Kaksplus.fi

Mickey Mouse

11. tammikuuta 2014


Alkuun valitukset: yhyyy, miksi mun kuvat mössöttyivät! :( Koneella ne näyttävät suht skarpeilta, mut täällä Bloggerissa supermössösiltä. Vähäks ärsyttävää! Tykkäsin kuvista ja asusta tosi paljon, joten nyt harmittaa aika paljon. HÖH!

No niin, nyt voin siirtyä kuulumisten pariin. Tänään oli tosi kiva päivä! Heräiltiin Sampan kanssa rauhassa, syötiin aamupalaa ja hengailtiin. Mä meikkasin vähän uuteen tapaan, hörpin meikkailun lomassa teetä ja katsoin samalla mun uusinta sarjakoukutusta (One Tree Hill). Kahden maissa lähdettiin Samin vanhempien luokse päivälliselle ja lautapeliä pelaamaan. He saivat joululahjaksi meille kaikille tuntemattoman pelin, joka muistaakseni oli nimeltään "Pane miljoona menemään!". Pelin pointtina on kuluttaa miljoona, ja se, joka ensimmäisenä pääsee rahoistaan eroon, voittaa. Peli tavallaan muistutti Monopolia, mutta oli tapahtumarikkaampi. Pelailun lomassa hörpittiin viiniä ja syötiin lettuja. Oli tosi kivaa!

Hassua muuten kurkata ulos ikkunasta. Täällä Etelä-Suomessa on maa valkoisena! Nämä kuvat on napsastu tänään varmaankin parikymmentä minuuttia ennen lumisateen alkamista. Nyt ulkona on aivan eri näköistä. Mua kyl vähän harmittaa se lumi... En tykkää talvesta, kylmästä enkä lumesta. Mä oon nauttinut tästä lämpimämmästä talvesta. On ollut ihanaa, kun on voinut pukeutua kevyemmin, ei ole tarvinnut liukastella eikä ahtaa farkkujen alle sukkahousuja. Mä toivoisin, et lumet sulais pian, mut vähän huonolta näyttää, koska koko ensi viikoksi on luvattu pakkasta. Ainoa syy, miksi toivoisin pakkasta koko maahan on se, etten halua, et kuutit kuolevat. Kuulin just uutisista, et jos vesistöjen päälle ei tule jäätä, kuutit eivät todennäköisesti selviä. :(  Aika kurjaa!







Tekoturkistakki  & huivi / Lindex     Neule & t-paita / H&M     Farkut /VILA (blogiyhteistyö)     Laukku / Rebecca Minkoff     Bikersaappaat / Ellos

Mä muuten tykkään ihan hirmuisesti tästä asusta! Mua itseäni piristää ajatus siitä, että neuleen alla on Mikki-paita, jonka helma kurkistaa hieman neuleen alta. Pienet on ilot! ;)  Neule ja Mikki -paita ovat muuten aleostoksia H&M:lta. Neuleen ostin eilen ja t-paidan ehkä reilu viikko sitten. Halusin, että asun "pointti" on ylävartalossa, joten vetäisin jalkaani farkut. Ja no, kai se on myönnettävä, että kengiksi valikoituivat bikersaappaat, koska mä vedän ne aina automaattisesti jalkoihini. Tuo uusin laukkuni tuntuu muuten sopivan joka asuun. Tässäkin se näyttää ihanalta, vaikka tavallaan hukkuukin neuleeseen.

Kertokaahan tekin mielipiteenne, tykkäättekö Mikki-asusta? 

Huomenna se oiskin viimeinen lomapäivä ennen kevätlukukauden alkamista. Mun pitäis tehdä muutaman monisteen verran italianläksyjä (Missä mun kirjat muuten on?! :D), kirjata opetustilat kalenteriini sekä tarkistaa kurssien aikataulut. Pitäis varmaan myös etsiä paperia ja kynä sekä antaa muutama ajatus graduaiheelle. Meinasin muuten kirjoittaa kappaleen alkuun, ettei mulla ole mitään suunnitelmiä huomiselle. Taisinpa melkein huijata! ;) Palaillaan taas! 

43 kommenttia :

  1. Ihana asu taas! Toi takki on niiiiin<33 Se on kyllä ärsyttävää kun kuvat menee jotenkin mystisesti mössöksi. Mulla on bloggeri ruvennut muutenkin muuttelemaan kuvia vähän hassusti. Jos muokkaan jonkun kuvan värityksiä koneella vaikka tummemmaksi, niin bloggerissa se kuvan väri menee ihan karmeeksi. En tajua mistä tällainen oikku on yhtäkkiä ilmestynyt!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Julia! Takki oli tänään ekaa kertaa päällä ja tykkäsin kyl kovasti. :)

      Sanopa muuta! Kuinka ärsyttävää, et ensin näet isosti vaivaa kuvien muokkaamisessa, mut sit kaikki meneekin hukkaan ku lisäät kuvat tänne. Argh!

