Kaksplus.fi

Päivä Millan kanssa

12. toukokuuta 2013


Perjantai 10.5.2013


Heräsin aamulla klo 8.45. Mua väsytti tosi paljon, enkä olis tuohon aikaan vielä herännyt, jos mulla ei olis ollut töitä. Nappasin puhelimen käteen ja aloin surffailemaan muutamia sivuja läpi, jotta silmät eivät olisi painuneet väkisin kiinni. Noustuani sängystä, menin ensimmäisenä pesemään kasvoni. Oikealla olevasta kuvasta näkyy tuotteet, joita aamuisin käytän. (Kasvovettä ja silmänympärysvoidetta käytän myös iltaisin.)


Mulla on tällä hetkellä tapanani syödä aamupalaksi kaurapuuroa mehukeiton kanssa. Perjantaina pilkoin lisäksi mansikoita aamupalajälkkäriksi. Lasissa mulla tais olla Ekströmsin valmista smoothieta, joka ei tosin ole kovin hyvää... Se on liian makeaa ja "juoksevaa" mun makuuni.

Aamupalan jälkeen mä meikkasin ja katsoin samalla Charmed-sarjaa Netflixistä. Hengailen aamuisin yökkärissä mahdollisimman pitkään, joten saatte nyt nähdä mun supertyylikkään yökkäri-lookini. ;) Oli muuten ihanaa katsoa peiliin, koska edellisenä päivänä oli mun tyvikasvuni värjätty. Jejee!


Oli pakko ottaa lähikuva mun superübermegahienoista yökkäripökistä. :P Noissa kelpaa nukkua! Onko muuten kenelläkään muulla isovarpaan viereinen varvas pidempi kuin isovarvas? Mulla nimittäin on. Iskä on aina sanonut, että mulla on pianonsoittajan varpaat, koska ne on niin pitkät. :D

Vähän ennen lähtöä söin lounaaksi edellispäivänä tekemääni chili sin carnea. Mua yököttää nykyään tavallista useammin liha, joten oon nyt innostunut kokeilemaan erilaisia kasvisruokia. Voisin kokeilla jotakin toista soijarouhereseptiä, joten jos teillä on mielessä joku hyvä soijarouheresepti, vinkatkaapa siitä mulle! 



Lähdin töihin vähän kello 12 jälkeen. Mun työvuoroni oli klo 13.15-21.15. Vaikka myöhästyin mun vaihtobussistani, ehdin silti ajoissa töihin. Oon tykännyt tosi paljon töissä olemisesta, minkä näkeekin tuosta oikealla puolella olevasta kuvasta. Kovasti hymyilyttää!


Pidin ruokikseni muistaakseni noin klo 17. En jaksanut lähteä kauppaan asti, joten kävin nappaamassa Arnoldsista bagelin ja R-kioskilta limpparin. Oli pakko ottaa Jesse-cokispullo, koska oli niin ikävä mun pikkuveljeäni, joka edelleen on Australiassa (etummaisena oli muistaakseni "Ville", mutta tottakai mä otin ton, koska sen bongasin sieltä! :P). Mä niiiiiiiiiiin halaan ja pussaan sen puhki, kunhan se joskus löytää tiensä takaisin tänne.

Sami tuli hakemaan mut töistä klo 21.15. Olin aiemmin päivällä pakannut yöpymiskamat valmiiksi, joten kurvailtiin suoraan mun porukoilleni yöksi. Lähdin samantien äidin kanssa ulkoiluttamaan Lilya. Ilma oli tosi lämmin ja aurinko oli juuri laskemassa, joten oli tosi mukavaa käppäillä puolisen tuntia ulkona.


Ulkona on tosiaankin alkanut vihertämään! Ihanaa! Mä nautin ihan hirveästi siitä, että luonto on herännyt ja täyttynyt väreistä. Mua inhottaa, kun talvisin on niin pimeää ja väritöntä. Yök.




Lenkin jälkeen istuttiin yhteiselle iltapalalle. Äiti oli tehnyt meille smoothieta. Söin lisäks leipää, koska oli niin kova nälkä. Kuvassa tosin lautanen on jo tyhjä ja lasikin puoliksi. Kertoo siis varmaan siitä, että mulla tosiaankin oli nälkä! :D

Lily on niin seurakoira, että pitää aina olla menossa mukana. Usein me laitetaan Lilylle oma paikka pöydän ääreen, jos vaan hengaillaan muuten vaan pöydän ääressä. Tässä kuvassa Lily katsoo tarkkana kuin porkkana äitiä, joka kaivaa Lilylle omaa herkkua. Se kuivattu kanafilee katos aika nopeesti Lilyn masuun! ;)

Perjantai on viikon paras päivä siinä mielessä, että silloin saa vaihtaa puhtaan yöpuvun. En ymmärrä, että miks mä niin tykkään siitä. :D Niin kauan kuin muistan, oon aina fiilistellyt puhtaan yöpuvun vaihtamista. Meikkien poispesemisestä en sitten tykkääkään yhtään.. Aiemmin se oli musta ihan ok, mut nykyään se tuntuu tosi vaivalloiselta.



Suihkun jälkeen oli tosiaankin aika mennä nukkumaan, joten pesin meikit ja hampaat. Sängyssä olin tasan keskiyöllä. Mua väsytti niin paljon, että nukahdin melkein samantien. Seuraavana aamuna heräsinkin äidin kolisteluihin alakerrassa. :)

16 kommenttia :

  1. Nämä "päivä kanssani" postaukset on kyllä kivoja :)

    VastaaPoista
  2. Jee Milla kiva postaus :) Alko myös haluttaan Arnoldsin bagelia mm

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jejee, ihana kuulla! :> Bagelit on aika herkullisia... :P

      Poista
  3. Jes! en olekaaan ainoa jolla on pottuvarpaan viereinen varvas pitempi ko ite pottuvarvas :D

    VastaaPoista
  4. Soija-basilikalasagne on kyllä huippua! En löytänyt nyt reseptiä netistä, mutta soija maustetaan kasvisliemikuutiolla, ja tomaattimurskana käytetään chilitomaattimurskaa. Sekaan valkosipulia ja miel. tuoretta basilikaa maun mukaan--> nam! T.Suski, OKL

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä, Suski! Testaan ehdottomasti! :)

      Poista
  5. Tosi kiva postaus, näitä lisää ! :) Mun isälläkin on pottuvarpaan viereinen varvas pidempi kuin pottuvarvas, ja me sanotaankin niitä hattivattivarpaiksi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hah, "hattivattivarpaat" on aika osuva nimitys! :DD Kiva kuulla, että tykkäsit! :) Teen ehdottomasti toistekin, koska tällaisia postauksia on musta tosi kiva tehdä.

      Poista
  6. Mä oisin voinu ottaa sitte sen Ville -kokiksen. Vaikka pikku-Villen mukaan ;D

    VastaaPoista