Kaksplus.fi

It's Over!

17. lokakuuta 2012


Pitkästä aikaa löysin energiaa postailemiseen. JEE, tästä se taas alkaa!

Mun kuuden viikon opetusharjoitteluni on nyt pulkassa, tuplaJEE! Tänään oli ensimmäinen vapaapäiväni ja arvatkaapa, mikä oli mun päivän suunnitelmani?! No, nukkua tietenkin! Ja sitähän mä tein koko kuuden viikon edestä... Sammuin eilen nimittäin seiskan aikaan sohvalle, josta siirryin sänkyyni nukkumaan. Yöunilta mä heräsin vasta klo 13 aikaan. 

Neule / Zoul, Takki / Vila

Harjoittelusta jäi tosi hyvät fiilikset; saatiin parini kanssa hyvää palautetta läpi harjoittelun, oppilaat olivat innostuneita ja motivoituneita sekä oppi tuntui kokeiden perusteella menneen perille. Olen erityisen tyytyväinen siihen, ettei parini kanssa menty sieltä mistä aita on matalin vaan järjestettiin paljon pistetyöskentelyä, eheyttävä blogiprojekti sekä tehtiin paljon oppimateriaalia itse. Sain varmistusta sille, että olen oikeassa paikassa opiskelemassa sekä opetukseni arvioijilta että omasta itsearvioinnistani. Tällä hetkellä päässä pyörii vain ajatus: "Pliis, enkö mä vois jo saada omaa luokkaa!?".

Huivi / DIY ,  Farkut / Tiger of Sweden

Parasta harjoittelussa oli se, että sai omasta opetustyöstään palautetta ja kehittämisideoita. Sijaisuuksia tehdessä, ei kukaan ole antamassa palautetta omasta toiminnastani, joten koko ajan on tavallaan ollut taka-alalla ajatus siitä, että mitä, jos mä en toimikaan oikein opettajana. Nyt se ajatus on pyyhkiytynyt pois ja mun oloni alkaa olla aika itsevarma. Työtä ja kehitettävää tietysti löytyy aina, mutta on kiva tietää, että perusasiat on loistokunnossa ja että omaan intuitioon voi luottaa. :)

Laukku / Marc by Marc Jacobs,  Kengät / Ellos
Mulla on ollut tänään jotenkin tosi tyhjä olo... On ikävä oppilaita, on ikävä opettamista ja tavallaan ikävä sitäkin, että koko ajan on jotain hommaa, jota pitäisi tehdä seuraavia oppitunteja varten. Mitä mun nyt pitäisi tehdä, kun mulla yhtäkkiä on monta tuntia lisää omaa aikaa?! 

 Huomenna suunnitelmissani on kirjoittaa harjoitteluni itsearviointiraportti valmiiksi, jotta saan harjoitteluni kokonaan pakettiin. Nyt mä kuitenkin jatkan Sampan kanssa hengailua ja poistun koneelta. Palaillaan pian! 

10 kommenttia :

  1. Ihana asu, toi punanen huivi sopii kokonaisuuteen niin hyvin! Ja kiva kuulla että harjoittelu meni hyvin :)

    VastaaPoista
  2. Jee, just mietinkin, että missä Milla ja täällähän se postaus oli odottamassa kun heräsin :) Hyvin sopii sulle tuo punainen huivi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii, kiva, että olit kaivannut! <3

      Kiitos, iduska!

      Poista
  3. Jei Milla is back ! Ihana toi sun huivi :)

    VastaaPoista
  4. Mageet kengät ja takki! Täällä tykätään! :) Harjoittelut kyllä on omalla tavallaan raskaita, mutta mun mielestä ne on silti oikeastaan paras osa koko koulutuksessa :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Annika!

      Harjoittelut on tosiaan parasta koulutuksessa. :) Harmi, että meillä niitä on niin vähän. :( Nyt on nimittäin enää yksi harjoittelu jäljellä ennen valmistumista.

      Poista
  5. Vastaukset
    1. Kiitos! Se piristää kivasti asua. :)

      Poista