Kaksplus.fi

Päivä Tampereella blogiystävän kanssa

4. tammikuuta 2014


Tavattiin Annikan kanssa ensimmäistä kertaa Indiedaysin järjestämässä Bloggers' Inspiration Day -tapahtumassa. Tultiin niin hyvin juttuun, että päätettiin tavata uudestaan joululoman aikana. Perjantaina koitti vihdoin päivä, jota me molemmat oltiin odotettu jo pitkään...

Mä nappasin aamulla junan Tampereelle. Kaikki ei kuitenkaan mennyt niin kuin piti... Huomasin nimittäin kotoa lähdettyäni tarkistaessani junan lähtöaikaa, että se olikin lähtenyt jo pari minuuttia aiemmin! Olin flunssapöhnäpäissäni katsonut ajan väärin (Nyt viidettä päivää tosi flunssainen olo ja koko pää on tukossa. :<). No, ei auttanut muu kuin ladata bussissa VR-sovellus puhelimeeni ja ostaa uusi lippu Tampereelle. Tunnin myöhemmin kuin alunperin oli tarkoitus, saavuin vastoinkäymisistä huolimatta Tampereelle ja pääsin halaamaan ihanaa Annikaa, joka oli mua laiturilla vastassa.

Me suunnattiin nenämme ensin Laukontorille ja kierreltiin Radiokirppiksellä sekä Kirpputori Tarinassa. Kumpikaan ei kuitenkaan ostettu mitään. Seuraavaksi kuljimme Koskikeskukseen, joka olikin sitten aika "turmiollinen" paikka meille... Kävelin nimittäin ulos kauppakeskuksesta kahden suuren kassin kanssa, Annika taas kahden vähän pienemmän kanssa. Mä ainakin paljastan omat löytöni ihan lähiaikoina. Kannattaa siis olla kuulolla, mikäli mun kassieni sisältö kiinnostaa. ;)

Shoppailujen jälkeen mentiin syömään New York -ravintolaan. Otettiin molemmat herkulliset vuohenjuustosalaatit, jotka huuhdottiin alas cokiksella. Kun masumme olivat täynnä, teimme kävelylenkin Tampereen keskustassa. Annika toimi hyvänä oppaana ja esitteli mulle paikkoja. Mä olin jotenkin kuvitellut, et useampikin tuttu paikka Tampereella oli paljon kauempana Hämeenkadusta kuin se todellisuudessa oli. Nyt osaisin ehkä jopa liikkua itseksenikin keskustassa!



Päädyimme lämmittelemään Kulmakonditoriaan (Hämeenkadulla). Mä join kaksi kupillista superhyvää Mambo Jambo -teetä ja söin puolet JÄTTIMÄISESTÄ korvapuustista. Maltoin jopa tuoda toisen puolikkaan tuliaiseksi Sampalle. Annika taas nautiskeli muistaakseni suklaamokkajuoman sekä mokkapalan. Molemmat kuulemma olivat oikein maittavia! Kulmakonditoriassa kannattaa muuten vierailla, sillä kahvila oli tosi viihtyisä ja henkilökunta erittäin mukavaa ja ammattitaitoista.

Kulmakonditoriassa lämmittelyn jälkeen mun olikin jo aika hypätä junaan ja suunnata takaisin kotiin. Junamatkalla mua hymyilytti kovasti. Oli nimittäin tosi helppo hymyillä, koska takana oli niin mahtava päivä. Miten onnekas olenkaan, kun olen blogini kautta tutustunut Annikaan ja saanut uuden ystävän! Mulla oli koko päivän sellainen olo, että ollaan tunnettu jo pitkään. Aikas mahtavaa!

P.S. Mä shoppailen aika harvoin niin, että kiertelisin useamman kaupan samalla kertaa. Ja jos shoppailen, niin lähes aina yksin. Oli mahtavaa, että mulla oli seuranani henkilö, joka oli rehellinen makutuomari ja joka suhtautuu shoppailemiseen ja pukeutumiseen yhtä intohimoisesti kuin minä. Kiitos siis mahtavalle makutuomarilleni! ;)

8 kommenttia :

  1. Ai vitsi kun kuulostaa ihanalta reissulta! Mä olen työskennellyt joskus vuonna nakki Kulmakonditoriassa, tuli kyllä testattua tuote jos toinenkin..... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Reissu oli juurikin sitä! :))

      Haha, se ois kyl niin paha paikka olla töissä! :D Sen verran herkullisia juttuja siel oli esillä... ;)

      Poista
  2. Ihana postaus! Asuin joskus Tampereella, joten tuli ikävä paikkaa. Mietin, että pitäiskö joku päivä käväistä siellä... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että tykkäsit! :)

      Käy ihmeessä! Saattaa tosin olla, ettet halua sit lähteä sieltä enää. :D

      Poista
  3. Oli kyllä ihan mahtava reissu, suurkiitokset huippuseurasta! <3 Pitää kyllä nähdä mahdollisimman pian taas uudelleen! :)

    VastaaPoista
  4. Tampere on niin ihana! Mä muutin tänne Tampereelle viime vuoden puolella, ja menetin aika täysin sydämeni (vaikka aika suuria ennakkoluuloja jotenkin olikin) ja tykkään kun täällä on niin helppo liikkua. :-) Ihania Tamperekuvia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! Mä aina mietin, et jos muuttaisin täältä Espoosta jonnekin muualle Suomeen, ni muuttaisin kyl Tampereelle. Siinä on sitä jotakin. :>

      Poista