Kaksplus.fi

Ode to Essie!

18. helmikuuta 2014

Mulla on aika ongelmaiset kynnet. Mä olen pureskellut niitä koko lapsuuteni ja nuoruuteni. Ehkä tästä syystä, mun kynteni ovat tosi pehmeät ja helposti katkeavat. Olen yrittänyt lakkailla niitä jaksoittain intensiivisesti siinä toivossa, että ne kasvaisivat. Homma on tosin ollut tosi turhauttavaa, koska lakkaukset ovat yleensä pysyneet kynsissäni noin vuorokauden. En usko, että lakkaustekniikkani on ollut ratkaisevassa asemassa, sillä olen esimerkiksi antanut kerrosten kuivua noin puolituntia ennen seuraavan lisäämistä. Olen myös AINA käyttänyt alus- ja päällyslakkaa.


Vasemmalta oikealle / From left to right: Bahama Mama, Angora Cardi, Not Just a Pretty Face, Lovie Dovie, Funny Face, Chinchilly, Mind Your Mittens, Mint Candy Apple & Fifth Avenue

Onneksi löysin avun ongelmaani: Essien kynsilakat! Mä olen aivan myyty! Jokainen omistamani sävy pysyy mun kynnelläni jopa neljä päivää. Mun siskoni kynsillä taas (kovat ja vahvat kynnet) lakat pysyvät reilusti yli viikon tosi hyvinä. Essien värivalikoima on VALTAVA, joten jokaiselle löytyy varmasti sopiva sävy. Värilakkojen lisäksi saatavilla on erilaisia hoitavia lakkoja. Mulla on itselläni Rock Solid, joka on kynttä kovettava aluslakka. Mä suosittelen lämpimästi kokeilemaan Essien kynsilakkoja, vaikket kamppailisikaan samojen ongelmien kanssa kuin mä! Vaikka nämä ovat hieman kalliimpia, ovat ne hinta-laatusuhteeltaan loistavia!

Onko teillä kokemuksia Essiestä? Entäs joitakin vinkkejä kynsien vahvistamiseen?

I have really weak and fragile nails. I don't know if it's because of my nail-biter history or just in my genes but my nails never grow long. I've tried to make them stronger by painting them but the nail polish stays on them approximately for a day. Frustrating, right?! 

I'm so happy that I've found a nail polish that stays even on my nails; Essie's nail polishes are the best! They stay on my nails even for four days, and on my sister's (strong nails) more than one week. They come in soooooo many different colours that there's definitely one for everyone. I recommend them highly!  

32 kommenttia :

  1. Oiii mitä sävyjä! Tuo mintunvihreä olisi kyllä aika ehdoton hankinta kevääksi, raaskisinkohan testata... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Raaskii! Nää on niin laadukkaita! ;)

      Poista
    2. Täytynee kirjoittaa ostoslistalle ;)

      Poista
  2. Mulla ei oo kokemuksia Essiestä, mutta kiroan tyhmyyttäni kun en ostanut näitä Yhdysvalloista kun siellä olin :D Niin paljon halvempia, täällä ei raaski millään ostaa :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi voi! :O Ne on varmasti siellä paaaaaljon edullisempia!

      Poista
  3. Vitsit sulla on jo melkonen kokoelma, vau! Pitäs ostaa itsellenikin, mutta jotenkin en oo vaan raaskinut :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon ostanut noista kolme itse. Loput olen saanut joko tuliaisena tai lahjana. :>

      Poista
  4. Mä aloin syömään muutama kk sitten tabletteja, joissa on Biotiinia ja c - vitamiineja - ainakin hiuksissa olen huomannut eron. Ne biotiinit vahvistaa kynsiä, ihoa ja hiuksia! Muutamat muutkin tuttuni vannovat tämän nimeen.. ;)... Muuten, kynsilakanpoistoaine kuluttaa kynsiä tosi paljon... - Milla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai niin, mäkin olen joskus syönyt sellaisia! Täytyykin ostaa uusi purkki. Kiitos muistutuksesta! :) <3

      Poista
    2. Niin, piti vielä lisätä, että niinhän se kuivattaa. Mä laitan aina kynsiöljyä lakkojen poiston jälkeen. Sen luulis ainakin vähän kumoavan vaikutusta.

      Poista
  5. Samaa mieltä, kyllä ne Essien lakat on parhaita! 5 kipaletta löytyy iteltä, muun muassa juurikin tuo ihana mint candy apple <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Wuhuu, samikset! ;) Se on kyl aika täydellinen sävy!

