Kaksplus.fi

11

29. tammikuuta 2014


Sain Elisalta haasteen kertoa 11 faktaa itsestäni, vastata yhteentoista Elisan keksimään kysymykseen ja lopuksi keksiä 11 omaa kysymystä haastamilleni bloggaajille. Haastamani bloggaajat löydät postauksen lopusta. Enjoy!

1. Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään.
2. Pitää vastata haastajan 11 kysymykseen.
3. Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille.
4. Heidän tulee valita 11, joilla on alle 200 lukijaa.
5. Sinun tulee kertoa kenet olet haastanut.
6. Ei takaisin haastamista.




11 faktaa

☮ Mä rakastan ☮-merkkejä ja pääkalloja! Voin vannoa, että hiplaan vaate- ja korukaupoissa satavarmasti kaikkea pääkallo-  tai ☮-merkkikuvioista.

☮ Tämän mä olen jo ehkä aiemminkin kertonut: mä olen käynyt kauneusleikkauksessa. Arvaatko missä? ;)

☮ Mä en muista olenko kertonut tämän jo, mutta mun nukkumisasennot on välillä tosi omituisia. Mä saatan useasti yössä kääntyä jalkopäähän nukkumaan niin, että mun jalkani ovat risti-istunnassa ja mä käännän ylävartaloni jalkojeni päälle. Nyt vanhemmiten mun jalkani ovat alkaneet puutumaan tosi ikävästi tuossa nukkumisasennossa, ja siitä tarpeeksi kauan valitettuani, otti Sami tehtäväkseen herättää mut taputtamalla mua takapuoleen. Olen siis useasti yöllä herännyt aivan mutkalla tuntemukseen, että Sami taputtaa mua pepulleni. :D

☮ Mä kadehdin mun äidin ja siskon kynsiä. Mulla on superpehmeät ja pyöreänmalliset kynnet, heillä taas kauniit ja kapeat, pitkäksi kasvavat kynnet. Mä niiiiin haluaisin sellaiset naiselliset kynnet!

☮ Mua ärsyttää ihan sairaasti väärät suomennokset leffoissa ja sarjoissa! 

☮ Haluaisin hirveästi kylpyammeen! Olisi ihanaa päästä lillumaan lämpimään veteen aina silloin tällöin. 

☮ Mä olen tosi perso herkuille. En tunne käsitettä "liian makea". 

☮ Mä olen allerginen lepän, koivun ja heinien siitepölyille, raa'alle porkkanalle ja omenalle, mangolle, kiiville, kirsikoille, metyyli-isotiatsolinonille, soijalle (etenkin soijamaitotuotteet) ja monelle eläimelle, erityisen pahasti hevosille. Lisäksi mulla on pienimuotoinen laktoosi-intoleranssi.

☮ Mä fiilistelen tällä hetkellä ihan sikana John Newmanin albumia. Se on niiiiiiiiiiiin hyvä!

☮ Mä en ole aiemmin osannut olla paljain varpain. Viimeisen parin kuukauden aikana asia on kuitenkin muuttunut, nimittäin huomaan monesti kotona olevani ilman sukkia.

☮ Mä olen välillä ärsyttävän saamaton. Harmi, että Samissakin on samaa vikaa... :D




Elisan kysymykset

1. Millainen olisi unelmiesi loma?
Mun unelmieni lomalle lähtisi mun koko perheeni (äiti, isi, pikkuveli ja -sisko & Sami). Luulenpa, että lähtisin heidän kanssaan mieluiten ensin kaupunkilomalle, jonka jälkeen suuntaisimme jonnekin ihanaan rantaparatiisiin. Aika hyvä kombo olisi New York ja Bora Bora. ;) 

2. Mikä on upein saavutuksesi elämässä?
Hmmm... Ehkäpä luokanopettajankoulutukseen hyväksytyksituleminen. Toisaalta taas on aika mahtavaa, että maisteriksi valmistuminen on ihan käsivarren ulottuvissa! 

3. Suurin toiveesi tulevaisuuden suhteen?
Tämä on helppo! Ehdottomasti suurin toiveeni tällä hetkellä on tulla äidiksi. Siitä mä olen haaveillut varmaan alle 2-vuotiaasta asti eli siitä hetkestä lähtien, kun musta tuli isosisko. Haaveilen myös onnellisesta ja rakkaudentäyteisestä loppuelämästä Samin kanssa. Ja tietysti siitä, että kaikki läheiseni pysyvät terveinä ja ovat onnellisia.

