Kaksplus.fi

Haasteita

7. maaliskuuta 2013


Sain JulialtaElinalta ja Ainolta haasteena kertoa 11 asiaa itsestäni.

Haasteen ohjeet kuuluvat seuraavasti:

1. Kerro 11 asiaa itsestäsi.
2. Vastaa haastajan laatimiin kysymyksiin.
3. Keksi 11 uutta kysymystä seuraaville haastetuille. 
4. Haasta 11 bloggaajaa, joilla on alle 200 lukijaa.
5. Ei takaisin haastamista!

Mä otan nyt vapauden olla kertomatta itsestäni 11 asiaa lisäksi. Eiköhän noi 33 kysymystä kerro musta ihan tarpeeksi tässä postauksessa. ;)


Julian kysymykset

1. Haaveiletko jonkin uuden harrastuksen aloittamisesta? Jos, niin minkä? Miksi haluaisit harrastaa juuri kyseistä lajia?
Odotan innolla lumien sulamista, jotta saan herätettyä henkiin lenkkeilyharrastukseni, mutta jos pitää nimetä jokin ihan uusi harrastus, olisi se joku tanssiharrastus. Olen aina nauttinut tanssimisesta ja käynyt ala-asteella tanssitunneilla. Olis kiva taas hikoilla hyvän musiikin ja tanssiaskeleiden parissa! 

2. Mitkä ovat parhaita asioita bloggaamisessa?
Ihan ykkönen on varmasti vuorovaikutus lukijoiden kanssa. Kakkosena tulee se, miten näen oman tyylini ja blogini jatkuvasti kehittyvän mielestäni parempaan suuntaan. Blogin kautta on helppo seurata omaa kehitystäni. Itsestäänselvyytenä voisin vielä mainita sen ilon, jota bloggaaminen tuo arkeeni. Täällä saan rauhassa puhua "tyttöjen jutuista" aina silloin, kun Samia ei kiinnosta kuunnella. ;)

3. Entä, ärsyttääkö sinua jokin/jotkin asiat bloggaamisessa? Jos, niin mikä/mitkä?
Hmm... No ärsyttää ehkä se, ettei aina ole aikaa blogata, vaikka tahtoa ja halua löytyisi. Toisinaan tulee myös epävarmuuden hetkiä blogini suhteen. Muiden blogit vaikuttaa välillä tosi paljon laadukkaammilta ja paremmilta kuin omani. Silloin tekee mieli heittää koko blogi roskikseen ja aloittaa alusta, mutta yleensä auttaa, kun sulkee kaikki bloggailuun ja blogeihin liittyvät välilehdet.

4. Millaisista häistä haaveilet?
Mä haaveilen melko pienistä häistä keskellä kesää. Pöydissä olisi luonnonkukkia korkeissa maljakoissa ja paikalla olisivat ainoastaa kaikkein rakkaimmat ihmiset. 

5. Jos saisit olla päivän ajan joku ihan kuka tahansa muu, niin kuka olisit ja miksi? Mitä tekisit?
Tämäpäs on hankala! Nyt täytyy myöntää, etten osaa vastata tähän.

6. Mitä täytteitä tilaat pitsasi päälle?
Kotipizzassa tilaan aina listan Pepperoni-pizzan, joka sisältää pepperonia ja tonnikalaa. Randompizzerioissa tilaan yleensä vegepizzan.

7. Jos saisit valita vaatekaapistasi vain yhden asukokonaisuuden vuodeksi, minkä kokonaisuuden valitsisit ja miksi?
Mä valitsisin varmaan jonkun mekon, jonka pukisin bleiserin, sukkahousujen, hatun ja maihareiden kanssa. Mä luulen, että viihtyisin sellaisessa asussa kaikista parhaiten, koska se miellyttäisi mun silmääni eikä kiristäisi mistään.

8. Kuinka monta kenkäparia omistat? Millaisia kenkiä sinulla on eniten?
En ole laskenut, mutta luulen, että mulla on enintään 20 paria kenkiä. Suurinosa on arki- ja käyttökenkiä. Mulla ei ole esimerkiksi yksiäkään klassisia korkokenkiä/avokkaita.

9. Unohtumattomin muotimokasi?
Apua... En mä muista yhtään! Oon mä aikuisiällä pukeutunut useaan sellaiseen asuun, joka ei enää olis mun tyylinen, mutta en mä muista mitään erityistä mokaa.

10. Jos saisit valita omaksesi yhden luksuslaukun, minkä valitsisit ja miksi?
Mä haaveilen tällä hetkellä ehkä jostain suht pienestä laukusta, esim. Rebecca Minkoffin Mini Mac-laukusta tai sitten siitä joka naisen haaveesta eli Chanelin tikatusta, kultaketjuhihnaisesta laukusta. 

