tämä kommentti tulee perille asti!! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Housut on tosiaan hirmukivat! Harmi vaan, et Samppa huomas eilen, et toisessa polvessa on lähemmäs 10cm pitkä repeämä. :( Onneks se ei käytössä varmaan näy (ainakaan seistessä), koska se jää just noiden "polviryppyjen" väliin.

      Hihii, niin mä taidan olla! Harvemmin mä olen kuvien ulkopuolellakaan huonolla tuulella. ;)

      Poista
  9. Koko asukokonaisuus on ihan älyttömän hyvin koottu :)
    ps. uusi lukija ilmoittautuu!

    VastaaPoista
  10. Huh! Upea asukokonaisuus nuo joissa sulla on pipo, huivi ja takki päällä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin tykkään siitä enemmän. Oon kerrospukeutuja henkeen ja vereen! ;)

      Poista
  11. Voi miten suloinen tuo neule! :) Ja makeet kengät, tommoset pitäis melkein itsekin kotiuttaa ;) ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä se tosiaan on! ;)

      Kannattaa ehdottomasti hankkia bikersaappaat. Ne sopii melkein mihin asuun tahansa! :)

      Poista
  12. Ihanan iso huivi ja asu muutenkin! Oon hoksannut, et yleensä aina asukuvissa kiinnitän huomiota aina ekana huiveihin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on sama! :D Laukkuhulluuden lisäksi, mun sisälläni taitaa kyteä huivihulluus. :P

      Poista
  13. Hei Milla! Kiva kun kävit piipahtamassa blogissani! Tykkään tästä asusta, isot ja rennot neuleet on pop! :)

    VastaaPoista
  14. Sullakin on aivan ihana blogi! Pakko jäädä seurailemaan :) <3

    VastaaPoista