      Poista
    2. Mulla on tuo sama takki ja pidän siitä tosi paljon. Ihmetyksekseni olen monelta kaverilta kuullut outoja kommentteja, kuten "en olisi ikinä uskonu, että käytät turkista", "hyyyi, onks toi oikee turkki" ym… mun mielestä toi ei näytä yhtään turkilta, vaan paksulta pörrötakilta :) Ihana asu, muuten!

      Poista
    3. Oho, ikävä kuulla! Mä en oo kyl saanut vielä yhtään negatiivista kommenttia. Ja oon kyl samaa mieltä siinä, et ei se mitenkään näytä oikealta turkikselta. Mä en laittais oikeaa turkistakkia päälleni, en edes vintagea. :/

      Poista
  2. I-ha-na asu!! Mä rakastan Mikkiä, Disneyä, mustaa ja punaista ja vielä nuo samat rakkaus bikerit kuin itelläni <3 Mun on pakko tallettaa nää kuvat itelleni muistiin :)
    Ja hei, siihen kuvien mössöytymiseen löytynee ratkaisu Google+:n asetuksissa, siellä on kai oletuksena päällä sellainen asetus kuin kuvien automaattinen parannus, mulla ainakin ratkesi tuo ongelma sen laittamisella pois päältä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtava kuulla, että tykkäsit noin paljon asustani! :) Disney on paras!

      Kiitos vinkistä! Mä laitoin sieltä samat asetukset pois.

      Poista
  3. Voi ihanuutta, olet todella pirtsakkana! ^^ Pelkästään hyvällä tavalla, ihanan lutuinen asu nimittäin! Ja kurkkivat Mikit todella suloinen lisä. Pitää olla pikkasen lapsi <3

    Jotkut ovat sanoneet että lataavat kuvansa eka esim. flickriin tai muuhun palveluun, ja liittävät sieltä kuvat blogiin niin pysyvät hyvänä. Mä en jaksaisi semmosta säätöä niin pistän ihan normaalisti. Mutta, tein joskus semmosen kikan että rupesin pienentämään kuvien kokoa. Ei ainakaan omaan silmään ole vielä osunut mössöytymistä. Ja kun kuvat ei oo niin suuripikselisiä / HD-laatua niin Bloggerin palvelin jaksaa ladata ne..? Kannattaa kokeilla ladata joku oikein suttunen kuva uusiksi, vaikka tähän postaukseen, niin että se on pienempi ..Omaani laitan ne 1280x900 ja postauksesta kuvakooksi Erittäin suuri mutta sulla on leveämpi tila, kannattaa jättää siis vähän parempilaatuiseki/isommaksi. Niin ja kuvaformaatin muuttaminen jpg:stä png:ksi voi auttaa, silloin ei vissiin kuvasta häviä niin paljon tietoa tai värejä. Toivottavasti löytyy joku toimiva kikka! :)

    Satu
    Indie by heart

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pieni lapsekkuus on aina hyvä! ;) Mua piristi itseäni ihan älyttömästi kurkkivat mikit. :P

      Mä lataan mun kuvat aina pohjan levyisinä eli 800 pikseliä leveinä. En tiedä onks se hyvä vai huono, mut aika kätevä, koska kuvat on heti niin levyitä kuin toivon. :) Täytyy testata tota .png-muotoa! Kiitos vinkeistä. :>

      Poista
  4. Kyllä se täsmälleen sama neule on! :D
    Mulla on se päällä nytkin - olen nyt käyttänyt sitä kaksi päivää putkeen kun se on niin ihanan mallinen ja lämmin. <3
    Tykkään asusta kovasti ja TOI TAKKI! <3
    Jos joskus aiot siitä luopua niin muista jooko mua? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, oot ekana mun listallani sit! ;) Ja joo, neule on tosi ihana! Meinasin laittaa sen kolmatta päivää päälleni, mut en sit viittiny. x)

      Poista
    2. Jee, tämä tieto lämmitti hyisen kylmää maanantaiaamuani! :D <3
      haha, mäkin olisin saletisti pukenut sen kolmanneksi päiväksi putkeen, mutta eilen oli ristiäiset niin en ihan sillä viitsinyt lähteä! :D

      Poista
  5. Lisäätkö kuvat suoraan tänne tai esim flickrin kautta? Mulla ainakin autto se että lisäsin ne muuta kautta blogiini : )

    Ja todella ihana tuo laukku : )

    www.terhisuanto.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Laukku on tosiaan ihana! :>

      Mä lisään aina suoraan. Kokeilin äsken Flickrin kautta, mut se muutti kuvan sävyt vääränlaisiksi. :/ Kiitos vinkistä kuitenkin. :)

      Poista
  6. Ihan täydellinen asu! Mikki Hiiri yksityiskohta oli niin hauska, että hymyilin itekseni täällä tätä lukiessani. ^____^ Pörrötakki on myös ihana ja näyttää kunnon lohtutakilta, minne käpertyä nyt kun ilmat kylmenee. Punainen nyt toimii meikän mielestä aina!

