Kaksplus.fi

Hello!

11. syyskuuta 2012


Huh, miten nopeasti viime päivät ovat hurahtaneet! Aikaa on kulunut opetusharjoitteluni suunnittelemiseen, toteuttamiseen ja aivojeni nollaamiseen. Koska olen viettänyt päivät lähinnä tietokoneen ääressä istuen, olen illat karttanut tietokonetta hyvin kaukaa. Ehkä kohta mun tekee taas mieli "datailla", kun päiväni tulevat sisältämään enemmän opettamista kuin suunnittelemista. (Toivottavasti!)

Tänään takana on kolme parini kanssa suunniteltua ja toteutettua oppituntia – kaksi äidinkielen ja yksi musiikin tunti. Päällisin puolin mun fiilikseni on tosi hyvä. Ainoastaan musiikin opettamisen ajattelu/suunnittelu/toteuttaminen nostaa hikikarpalot otsalleni... Oppilasryhmä vaikuttaa haasteelliselta, mutta mikäs sen parempaa harjoittelussa! Haasteita pitää aina olla. ;)

Mun opetusharjoitteluni aikana joudun varmasti tekemään töitä itsekriittisyyteni suhteen. Vaadin itseltäni tosi paljon. Esimerkiksi tänään mulla oli vetovastuu äidinkielen tunnilla. Musta tuntui, että tunti meni ihan plörinäksi, eivätkä oppilaatkaan varmaan oppineet tai ymmärtäneet mitään, koska jouduin "säveltämään" tunnin kulun suhteen ja opetettavaa asiaa oli mielestäni vaikea lähestyä. Olin siis itse aika huonoilla fiiliksillä heti tunnin jälkeen, koska ruoskin itseäni liikaa opetuksen aikana. Sain kuitenkin suht positiivista yleispalautetta oppitunnista, joten kaikki itseni ruoskiminen oli loppujen lopuksi turhaa tai ainakin liioiteltua. Mähän olen harjoittelemassa opettamista, joten virheet, harha-askeleet ja haparoinnit ovat sallittuja, elleivät jopa toivottavia – niistähän oppii paljon!


Takki / 2nd hand
Tuubihuivi / Lindex
Kengät / Ellos


Bleiseri / River Island
Paita / Veromoda
Farkkushortsit / Cheap Monday

Nyt mä lopetan harkkahöpinät tältä illalta ja siirryn vähän pinnallisempiin juttuihin eli mun päivän asuuni. Musta on ihanaa, että opettajana voi pukeutua suht vapaamuotoisesti. En tykkäis joka päivä pukeutua bleisereihin ja housupukuihin tai vaikka johonkin työunivormuun! Yllä olevissa kuteissa mä siis hengailin tänään. Tykkäsin varsinkin tuosta yläosayhdistelmästä, koska siinä toistuu hauskasti samat sävyt, mutta ihan eri kuvioina. Ja btw, mä RAKASTAN tota pinkkiä takkia. ♥ Se keräsi kehuja tuntemattomalta jo heti ekana käyttöpäivänä, joten vissiin se on ihan käyttämisen arvoinen takki. ;)

Palaillaan mahdollisimman pian taas! Ihanaa, että olette siellä, vaikka postauksia tällä hetkellä tulee harvemmin. ♥

P.S. Mun hiukset oli muuten kasvaneet viimeisen kampaamokäynnin jälkeen ihan sikana! Niistä leikattiin lauantaina varmaan lähemmäs 10 cm pois. :O


6 kommenttia :

  1. Ihana asu :) Olen muuten siirtynyt ihan kokonaan seuraamaan sun blogia fb:n kautta, niin kätevästi näkee uudet postaukset kun aiemmin ne hukkui jonnekin bloggerin uusimpien päivitysten sekaan! Tekis mieli tehdä meidänkin blogille fb-sivut, mutta jostain syystä edelleen, melkeen neljän bloggausvuoden jälkeen, mua "hävettää" jos puolitutut/tietyt sukulaiset eksyy blogiin. Outoa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että oot kokenut fb-sivun hyödylliseksi! :)

      Nyt Riikka teette! :D Se hävettää ja kirpasee vaan hetken (ainakin mun kohdallani). Mä tuun heti tykkäilemään siitä. ;)

      Poista
  2. Olet niiin suloinen :-) ja asut myös!

    VastaaPoista
  3. Ompa kiva asu! :) Täälläkin on aika hurahtanut vauhdilla koulun alettua ja blogikin on ollut pienellä "lomalla" :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Tanja! Mä tykkäsin asusta myös. :)

      Poista