Kaksplus.fi

LOVE. Love will keep me together.

11. heinäkuuta 2013


Toivepostausviikolla sain toivomuksen kirjoittaa jotakin pohtivaa rakkaudesta. En varmaankaan ole koskaan aiemmin kirjoittanut pohtivia postauksia, koska mun on jotenkin vaikeampi saada kirjoitetuiksi sanoiksi asioita kuin höpötellä niitä ääneen. Mä oon kyllä luonteeltani tosi tunteellinen, pohtiva ja joissakin määrin myös analyyttinen, mutta en ole koskaan oppinut kirjoittamaan ajatuksiani tai tunteitani. Päätin nyt kuitenkin yrittää, koska Iduska niin kauniisti pyysi. :)



Rakkaus. Rakkaus. Rakkaus on mulle kaikki kaikessa.

Mä oon aina kokenut olevani rakastettu. Ei ole yhtäkään hetkeä, jolloin olisin kokenut, etten olisi ollut rakastettu. Mulla on maailman parhaimmat äiti ja isi. Mä oon oppinut heiltä olemaan rakastettuna sekä ennen kaikkea rakastamaan, näyttämään tunteeni ja antamaan hellyyttä. Mä olen aina, siis ihan aina, saanut heiltä tukea ja apua sitä tarvitessani, oli se sitten olkapää itkuhetkinä tai apua taulujen ripustamisessa. Mä haluan joskus olla omille lapsilleni yhtä omistautunut vanhempi kuin mun vanhempani ovat aina olleet mulle ja sisaruksilleni. Me edelleenkin halataan ja pussataan joka kerta kun nähdään tai erotaan. Joka kerta mä sanon myös rakastavani heitä. En vois kuvitellakaan päivää, etten tekis niin. Musta on äärettömän tärkeää ja ihanaa, että edelleen tehdään niin, vaikka mä oonkin jo "iso".

Jos ette vielä tienneet, mä olen isosisko. Mulla on puoltoista vuotta nuorempi pikkuveli ja kahdeksan vuotta nuorempi pikkusisko. Mä olen aina yrittänyt olla hyvä ja rakastava isosisko. Oon toivonut, että olisin sellainen henkilö, jolle on helppo tulla puhumaan, jos mieltä painaa jokin asia tai on huolia ja murheita. Mä rakastan molempia "pikkusiani" valtavasti! Mun veljeni on yksi mun parhaista ystävistäni. Hän on aina valmis kuuntelemaan mun huoliani ja mä hänen huoliaan. J. on huumorintajuinen, omatahtoinen, kärsimätön, tyylitietoinen, lämmin, sosiaalinen ja ihan hirvittävän rakas. Me ollaan kasvettu yhdessä, riidelty yhdessä ja nyt aikuisiällä lähennytty entisestään. Me ollaan aina pidetty toisistamme huolta, vaikka ollaankin oltu myös kamalia riitapukareita. Yhden kesäleirin ohjaaja on jopa soittanut äidilleni ja kertonut, ettei ole koskaan aiemmin nähnyt, että sisarukset pitäisivät toisistaan yhtä lämpimästi huolta. :') (Tuu jo takas sieltä Ausseista! Mulla on IKÄVÄ!)

Mun pikkusiskoni taas on mahtava nuori nainen. N. on supertaiteellinen ja taitava piirtäjä, lämmin, kaunis, kiltti, hauska, hömppä, aina valmis hipsuteltavaksi sekä ihan mahdottoman rakas myös. N. on aina ollut mun pikkuhömppärimpsatätini. :') N. on upea ja hänellä on mahtava tulevaisuus edessään, kunhan hän vain muistaa oman upeutensa ja ainutlaatuisuutensa. Mä en muista, että oltais kertaakaan riidelty. Varmaan johtuu meidän ikäerostamme. Tai no, ollaan me kyllä aika lauhkeita luonteita molemmat.

Toinen karvaisempi "pikkusiskoni", jota rakastan hirvttävästi ja joka on tullut tosi tärkeäksi, on meidän koiramme Lily. Siinäpä vasta rakkauspakkaus! En olisi koskaan ikinä ennen Lilyn saapumista voinut kuvitella, että pieni karvapallero voi tuoda niin paljon onnea ja rakkaudentunteita mun sydämeeni. Lillerilalleri tulee aina iloisena vastaan, nuolee kyyneleet poskilta ja antaa muutaman suukon sekä tietää aina, koska kaipaan pientä tuhisijaa viereeni. Lily on aina läsnä. En yhtään ihmettele sanontaa "Koira on ihmisen paras ystävä".



Perhe on siis mulle tosi tärkeä. Kuten jo sanoin, ei ole hetkeä, koska en olisi kokenut olleeni rakastettu. Mun perheeni on pitänyt siitä aina huolen. Perheeni suunnalta saan aina pyyteetöntä rakkautta, johon voin luottaa. Olisin varmaan tosi erilainen ihminen, jos mulla ei olisi mun perhettäni. Heidän avullaan musta on muovautunut näin lämmin ja empaattinen ihminen kuin nyt olen.