    Ja siis pakko sanoo: mä oon niin One Tree Hill -fani. Oon siis kolunnut sen sarjan jo läpi (aloitin joskus lukiossa seuraamaan sitä eli vuosia sitten) ja se oli meikän toinen elämä joskus XD Voisin hehkuttaa sitä sarjaa tässä monta riviä mutta en halua, että kaikki saa musta ihan sekopäisen mielikuvan, joten lopetan hyvän sään aikana .........

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos asukehuista! Kiva, että sain sut hymyilemään. ;) Lohtutakki se nimenomaan on! Tänään just fiilistelin sitä, miten pehmeältä se karva tuntu poskea vasten. :P

      Haha! :D Mä en oo aiemmin halunnut sitä jostain syystä katsoa. Vähän aikaa sit epätoivoissani etsin jotain katsottavaa ja jäin samantien koukkuun. On kyl tosi kiva sarja!

      Poista
  7. Uuuu kylläpä punanen näyttää sun päällä hyvältä! :)

    VastaaPoista
  8. Aivan ihana takki(haluun kans!) laukku, paita ja ja ja.... sinä! :)


    Karkki;)

    VastaaPoista
  9. Aww kuuttiparat :( Täälläkin on yksi kesänodottelija... Heti kun tulin takaisin Suomeen niin pärähti talviflunssa päälle ja Oulussa on tappoviimat päällä. Punainen kyllä sopii sulle kun nenä päähän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Paranemisia sulle! Mä onneks oon jo omasta flunssasta selvinnyt.

      Kiitos! Mä olin jotenkin unohtanut punaisen värin, mutta uuden neuleen myötä löysin sen uudelleen. :P

      Poista
  10. Multa löytyy myös One tree hillit, saa lainata! :D -L

    VastaaPoista
  11. meitsi välttelee yleensä punaista mutta tää... bueno!=)

    VastaaPoista
  12. Tosi hauska toi mikkapaita tuolla neuleen alla!! Oon hiplannu mikkipaitaa H&Mllä mutta jääny ostamatta ku en oo keksiny sille muuta käyttötarkoitusta kun himailu paita haha :--D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin se on tätä ennen ollut kotipaitana, mut tohon asuun se sopi superhyvin musta! :P

      Poista
  13. Tuo mikkipaita! <3 Ihana valopilkkuasu tähän harmaaseen talveen!

    VastaaPoista
  14. Tämä Norppa luki kans tuon uutisen pikkukuuteista ja oli aivan järkyttynyt! Ihan hirveää. ♥ :(

    Ihana asu, upea Milla! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on. :( Toivotaan, et jäätä riittäis pikkukuuteille.

      Kiitos, Noora! :)

      Poista
  15. I love the pics and I love the coat! So beautiful!
    I'm following you, follow me back?
    Kissesssssss!

    http://dessslicious.blogspot.com.es/

    VastaaPoista
  16. Vastaukset
    1. Kiitos, mä tykkään siitä hirmuisesti itsekin! :)

      Poista
  17. Eikä miten upea asu, tykkään kyllä tosi paljon ♥! Haha ja kävin lukeen ton Who? -kohdan ja sain susta kyllä tosi ihanan ja symppiksen kuvan! Itsekin pyrin viime keväänä luokanopettajaksi, mutta välivuosihan sieltä napsahti. Tänä keväänä sitten uusi yritys ja toivottavasti pääsen! Voi että sun elämä vaikuttaa ihanalta, just sellanen unelmaelämä minkä mä haluaisin itselleni rakentaa tulevaisuudessa :D
    Niin ja onneksi kävit kommentoimassa mun blogia niin löysin tän, tää on kyllä niin huippu blogi, pakko liittyä lukijaksikin :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, että tykkäät asusta! :)

      Oi, kiitos! Kauniisti sanottu. Mä pidän sulle peukkuja! ♡

      Poista
  18. aivan älyttömän namu toi laukku !! ja muutenki asu on tosi ihana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! "Namu" on oikein hyvä sana kuvaamaan laukkua. ;)

      Poista
  19. Such a pretty outfit,love this red sweater. *__*
    Lovely greets Nessa

    VastaaPoista
  20. Aivan ihana asu! Niin upee tuo punainen neule ja vitsit Mini Macin sävy on ihan täydellinen. Aikamoisen lahjan olet saanut, onnen tyttö! ;) Pakko vielä sanoa, että tässä lueskelen sun postauksia ja ihailen asuja, jäin myös ehdottomasti lukijaksi, todella hyvä blogi. :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla! :) <3

      Sävy on tosiaankin täydellinen! Just sellainen hyvänsävyinen kirkkaanpunainen. :P Ja joo, mua lellitään välillä. Se on korvaus varmaan kaikista niistä illoista, kun hipsutan ton yhden uneen! x)

      Poista