Kaksplus.fi

Torstai Millan kanssa

6. syyskuuta 2013


Heräilin yhdeksän aikaan. Pötköttelin hetken sängyssä lukien blogeja ja pelaten puhelimella. Pian oli kuitenkin pakko nousta, jotta ehtisin yliopistolle ajoissa. Harvinaista "herkkua": Milla suoraan sängystä nousseena.... Hehkeää, eikö? ;)

Mun aamurutiineihini kuuluu kasvojen pyyhkiminen kasvovedellä, silmänympärysvoiteen levittäminen ja päivävoiteen laittaminen. Koska olin koko yön kärsinyt päänsärystä, joka jatkui aamullakin, nappasin särkylääkkeen. Tarkistin myös päiväohjelmani kalenteristani. Mulla oli huono omatunto aamuluennon missaamisesta... Olin kuitenkin edellisenä yönä päättänyt nukkua pidempään päänsärkyni takia, joten aamuluennon missaaminen oli loppujen lopuksi hyvä vaihtoehto.

Söin aamupalan katsoen samalla Gilmoren tyttöjä. Sami oli ostanut edellisenä iltana hyviä sämpylöitä, joten nautiskelin niistä juuston, salaatin ja kurkun kera. Aamiaisen jälkeen korjasin kynsieni lakkausta. Ei olis kannattanut, koska myöhemmin illalla kaikki lakkaukset irtosivat isoina "lakkalaattoina"...

Meikkasin ruokapöydän ääressä samalla katsoen (mitäs muutakaan kuin) Gilmoren tyttöjä. Piirsin muuten ensimmäistä kertaa varmaan kahteen viikkoon kissarajaukset silmiin. Vaikka aamupalasta oli aikaa noin tunti, päätin silti syödä makaronilaatikkoa, ettei nälkä yllättäisi heti yliopistolle saavuttuani. 


Lähdin yliopistolle klo 11.20. Napsaisin pikaisen asukuvan hississä. Päälleni laitoin Vilan nahkatakin ja viininpunaisen neuleen (molemmat blogiyhteistyönä saatuja) sekä Lontoosta ostetun leomekon. Laukuksi valitsin viininpunaisen Rebecca Minkoffin laukun, mutta sepä ei kuvassa oikein näy.

Odottelin pari minuuttia bussia pysäkillä. Kauhistelin samalla sitä, miten roskainen maa pysäkin kohdalla oli... Tupakan tumppeja oli maassa TOSI PALJON. Mikä siinä on, että ne pitää jättää maahan? :/

Laitoin bussissa Spotifysta soimaan mun tän hetken lempparibiisejäni. "Love Me Again" on mun tän hetken ehdoton ykkönen. Vaihdoin bussia Ruoholahdessa ja hyppäsin 65A:n kyytiin. Nappailin bussin ikkunan läpi kuvia matkan varrelta.

Mannerheimintie näytti yllättävän rauhalliselta. Auringonpaiste oli ihana!

Pian saavuinkin Kruunuhakaan meidän kampukselle. Tykkään eniten tuosta Aurora-rakennuksesta, koska se on lähimpänä bussipysäkkiä. :D

Mä teen tämän vuoden aikana esi- ja alkuopetuksen sivuaineen. Siihen kuuluu esimerkiksi matematiikan didaktiikan kurssi, jonka ensimmäisen ryhmätunnin alkamista odotellaan kuvassa. Tunti oli tosi mukava, perus OKL-meininkiä. Me tehtiin esim. sormien ja lankalenkin avulla erilaisia kuvioita, harjoiteltiin piirtämään kuvioita toisen ohjeiden perusteella ja ratkaistiin ongelmanratkaisutehtäviä. Noiden toimintojen takana oli tietysti syvempiä oppimistavoitteita, joista keskusteltiin ryhmän kesken. Toiminta kuitenkin tuntui tosi kivalta! :)

Matematiikan didaktiikan tunnin jälkeen, noin klo 13.45 lähdin kävelemään kohti rautatieasemaa. Päätin kokeilla uutta reittiä ja kävelin Kaisaniemen puiston läpi asemalle. Ihmettelin samalla, miten erilaisissa vaatteissa ihmiset kulkivat. Mulla oli nahkatakki päällä, joillakin oli shortsit ja toppi ja puistossa jopa näkyi paidattomia miehiä. Tää alkusyksy taitaa erotella kesästä kiinnipitävät ja syksyä odottelevat toisistaan. ;)

Hyppäsin junaan, joka vei mut Leppävaaraan töihin. Ihailin maisemia junasta. En oo muuten kovinkaan montaa kertaa kulkenut junalla. En tiedä täyttyykö edes kymmenen matkustuskertaa...

Harhailin hetken kauppakeskuksessa ennen mun töiden alkamista. Tai no, mulla oli tunti aikaa, joten päätin käydä syömässä.

Päätin mennä Picniciin syömään uuniperuna-annoksen. Valitsin täytteiksi lämminsavulohen ja fetan.