4. Kerro jokin salainen paheesi.
Erilaiset TV-sarjat! En osaa olla yksin kotona ilman, että taustalla pyörii jokin tv-sarja. Mä seuraan aktiivisesti jenkkien tahdissa melkein kolmeakymmentä sarjaa. 

5. Kumman valitsisit, 10 000 euroa rahaa vai maailmanympärysmatkan (arvo yli 10 000)?
Ehdottomasti maailmanympärysmatkan! Voi vitsit, mitä kaikkea sen aikana voisi kokea ja minkälaisia paikkoja nähdä! En epäröisi näiden kahden vaihtoehdon välillä hetkeäkään.

6. Mikä on luonteesi paras piirre?
Empaattisuus ehdottomasti! 

7. Mistä olet erityisen onnellinen tällä hetkellä?
Mä olen erityisen onnellinen Samista ja siitä, että musta tulee hänen vaimonsa. Vatsanpohjaa kutkuttaa myös loppuvuoden pari isoa elämänmuutosta. (Valmistuminen ja Lontooseen muutto)

8. Kerro jokin lapsuusmuistosi.
Mulla tuli ensimmäisenä mieleen lukuisat kesät mökillä. Meitä oli siellä meidän perheen lisäksi tätini, enoni ja mummoni. Muistan, miten ihanaa oli makoilla isolla nurmella mummon peiton päällä, joka lämpeni ihanasti kesäauringon alla. Me uitiin myös jatkuvasti mun pikkuveljeni kanssa! Keksittiin omia uintiliikkeitäkin, kuten nunnauinti ja Baywatch-uinti. Ja, kun pikkusiskoni (kahdeksan vuotta nuorempi) oli ehkä pari vuotias tai vähän alle, kuljettelin häntä uimapatjan päällä samalla kun hän "onki" kaislalla. Mä kuljettelin häntä aina Citymarketiin hänen mukaansa. :D

9. Missä maissa olet käynyt?
Mä olen käynyt kolmesti Ranskassa (kaksi kertaa Pariisissa, kerran Etelä-Ranskassa), Iso-Britanniassa (kolmesti Lontoossa, kerran Edinburghissa), Kreikassa (Kreetalla kahdesti), Hollannissa (Amsterdamissa kerran), Turkissa (kerran) sekä Ruotsissa ja Virossa useasti (risteily).

10. Mikä näistä oli paras reissu ja miksi?
Paras reissu oli Pariisin reissu pari vuotta sitten melkein koko perheeni voimin. Sen reissun jälkeen oli tosi rentoutunut ja nauttinut olo! Lontoon reissut Samin kanssa ovat olleet myös ihania. Niihin on aina liittynyt paljon haaveilemista! 

11. Minkälaisena ihmisenä toivot toisten näkevän itsesi?
Lämpimänä, tasapainoisena, kilttinä, huumorintajuisena ja hyvänä kuuntelijana. 




Kysymykset haastetuille

1. Missä tilanteessa/hetkessä hymyilit viimeksi?     /     2. Mikä on paras koskaan näkemäsi elokuva?     /     3. Kuvaile lempihetkesi.     /     4. Katseletko koskaan tähtiä? Mitä ajatuksia silloin herää?     /     5. Jos olet tosi nälkäinen esim. töistä tullessasi, mitä valmistat itsellesi syötäväksi?     /     6. Mikä on eteläisin paikka, jonne olet matkustanut?     /     7. Mikä on kallein aarteesi?     /     8. Kerro kolme muiden sinulle antamaa lempinimeä.     /     9. Mikä on mielestäsi oudointa itsessäsi?     /     10. Mikä tuoksu on mielestäsi paras?     /     11. Mikä on ehdoton "nounou" pukeutumiseen liittyen? 

Haastan...


Kuvat: andthatswhoiam 

28 kommenttia :

  1. Heeei kiitos haasteesta! Nyt pukkaa kiirettä tosi paljon, mutta yritän jossain välissä ehtiä tämän toteuttamaan :)

    VastaaPoista
  2. Jihuuuu! Kiitos, vähänkö oon innoissani koska rakastan blogihaasteita! :D

    VastaaPoista
  3. Niin ja ihania lapsuusmuistoja :) mekin ollaan muuten uitu nunnauintia! :D

    VastaaPoista
  4. Missä kauneusleikkauksessa olet käynyt? :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei varmaan mitään niin jännittävää kuin ajattelit, mut multa on leikattu hörökorvat. :P Se on kauneusleikkaus, koska sen tekemiseen ei ollut mitään fysiologisia(?) syitä.

