Kaksplus.fi

Täydellinen syyspäivä

13. lokakuuta 2013


Jos mä muuttaisin jonnekin pääkaupunkiseudulta, mä muuttaisin Tampereelle...


Matkanteko alkoi vähän ennen kymmentä aamulla. Mä kävin vähän ylikierroksilla autossa ja viihdytin matkaseuruettani mm. "hyvillä vitseilläni" sekä sekoilemalla sanoissani. Luulen, että muut olivat onnellisia automatkan päättymisestä Tampereen Laukontorille. ;)

Äidin, isin ja siskoni suussa maistui jo mustamakkara autosta ulos astuessamme, mutta tuttua Tapolan kojua ei torilta löytynytkään. Siksipä suunnattiinkin suoraan tutkailemaan Radiokirppiksen hyllyjä ja rekkejä. Mä löysin yhden neuleen, jonka esittelen teille todennäköisesti hyvinkin pian. 

Radiokirppis-kierroksen jälkeen satuin lukaisemaan kommenttini läpi, jonne ihana Iduska oli hetkeä aiemmin vinkannut uudesta Tarina-kirppiksestä, joka myöskin sijaitsi Laukontorilla. Kierreltiin siellä hetki, kunnes suunnattiin nälkäiset vatsamme kohti Tammelan toria. 



Tammelan torille saavuttuamme kierreltiin hetki kojuilla ennen ruokapaikan etsintää. Äiti, isi ja siskoni saivat sitä kauan kaipaamaansa mustamakkaraa ja Sami ja mä vatsantäytettä läheisestä snägäristä. Mä otin pienen makkaraperuna-annoksen (joka ei todellakaan ollut pieni :D) ja Sami Teivon lihapulla-annoksen. Oli mukava katsella torimeininkejä samalla ruokaillen. Mä en kovin usein käy toreilla, joten oli oikein harvinaista herkkua!



Tammelan torilta kurvattiin Vapriikkiin. Syy, miksi Tampereelle tällä kertaa tulimme, oli Vapriikin Terrakottasotilas-näyttely. Osuttiin sattumalta samaan aikaan jättimäisen ilmaiskierroksen aikaan, joten kierreltiin rauhassa yläkerran näyttelyissä ennen sotilaiden katsomista. Luonnontieteellisen näyttelyn puolella oli vaaka, joka kertoi mikä eläin on kanssasi yhtä painava. Ensin meni siskoni, joka oli kanadanhanhen painoinen, sitten äitini, jolle vaaka näytti ahmaa ja sitten minä, jonka kohdalla vaakaan ilmestyi nuori hirvi. NUORI HIRVI! Tosi imartelevaa! Testattiin uusiks, että voiko ne muka oikeasti perustua painoon ja mulle tuli esimerkiksi myös kettu, joten tuskinpa se vaaka kovin tarkka. Meinas jo tulla hirvee painokriisi... :'D

Terrakottasotilas-näyttely oli tosi vaikuttava. Sotilaiden lisäksi siellä oli kaikkia muitakin saman ajan esineitä, joissa oli ihan uskomattomia yksityiskohtia. Oli myös tosi mielenkiintoista lukea niitä historiapätkiä seiniltä. Miten suuruudenhullu se keisari onkaan ollut...! 


Vapriikista käveltiin lähellä sijaitsevaan Tallipihaan. Pakollinen vierailukohde on Suklaapuoti, josta lähtee matkaan vähintäänkin suklaatikkari. Matkalla ihailtiin ihanaa ruskaa ja pakotin Sampan nappaamaan musta turistikuvan Näsinneula taustallani. Eiks kaikilla oikeilla turisteilla oo sormet noin? ;)



Tallipihasta käveltiin takaisin autolle ja otettiin suunnaksi Hämeenkatu. Isi ja Samppa istuskelivat kahvilla sillä aikaa, kun mä, äitini ja siskoni kierreltiin Stockmannilla. Mä vaan katselin, mutta äiti löysi jotain pientä ostettavaa. Kierreltiin myös Gina Tricotissa ennen ravintolaan suuntaamista.




Kiitos kaikille ravintolasuosituksia lähettäneille! Tällä kertaa suunnattiin New Yorkiin, koska satuttiin olemaan just siinä nurkilla. Ravintola oli tosi tunnelmallinen ja ruoka oikein maittavaa kaikkien mielestä. Mä otin Chèvre Salad -annoksen, joka oli tosi herkullinen. Täytyy muuten mainita, että isin Pulled Pork & Onion -annos (subin tyyppinen leipä) oli VAL-TA-VA! Mä näin sekunnin ajan kauhun ilmestyvän iskän silmiin tarjoilijan tuotua annoksen hänen eteensä. 






Masut täynnä olikin aika sanoa aina yhtä ihanalle Tampereelle hyvästit. Superkauniissa auringonlaskussa suuntasimme moottoritielle Helsingin suuntaan. Täydellinen syyspäivä takana! ♡



12 kommenttia :

  1. Voi noi makkaraperunat... T en edes syö lihaa, mutta kuola valuu :-D

    Oikeesti mun piti sanoa että noi kuvat susta on ihania, tuun aina niin hyvälle mielelle sun blogia lukiessa kun jaksat hymyillä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muakin epäilyttää aina lihat muualla kuin kotona, mutta toi oli kyl ihan mahtava annos juurikin tossa ympäristössä nautittuna. ;)

      Ihana kuulla! <3

      Poista
  2. Se Luonnontieteellisen museon vaaka ei ihan oikeasti voi pitää paikkaansa, itse olin peuranvasa ja koulukaverini oli kuha :D Veikkaan siis, että sieltä tulee niitä eläimiä ihan sattumanvaraisesti ;) Vitsi, kylläpä kotikaupunki näytti kivalle postauksessa! Pitäisi itsekin useammin käydä esimerkiksi Tallipihalla, eikä noita toritunnelmia tule koskaan fiilisteltyä. Kiitos siis inspiksestä! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, pakko sen on olla "huijausvaaka". :D Ihan helpottavaa.... ;)

      Kiva kuulla, että tein kunniaa Tampereelle. Se on kyllä niin mahtava paikka! Hyvä, että näit kotikaupunkias vähän uusin silmin. :)

      Poista
  3. Kuulostaa kivalle päivälle! Mäkin olin lauantaina Tampereella, mutta näin vaan yhden hikisen koulun liikuntasalin.. No, ajomatkalla Turkuun oli onneksi kaunis auringonlasku. Tampereelle pitäisi mennä kyllä joskus oikein kunnolla ajan kanssa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen tosiaankin tutustumaan Tampereeseen tarkemmin. :) Se auringonlasku oli mahtava!

      Poista
  4. Vaikuttaa todella mukavalta päivältä! Tuo New York -ravintola on kyllä ihana paikka. Kävin siellä reilu vuosi sitten ja tykkäsin todella paljon. Nyt tämän postauksen luettuani tulikin itse asiassa hinku lähteä sinne uudestaan. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se oli kyl joka suhteessa tosi mukava paikka. Pääkaupunkiseudulle vois pistää samanlaisen pystyyn! En pistäis vastaan yhtään. ;)

      Poista
  5. Ihanan tunnelmallisia kuvia taas jälleen kerran! :) Ja pidän asustasi!

    VastaaPoista
  6. Ihania syys kuvia! Uus lemppariblogi seurattavaks, liityin sun lukijaks! Liitythän säkin mun :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, mukava kuulla! Tervetuloa seurailemaan. :) Mä käyn kurkkimassa sun blogias.

      Poista