Masu täynnä suuntasin töihin ja hengailin hetken takahuoneessa. Oli itseasiassa aika kiva fiilis mennä töihin! Siksi oon kuvassa peukku pystyssä. :P

Hetki ennen liikkeen puolelle astumista, laitoin koruja ranteeseeni. Mä niin tykkään tuosta yhdistelmästä! Olen harkinnut molempien ostamista itsellenikin...

Ostin itselleni pikkuisen namipussin, josta nappasin muutaman karkin suuhuni ennen liikkeeseen siirtymistä. Tuo pussi on muuten just sopivan kokoinen. Siinä on vain 80g karkkia, mutta yksittäiset karkit ovat niin pieniä, että tuntuu kuin söisi todellisuudessa enemmän. Makeanhimo täyttyy hyvin. :) Ja hei, pussi maksaa Prismassa alle 80 senttiä.

Puoli viiden aikoihin oli mun taukoni aika. Liikkeen puolella oli paljon järjestelyhommaa, joten oli kiva päästä vähän hengähtämään. Koska mulla ei ollut nälkä, päätin etsiä mulle bikersaappaat. Olen jo useammat tilannut kotiin, mutta joutunut palauttamaan ne. Kuvan saappaat vois olla kivat, mut 170€:n hinta vähän kauhistuttaa...

21.15 oli työpäiväni pulkassa. Joka kerta verkon lukittuani mulla on sellainen olo, että unohdin tehdä jotain tärkeää... Huoli taitaa olla turha, koska en ole ainakaan työkävereiltani saanut palautettua unohdetuista hommista.

Sami tuli mua hakemaan, kuten yleensäkin. Kävelin junaradan varteen ja hyppäsin autoon. Jouduin kuitenkin odottamaan auton starttaamista hetken, koska Sampalla oli peli kesken. :D

Ihmettelin autosta pimeyttä. Tosi lyhyessä ajassa on alkanut tulla pimeä ennen kuin pääsen töistä. Pimeys on kivaa. ♡

Haha! Aikamoinen ilme mulla! Naureskelin tolle kuvalle eilen väsymyshysterioissani useamman minuutin ajan. Toi taitaa olla yhdistelmä poseerausta ja Samin "hyvää" vitsiä.  :D

Mä vaihdan aina kotiin tullessani ensimmäisenä kotivaatteet päälleni. Harmaat, nukkaiset leggarit ja tuo Ginan paita ovat mun suosikkini. Niissä oleminen tuntuu parhaalta.

Tein itselleni iltapalaa. Mun teki mieli paahtoleipää, joten kipaisin töiden jälkeen K-Marketissa ostamassa sitä ja mun lempparimehuani. Namnam!


Istuin sohvalla Sampan kanssa ja aloin popsimaan iltapalaani julkkis-BB taustalla. Naureskeltiin yhdessä esim. Andy McCoyn jutuille. Mahtava tyyppi! Iltapalan jälkeen vastasin kommentteihin, selailin blogeja ja nauroin lisää BB:lle. 

BB:n jälkeen oli iltapesun aika. Kävin suihkussa ja sen jälkeen pesin ja rasvasin kasvoni. Katsottiin Samin kanssa vielä hetki CSI New York:ia, jonka jälkeen kömmittiin väsyneinä sänkyyn. Kello taisi tässä vaiheessa olla noin kaksitoista.

Samppa nukahti melkein heti sänkyyn päästyään. Mä sen sijaan näpläilin puhelinta, etsin jotain katsottavaa telkkarista ja rasvailin jalat ja käteni. Mulla on ollut vähän ongelmia mun käsieni kanssa viime aikoina, joten joudun käyttämään tosi rasvaista rasvaa ja puuvillahanskoja öisin. Tosi hottia... Kello oli puoli yksi, kun viimein päätin laittaa puhelimen pois ja sammuttaa yöpöydän lampun. Pian olinkin jo unessa.

6 kommenttia :

  1. oi kiva postaus ! toiminnan täyteinen päivä :-)

    toi bb.....katoin sen ekan jakson, ja olin vaan ihminen ihmisen perään että ööö mikä julkkis toi nyt on ?:-D heheh ehkä pitäis lukea enemmän seiskaa niin olis tienny enemmän :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli tosiaan epätavallisen paljon toimintaa! :D

      Joo, mulla oli sama. Katon sitä lähinnä Andy McCoyn takia! :D Taisin tunnistaa neljä hänen lisäks...

      Poista
  2. Näitä on kyllä ain akiva lukea. Tuo viininpunainen neule on tosi kiva.... argh. Tein just itselleni tarkan shoppailulistan, josta ei saa poiketa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, mut hei! Eiks viininpunainen neule oo aika "must" syksyyn?! ;)

      Kiva, että tykkäsit!

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Ihana kuulla! Mä tykkään tehdä näitä. Pitäis muistaa useamminkin tehdä! ;)

      Poista