      Poista
  6. Itseltänikin löytyy muutama Essie-sävy ja olen tykännyt kyllä kovasti! "Tekstuuri"/olomuoto tai miten sen kuvailisi (ei klo 23 oikein enää raksuta .. ;) on niissä tosi hyvä, ei ole ihan lirua muttei töksähdä heti paikoilleenkaan, ja pigmentti samaten sen verran vahva ettei paria kerrosta enempää välttämättä ole tarvinnut laittaa. Niin säästöähän siinä tulee kun ei mene puolta purkkia yhteen lakkauskertaan! :p Niin ja Essien lakkoja saa mun suosimalta brittisivustolta Fragrance Direct (jonka uusimman jättipaketin näitkin instassa :D) super-hyvään hintaan alle kolmen euron. Toki ei ole kovinkaan laajaa sävy-valikoimaa ja maateitse tulevia paketteja joutuu odottamaan pidempään kuin lähi-kempparista haettuna ..Mutta kyllä sen 3 lakkaa yhden Suomessa myytävän hinnalla kotiuttaa kokeiluun anytime. ^^

    Löysin muuten Viva la Diva-merkkisen kalsium-hoitolakan kynsille Kicksistä, ja on nämä mun tynkä-kynnet ehkä himpun verran pysyneet paremmassa kunnossa .. Mutta työ kun on semmoista että ei ne kestä kauniin pitkänä, laatikoita purkaessa yms. lähtee aina joku kivasti kasvanut sivusta lohkeamaan :,/ Vielä viime viikolla mulla oli toinen pikkurillin kynsi huiman pitkä mutta heti kun poistin lakat ja olin yhden päivän ilman, jo joku siihen meni osumaan ja naps.

    Satu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, se rakenne (tai mikä onkaan) on loistava! Ja totta, selvää säästöä. ;)

      OHO! Aikamoisen hyvä hinta?! Ja onko ne aitoja?! :D Tyhmä kysymys, mut nykyään kopioidaan kosmetiikkaakin kai. :P

      Okei, kiitos vinkistä! Mun täytyy käydä vilkaisemassa! :> Just noinhan se menee; hetki ilman lakkaa ja heti kynnet katkeilemassa. Huoh!

      Poista
    2. Olen tilannut itseasiassa sieltä kolme Essien lakkaani ja mätsäävät täysin esim. Sokoksen lakkojen kanssa :D

      Kaikki tuotteet on ainakin kokemusten ja sivun vakuuttelujen mukaan aitoja ja ihka oikea firma kyseessä, eikä ollenkaan mikään ebay-juttu ...^^ Kerran olen jostain saanut feikkihajuveden mutta ei sitä voinut tietää ennen kuin näki silmien edessä .. Varmasti siis myös muuta kosmetiikkaa kopio-markkinoilta löytyy, pitää vain pysyä tarkkana mistä/keneltä ostaa :s

      FD:llä useat tuotteet on esim. tuotannosta lopetettuja joten siitä johtuu "outlet-hinnoittelu". Ja voi olla että moni tuote on siellä briteissä myös halvempi kuin meille tuotuna.. :) Calvin Kleinin huulipunat myös vajaa 3 € ♥ ^^

      xx

      Poista
    3. Okei, kiitos selvennyksestä! :) Mun täytyy ehdottomasti tutustua sivustoon.

      Poista
  7. Hmm täytyy kyllä varmaan kokeilla! Mun kynnet on kans vuosien pureskelujen jälkeen ihan karseet ja toivottomat. Ennemmin oon ollu lakkaamatta kun ei niissä vaan mikään pysy nätisti päivää pidempää -.-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa just mun probleemalta! Kannattaa ehdottomasti kokeilla. :)

      Poista
  8. Niin herkullisia sävyjä, ai että...<3

    VastaaPoista
  9. hyvä tietää, mullakin on ollut jo kauan sama ongelma! täytyypi kokeilla :)
    pusuja turusta!

    VastaaPoista
  10. Essien kynsilakat on kyllä ihan parhautta! Ihanat sävyt ja ainakin ittellä aina kestäneet hyvin! :)

    VastaaPoista
  11. Ehkä tässä on ratkaisu munkin ongelmaani.. 8) Omistan myös tosi hauraat ja lohkeilevat kynnet ja vaikka mitkä niskit on kokeiltu, tuloksetta! :-D
    Sait säkin uuden lukijan ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Wuhuu, tervetuloa seurailemaan! :)

      Kannattaa ainakin kokeilla! Kynsilakka kuitenkin aina vahvistaa vähän sitä omaa kynttä, ja mulla ainakin on niin, et jos kynnet on lakattuina, en niitä edes pistä lähelleni suuta.

      Poista
  12. Täällä ilmoittautuu myös eräs kynsien pureskelija (valitettavasti). Olen yrittänyt parhaani mukaan päästä tuosta tavasta. Harmittaa vain joka kerta kun saa vähänkin kynsiä kasvatettua, niin sitten lohkeavat heti ja ovat muutenkin niin hauraat. Ehkä minunkin siis pitäisi kokeilla noita kynsilakkoja. Kiitos siis vinkistä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa kokeilla! Kynsien lakkaaminen ainakin pitää mun sormeni kaukana suusta, ja jos lakka kestää useamman päivän, niin siinähän ne kynnet kasvavat pikkuhiljaa. :)

      Poista
  13. Itsekin oon rakastunut Essien lakkoihin, koska ne kuivuu yllättävän nopeasti :) Sulla on tooodella kiva blogi ja yllätyin, että kävit kommentoimassa mun blogia, koska oot yks mun lempibloggaajista ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta muuten! :)

      Aiii, ihanaa! ♡ ♡ ♡ Päivän piristys!

      Poista
  14. Essie on vaan niin laadukas lakkamerkki! Itse löysin kynsiini avun geelilakkauksesta :) kynnet pääsevät kasvamaan geelin alla ja vavhvistuvat samalla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän se on! :)

      Geelilakkaus varmasti toimis mullakin. Täytyy ehkä tutustua niihin!

      Poista