11. Onko pukeutumistyylisi muuttunut jotenkin vuosien varrella?
No on! Kuten jo ylempänä sanoin, oon aikuisiälläkin pukeutunut useaan sellaiseen asuun, joita en enää haluaisi pukea. Vasta kahden viime vuoden aikana olen alkanut löytämään omaa tyyliäni. 


Elinan kysymykset

1. Kuvaile lyhyesti omaa tyyliäsi.
Mä pukeudun fiiliksen mukaan. Välillä tykkään pukeutua hempeisiin asuihin, välillä taas viehättää "rajummat" asut. Tykkään usein koota asuja, joihin syntyy kontrasteja erilaisten vaatekappaleiden välille.

2. Haluaisitko asua jossain muualla kuin Suomessa? Jos joo, niin missä?
Joooo! Tällä hetkellä haaveillaan Samin kanssa Lontooseen muuttamista. Jos ei mitään ihmeellistä elämänmuutosta tapahdu, muutetaan sinne mun valmistumiseni jälkeen.

3. Missä kaikissa maissa olet vieraillut ja mikä niistä oli lemppari?
Mä olen vieraillut kaksi kertaa Englannissa (Lontoo) ja Kreikassa (Kreeta), Ranskassa kolme kertaa (Pariisi ja Etelä-Ranska), kerran Turkissa ja useamman kerran Virossa ja Ruotsissa. Kaupunkilomista Lontoo on ehdoton ykkönen. Rantalomailupaikkana kivoin on ollut Kreetalla Agia Marina.

4. Pidätkö enemmän rauhallisista koti-illoista vai bileistä ja kavereiden kanssa rellestämisestä?
Yleensä tykkään rauhallisista koti-illoista. On toisaalta myös kiva viettää iltoja kavereiden kanssa, mutta eipä siitä mun kohdalla pysty puhua rellestämisenä! :D

5. Oletko kenkä- vai laukkufriikki? Vai joku muu friikki?
Mä olen ehdottomasti laukkufriikki. Laukku on ihana ostaa, mutta kenkien ostaminen tuntuu yleensä pakolta.

6. Lempielokuvasi? Ei tän hetken lemppari vaan ihan kaikkien aikojen lemppari.
Mulla on useampi, jotka on yhtä lemppareita. Niistä esimerkkinä  Forrest Gump ja Amélie.

7. Mistä lempiaamiaisesi koostuu?
Se vaihtelee tosi paljon! Tällä hetkellä mun lempiaamiainen on appelsiinimehua hedelmälihalla ja ruisleipää paahdettuna kera juuston ja kirsikkatomaattien.

8. Mieleisin lemmikki olisi: kilpikonna, käärme, papukaija vai tarantella?
Ei ainakaan tarantella, hui! Ehkä kilpikonna olisi näistä vaihtoehdoista kivoin.

9. Jos voittaisit lotossa 1 milj. euroa, mitä tekisit?
Ensin maksaisin asuntovelat pois. Lopuista rahoista antaisin siivun mun perheelleni ja käyttäisin osan matkusteluun.

10. Jos voisit muuttaa itsestäsi yhden asian, mikä se olisi?
Mä haluaisin olla vähän itsevarmempi ja vähemmän ujo.

11. Tiedätkö, mikä haluat olla isona?
Tiedän! Luokanopettaja tietysti. ;)


Ainon kysymykset


1. Mitä ominaisuuksia arvostat itsessäsi?
Mä arvostan varmaan eniten empaattisuuttani ja iloista luonnettani. 


2. Jos saisit yhden päivän ajan elää jonkun toisen elämää, kenen elämää eläisit?

Tuossa yläpuolella oli jo sama kyssäri, enkä edelleenkään tiedä vastausta. Ehkä mä oon tyytyväinen mun omaan elämääni tällä hetkellä. :)
3. Lempijälkiruokasi?

Jokin överimakea leivonnainen, kuten mutakakku. 


4. Millaisia unia näet?

Se vaihtelee tosi paljon! Muistan joka aamu herätessäni ainakin yhden yönä näkemäni unen. Välillä näen painajaisunia, joissa kaikki ihmiset paljastuu vampyyreiksi yksi kerrallaan. Joskus taas näen unia, joissa esim. Robert Pattinson tai Elastinen ovat umpirakastuneita muhun. :D Unet vaihtelee siis tosi paljon.


5. Blogi, joka inspiroi sinua kaikkein eniten?

Hmm... Se vaihtelee vähän fiiliksen mukaan. 