      Poista
  5. Oi superia kun teit tämän näin nopeasti! Ihania juttuja, nyt on kyllä pakko lukea kaikki sun matkapostaukset läpi! :D Alkoi kyllä kiinnostaa, että missä kauneusleikkauksessa olet käynyt? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, kyllä niitä matkapostauksia on muutama tullut tehtyä! ;)

      Kuten jo yläpuolellekin kirjoitin, multa on leikattu hörökorvat. :P

      Poista
  6. Tulipa hyvään saumaan! Nyt kun oon ihan vasta alkanu seuraamaan sun blogia, en vielä oikein tunne sua... Nyt sain aika paljon tietoa, ihanaa! :D Ja siis hei, millon on muutto Lontooseen ja miksi? Niiiiin kade!! Entäs millon häät? <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aa, totta! Tästähän tosiaan saa oikein hyvän kuvan musta. :>

      Muutto Lontooseen on suunnitelmissa ensi talvena toivottavasti, heti vaan kun saan luokanopen paperit käteeni ja saadaan kämppä- ja työasiat kuntoon. Muutolle ei ole muuta syytä kuin se, et halutaan nähdä vähän toisenlaista ympäristöä ja tutustua eri kulttuuriin. Halutaan vähän kokeilla siipiämme toisessa maassa. :P Ja niin, rakastetaan molemmat Lontoota! ;)

      Häät on ihan täysin rahakysymys tällä hetkellä. :D Samin puolesta voitais vaikka huomenna mennä maistraatissa naimisiin, mut mä haluan kyl pienet juhlat.

      Poista
  7. Brilliant blog, great posts and beautiful proprietress! What to want more ...
    I follow you right now (on bloglovin + GFC) and welcome to visit my
    blog about fashion .



    Regards,
    Katherine Unique


    VastaaPoista
  8. Kiitos kahdesta kommentista jotka oli ilmestynyt mun blogiin eilenillalla :) Kyyläilin sun aiempia kommentteja ja sulta kysyttiin siitä kauneusleikkauksesta. Mulle on tehty sama operaatio, hörökorvat ovat nyt siis historiaa! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä vaan! :D

      Wihii! Mulle tehtiin se leikkaus muistaakseni noin 10-11-vuotiaana, joten mullakin ne todella ovat historiaa. ;)

      Poista
  9. Jännää että aiot muuttaa Lontooseen! :) Toivottavasti ens talvena onnistuu!

    Ja haha, kiva et joku muukin on perso makealle :D Mulle kelpais mikä tahansa sokerinen, aina ja kaikkialla...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mustakin se on jännää! :O Ottaa vatsanpohjasta joka kerta ajatellessani ensi talvea. :>

      Sama täällä! :D

      Poista
  10. Kiitoksia haasteesta, palaan asiaan ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt on vastattu kysymyksiin :) Kipeänä en pystynyt keksimään 11 faktaa itsestäni, mutta haluasin silti kovasti osallistua... vastaukset täällä http://apinanuusipaivakirja.blogspot.fi/2014/02/2014-11.html.

      Poista
    2. Cool! Mä luen huomenna! :))

      Poista
  11. Oli pakko taas kommentoida, nimittäin täällä on toinen, joka kovasti haaveilee ensi keväästä ja siitä, että saa luokanopettajan paperit käteen. :) nyt vikassa harjottelussa. Ei millään malttais enää odottaa :D siis sitä valmsitumista. Samansuuntaisia haaveita myös täällä suunnalla. Hieman ehkä jo vauvakuumetta poden :) mutta kaikki ajallaan. Sun blogia on ilo lukea, sillä vaikutat hyvin aidolta ja pirtsakalta tyypiltä :) löysin tosin tämän blogin vasta joulun tienoilla :) ja olen koukuttunut ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtava kuulla, kiitos! :)

      Tsemppiä loppuopintoihin! Mulla on viimeistään kesällä kaikki kurssit kasassa, paitsi maisteripraktikumi (viimeinen harjoittelu) jää ensi syksylle. Motivaatio alkaa olla jo ihan hukassa, koska loppu häämöttää niin lähellä. :P

      Poista
  12. Haasteeseen on nyt vastattu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, mun täytyy käydä lukemassa se huomenna! :))

      Poista
    2. Mä paljastan tässä myös, että ihan ilman haastettakin pöllin sinun Kirsille tekemät kysymykset ja vastasin niihin itsekin :) http://livinupanotch.blogspot.fi

      Eka kertaa blogissasi vierailen, onpa kiva tuttavuus tämä! :)

      Poista
    3. Hyvä, että kysymykset kelpasivat sullekin! :) Käyn lukaisemassa vastauksesi. :>

      Poista