Kaksplus.fi

2.12.2012

2. joulukuuta 2012


Ihanaa alkanutta joulukuuta kaikille!

Täällä odotellaan jo joulua ja "tonttuillaan". Eilen oltiin viettämässä ensimmäisiä pikkujouluja mun perheeni luona. Isi teki tosi hyvää ruokaa meille ja tarjoili vielä talven ensimmäiset glögimukillisetkin ja piparit. Äiti oli sytyttänyt takan ja paljon kynttilöitä, joten mukava ja lämmin tunnelma oli koko talossa. Ostettiin Samin kanssa kaikille Ässä-arvat pikkujoululahjaksi. Neljästä arvasta kaksi voitti, joten aika hyvä tuuri oli! Voittomäärä tosin oli yhteensä vain 14€, mutta kyllä sillä summalla saa ostettua jo monta uutta arpaa. ;)

Mä sain äidiltä ja isiltä pikkujoululahjaksi alla olevissa kuvissa näkyvän kellon. Mulla ei rannekelloa olekaan ollut pitkään aikaan, joten oli tosi kiva yllätys! Kellokin oli oikein nappivalinta mulle. Mulla on niin rimpularanteet, että sirompi kello näyttäis vaan hölmöltä, eikä oikein olis mun tyylinenkään. Paksu, musta nahkaranneke ja ei niin perinteinen kellotaulu on just mun näköiset. Kiitos vielä rakkaat!

Tänään oltiin iltapäivällä Stockmannilla metsästämässä Samille untuvatakkia. Löydettiin yksi tosi kiva Selected Hommen takki, joka varmaan käydään tiistaina ostamassa, jos ei siihen mennessä parempaa löydy. Sami ei oo yhtään "römpsätyylinen", joten tollanen siisti untuva takki on just hyvä sille. Sen värikin sopii oikein hyvin Sampalle!







neule/ H&M, paita / Veromoda, kello / Axcent, farkut / Tiger of Sweden, laukku / Marc by Marc Jacobs, kengät / Dr. Martens

Takkishoppailujen jälkeen menin suoraan mummolle. Hengailtiin yhdessä ja juteltiin hauskoja juttuja. Mun tätini luki mummon kirjoittamasta päiväkirjasta kaikkia hauskoja letkautuksia, joita minä ja veljeni ollaan pieninä sanottu. Mä oon esimerkiksi muutaman vuoden ikäisenä leikkinyt koulua, jossa mun opettajani nimi oli Pluto Tamminen. Mä olen myös kahden tai kolmen ikäisenä miettinyt mm. sellaisia asioita, kun "Miksi vesi putoaa aina alaspäin?", "Isi, mitä elämä on?", "Isi, miten päät on kiinni?" ja "Mihin aurinko laskee?". Niin ja jos ette vielä tienneet, tuihupipuli on sitten ruohosipuli ja mettomella tarkoittaa leppäkerttua.

Kaikista hauskimpana juttuna mulla on jäänyt mieleen tämä: olin varmaan noin parivuotias, kun olin isin kanssa kylvyssä kalakuvioidussa puhallettavassa uima-altaassa meidän silloisessa kylpyhuoneessa. Oltiin isin kanssa kuulemma tutkittu altaan reunojen kalakuvioita ja juteltu niistä. No, mä olin sitten jossain vaiheessa osoittanut isin (No, mites tän nyt sanois...) "mestoja" ja kysynyt kirkkain silmin: "Isi, mikä kala toi on?!". Mä en nyt kuollaksenikaan muista mitä iskä vastas. Voi olla, että naurussa on ollut pidättelemistä... :D

Hihii! Näihin tunnelmiin ja juttuihin on hyvä lopettaa. Palaillaan taas pian, ihanaiset!

12 kommenttia :

  1. Eikä toi kala juttu!:DD
    Tuli tosta vesi jutusta mieleen, jossain valokuva-albumissa on kuva missä pienenä koitan leikata vesihanasta tulevaa vettä saksilla. En kuulemma oikein tajunnut miksi se vesi ei mene poikki :D

    The Pretty Faces

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D:D Kyllä me ollaan oltu fiksuja lapsia, eikö?! :D

      Poista
  2. awwww miten suloinen pilkku/sydän paita!!! :33!!!! Haluuuuuun kanssa! Onko kauankin ostamisesta aikaa?

    http://meanwhileintre.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ostin sen kesällä alennusmyynneistä, joten sitä ei varmaankaan enää liikkeistä löydy. :<

      Poista
  3. toi "römpsätyylinen" vähän ihmetytti :D

    http://urbaanisanakirja.com/word/rompsa/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha! Mun kaveri just kuittaili vähän aikaa mulle samasta. :D Mulle römpsä tarkottaa siis sellasta resuista/homssuista.

      Poista
  4. Tulin kommentoimaan samaa tosta römpsästä..... :D Mutta joku ehtikin jo ensin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D Mulla on monta ihan omaa sanaa omissa käyttöyhteyksissä! :D

      Poista
  5. :D:D:D: hahhaha voi ei..:D Näin muuten ihan sun näköisen kassaneidin Hämeenlinnassa ollessani kaverin luona!! Piti oikee mennä siihen kassalle vaikka jono oli pisin siinä mut halusin nähdä nimilapun ja vaihtaa pari sanaa jos se olisit ollu sä mut mitenkä olisitkaan voinu ku se tapahtu siellä:D Vähän petyin vaikka mietinki et mitä helkuttia Hämeenlinnassa törmään suhun??

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voi, höh! En mä kyllä Hämeenlinnassa yleensä pyöri.
      Kiva kuulla kuitenkin, että olisit ilahtunut, jos mä olisin ollut siinä. :> <3

      Poista