6. Mielenkiintoisin aine/aihepiiri, jota olet opiskellut?

Tällä hetkellä mielenkiintoisinta on erityispedagogiikka.


7. Mitä odotat tulevalta keväältä?

Hmm... Odotan eniten ehkä aurinkoa ja sitä, kun luonto herää henkiin talven jälkeen. Odotan myös sitä, että valmistun kasvatustieteen kandidaatiksi. Jokin ulkomaanreissukin olis kiva tehdä, mutta se varmaan jää haaveeksi.


8. Mitä rakkaus on?

Rakkaus on se tunne, joka lämmittää ja saa suupielet kohoamaan. Ilman sitä mä en pärjäisi. En usko, että kukaan pärjäisi. On ihanaa, että joku rakastaa mua ja on ihana rakastaa. 


9. Must have -hankintasi tällä hetkellä?

Mulla on useampi: aitonahkainen bikertakki, bikersaappaat sekä joku ihana bomber-takki.


10. Millainen rooli sinulla on perheessäsi?

Aika vaikea... No, mä olen esikoinen, joten tietenkin mulla on varmaan päällimmäisenä isosiskon ja tyttären roolit. Omassa "pikkuperheessäni" olen avovaimo ja elämänkumppani. 

11. Jos elämästäsi tehtäisiin elokuva, mikä sen nimi olisi? Kuka näyttelisi siinä pääroolia?

Hehee, no kovin jännittävä elokuva siitä ei ainakaan tulisi! :D Nimeä en tiedä, mutta se vois olla musikaali, jonka pääosassa on Amanda Seyfried.



Omat kysymykseni haastetuille

1. Oletko innostunut jostain kevään trendistä tällä hetkellä?
2. Mikä on suosikki vaatekappaleesi omasta vaatekaapistasi?
3. Kerro ensimmäinen muistosi.
4. Mitä ilman eläisit mieluiten: musiikkia, suklaata vai liikuntaa?
5. Odotatko jo kevättä? Miksi?
6. Kun olosi on tosi väsynyt ja uupunut, mikä piristää sinua?
7. Onko jotain, mitä et kiireen takia ehdi tehdä niin paljon kuin tahtoisit? Mikä tekeminen?
8. Paljasta mottosi.
9. Mikä harmittaa/ärsyttää tällä hetkellä eniten?
10. Onko sinulla lempinimi/-nimiä? Paljasta! :) 
11. Mikä on parasta talvessa? Pakko nimetä ainakin yksi asia, vaikket pitäisi talvesta.

Haastan: 
Annikan     Essin     Iduskan     Liisan     Lotan     Maijan     Miims:n     Millan     Polaliinan     Sitan     Suvin     Reetan

16 kommenttia :

  1. kiitos haasteesta ihanainen! :)

    VastaaPoista
  2. Jeiij, tosi kiva että teit tän! :) Noi sun kirjoittamat vastaukset mun bloggaus-kysymyksiin oli ihan niinkuin mun omasta suusta tulleita. Kiva kuulla, etten ole ainoa, joka tuntee olonsa välillä epävarmaksi oman bloginsa suhteen. Ja koska munkin miehen nimi on Sami, toi kakkoskysymyksen viimeinen lause osui ihan täydellisesti nappiin haha. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehee, sellasia ne Samit vissiin välillä on! ;) Kiitos, että haastoit! Tykkään tällaisista kysymyshaasteista.

      Poista
  3. kiitos haasteesta! :) mä oon vanhan blogin puolella tehnytkin tän haasteen, mutta voisin tehdä uudelleenkin sillä edellisestä on kulunut hieman aikaa.. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tee ihmeessä! :) Olis kiva lukea sun vastaukset.

      Poista
  4. Voi kiitos haasteesta, kivoja kysymyksiä olit keksinyt :)

    VastaaPoista
  5. Oi näitä on aina kiva lukea! Ja kiitos haasteesta, atrtun tehtävään huomenna heti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! Odotan innolla vastauksiasi. :>

      Poista
  6. Kiitoksia! Valitettavasti ma just tein tallasen, joten mulla ei taida olla enaa hirveesti kerrottavaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aa, no voi harmi! En yhtään muistanut. :/

      Poista
  7. Kiitos haasteesta Milla! Taitaa olla munkin aika heräilla bloggailutauolta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oleppa hyvä! Se olis hirveen kiva, jos heräilisit. :>

      Poista
  8. Tohon yhteen Elinan kysymykseen olit vastannnu "Mä haluaisin olla vähän itsevarmempi ja vähemmän ujo." Heh, mun mielestä oot kyllä itsevarma ja rohkee <3 (tuli eilen todistettua) ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehee! :D On mulla vissiin hyviäkin päiviä sit. ;)

      Poista