Rakkautta on kuitenkin monenlaista. Perheen suunnalta tuleva rakkaus on tosi tärkeää, mutta se ei mun mielestäni kuitenkaan usein riitä. On tärkeää olla rakastettu ja jonkun toisen tasavertainen kumppani. Mä olen viimeisen reilun viiden vuoden ajan saanut nauttia erilaisesta rakkaudesta  - kumppanuudesta, ystävyydesta, lämmöstä, turvallisuudesta, huolenpidosta ja RAKKAUDESTA - kuin perheeltäni saama rakkaus. Mä olen ollut tosi onnellinen Samin kanssa. Sami on huumorintajuinen, spontaani, lämminsydäminen, kiltti, hyväntahtoinen, äkkipikainen, omapäinen, vahvamielipiteinen, huolehtivainen ja herrasmies. Sami kantaa aina kauppakassit, avaa ovet ja leikkaa usein jopa leivät, koska mä kuitenkin mukamas leikkaisin sormeeni (Todennäköisesti Sami on oikeassa! :D). Samin kainaloon saa aina mennä. Sami myös tietää, mikä auttaa, jos mulla on pahamieli. Samppa tuntee mut hyvin. Välillä jopa liiankin hyvin. Sami tuoksuu maailman parhaimmalle ja siitä tuoksusta tulee aina turvallinen olo ja levollinen mieli. Samppaan voi aina luottaa. Sami on hyvä ostamaan lahjoja. Samppa on huomaavainen ja pitää huolta pikkusiskoistaan. Sami on ihana.

Meidän parisuhteemme ei todellakaan ole täydellinen. Meillä on omat ongelmamme, mutta rakkautta yllin kyllin! Me otetaan välillä rajustikin yhteen, mutta onneksi ei kovin usein. Me aina sovitaan riidat ja puhutaan asiat läpi. Meillä on välillä tosi isoja eroja mielipiteissä ja arvostuksissamme, mistä syystä välillä tulee mietittyä, että oonko mä nyt oikean ihmisen kanssa. En kuitenkaan vaihtaisi mun parisuhdetta mihinkään. Me molemmat ollaan epätäydellisyyksissämme täydellisiä toisillemme.

Se fiilis ja onni, minkä Sami ja meidän suhde mun elämääni tuo, on mahtava. Se turvallisuudentunne, luottamus, lämpö ja rakkaus. Kumppanuus ja ystävyys. On käsittämätöntä, että just toi ihana "hampaidennaksuttelijahömppäilijapusuttelija" on mun. On myös käsittämätöntä kokea olevansa toiselle tosi tärkeä. On ihanaa, että Sami pitää musta huolta. On ihanaa, että mä voin rakastaa ja olla rakastettuna. On ihanaa olla jonkun "toinen puolisko" ja paras ystävä. Mun parisuhteeni on mulle äärettömän tärkeä. Se on se, joka kruunaa jokaisen päivän ja on tavallaan myös mun koko elämäni pohja. Meillä on viisi vuotta historiaa takana ja monta vuotta vielä edessä. Suunnitellaan yhdessä meidän tulevaisuutta ja joka kerta ottaa mahanpohjasta siitä jutellessamme. Miten mahtavia juttuja ja elämänmullistavia tapahtumia meillä on vielä edessä! Tavallaan odotan jo tulevaisuutta ja oman elämämme rakentamista ja paikoilleen asettumista, mutta toisaalta on myös ihanaa olla ihan kahdestaan. Mulla on maailman paras mies.



En tiedä miten mun fiilikseni ja ajatukseni tulivat tekstistä esiin, koska kirjoitin tekstin ajatuksenvirtana. Welcome to my head, siis! :D Halusin kai vain sanoa, että rakkaus on mulle kantava voima. Mun maailmani tärkein asia. Haluan olla rakastettu monella eri tavalla, mutta haluan myös ehdottomasti rakastaa. Rakkaus on parasta! Peace & Love! Hippi-Milla kuittaa ja kiittää!

Kuvat: weheartit.com

10 kommenttia :

  1. Kivaa pohdintaa mutta liekkö hieman vajaata; Olisin halunnut lukea vielä mietteitäsi laajemmin esim. voiko ystäviä rakastaarakastaa : )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Päätin lähestyä tällä kertaa asiaa henkilökohtaisemmalta kannalta, koska se tuntui luontevalta. Toivottavasti tykkäsit kuitenkin! :)

      Poista
  2. Hieno postaus! Lisää tällaisiä kiitos :) ihanasti sanottu tuo "Me molemmat ollaan epätäydellisyyksissämme täydellisiä toisillemme" koska tuo on niin totta kaikilla, mikään parisuhde ei ole täydellinen, kukaan ei ole täydellinen mutta silti rakkautta voi olla paljon<3 olisi se aika outoa jos pariskunnat ei koskaan riitelisi ja olisivat samaa mieltä kaikesta, ainakin minusta se olisi outoa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, että tykkäsit! :)

      Oon täysin samaa mieltä! Parisuhteissa on hyvä olla vähän säröjä. ;)

      Poista
  3. Ihana sinä <3 Tosi kivasti kirjoitettu. Veikkaisin, että on perheelläkin tullut kyyneleet silmään ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana olet itsekin! <3 :) Kiva, että tykkäsit kirjoituksesta!

      Hehee, ehkäpä heille on muutama pisara tullut silmäkulmaan! Tosi henkilökohtaiselta tuntui tän kirjoittaminen muuten. Jännitti tosi paljon julkaista tämä!

      Poista
  4. Ihana kirjotus <3 Tuli iha tippa linssiin :´)

    VastaaPoista