Kaksplus.fi

Måndag

28. toukokuuta 2012


Huhuu, täällä ollaan taas! :)

Tänään oli aika peruspäivä. Kävin ruotsintunnilla, nukuin päikkärit, tein ruokaa ja ruotsinläksyt. Kiva, että on ollut vähän viileämpi. Mulla on nimittäin mun kesäpukeutumisessa vakavia puutteita ja nyt ilmojen viiletessä saan vähän lisäaikaa kesävaatevarastojen täydentämiseen. Huomenna ajattelin mennä käymään Kaivarin Kanuunassa ruotsintunnin jälkeen, josko sieltä löytyisi jotakin kivaa kesää varten.

Huomenna mun on muuten PAKKO aloittaa lukemaan sivuainekokeeseen, joka koittaa ensi viikon perjantaina. En ole vielä edes avannut kirjaa enkä miettinyt ennakkotehtävääni... UPS! Vähän jäi taas viime tippaan... No, jos mua ei hyväksytä siihen sivuaineeseen, on mulla kandivaiheessa tarvittava sivuaine jo valmiina kuitenkin (kunhan tentin pari kurssia nyt kesällä). Haen sitten seuraavana keväänä uudestaan.

Ja hei, ilmoittauduin tänään kandiryhmään! Tarkoituksenani olisi siis tehdä kandityöni syyslukukauden aikana. Heti joulun jälkeen on seitsemän viikon harjoitteluni eli monialainen praktikumi. Ajattelin, että parempi nyt varata syyslukukausi pääasiassa kandia varten, koska en usko, että mun luonteellani olisin saanut tehtyä sen yhdessä jaksossa.



Neule / Vila
Toppi / Pariisista
Farkut / Tiger of Sweden
Kengät / Converse
Laukku / Marc by Marc Jacobs


Nyt jätetään kouluhöpöttelyt sikseen ja siirrytään pinnallisempii asioihin. ;) Tällaisissa kuteissa liikuskelin tänään. Olin kokonaan unohtanut tuon Pariisista ostamani kukkatopin! Oli pakko laittaa se heti tänään päälle, joten kokosin asuni sen ympärille. Tosi rennolla meiningillä mentiin taas! 

Huomenillalla ajattelin vihdoin jatkaa lenkkeilyäni, sillä tänään otin viimeisen tulehduskipulääkkeen eikä polvissa ole tuntunut kipua moneen päivään. Pakko varmaan kuitenkin aloittaa kevyesti kävelyllä, ettei polvet pamahda heti kipeiksi. Mieli tekis jo hölkkäillä!!

Nyt mä siirryn sohvalle kattelemaan Game of Thrones -sarjaa. Samin työkaverit kehuivat kyseistä sarjaa, joten ladattiin se heti katsottavaksi. Ootteko te seurannut sarjaa? Onks se hyvä? 

Palaillaan murut! 


6 kommenttia :

  1. Toi laukku on vaan jotain niin söpöä! Ihan täydellinen kesälaukku :)

    VastaaPoista
  2. Ihana toi ruskea asia :) Kenen kandiryhmään sä ilmottauduit, jos saan udella :) Onnee pääsykokeisiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi neule on sellainen, et voisin hyvin kuvitella sen sunkin päälläs! :)

      Mä ilmoittauduin Jyrhämän ryhmään. Kekkasin, et voisin tehdä kandin jotenkin tutkivaan oppimiseen, opetuksen elämyksellisyyteen tms. liittyen. Nuo aiheet oli siinä bilsan kandiryhmässä. Mä jotenki kuitenkin aattelin, et arvostan enemmän hyvää ohjaajaa, vaikkei mun aiheeni olis sen erikoisosaamista, joten päätin valita Jyrhämän. Oliks hyvä valinta? :P

      Poista
    2. No ainakin ihan hyvä varmasti, että et mennyt siihen bilsan ryhmään :) Jyrhämän ryhmästä oon kuullut vähän kahdenlaista mielipidettä. Toiset tykkää, toiset ei... Mutta ainakin siinä samassa ryhmässä voi vissiin jatkaa suoraan graduun, jos haluaa! Kannattaa muutenkin suunnitella kandi niin, jos vaan jaksaa, että voi siitä sitten suoraan jatkaa ja laajentaa graduun. Siinä säästää niin paljon itseänsä graduvaiheessa, vaikka ehkä joutuukin kandiin tekemään hiukan enemmän pohjatyötä. Ja jos vaan rahkeet riittää niin kannattaa kandivaiheessa jo kerätä aineistoa niin paljon, että siitä riitää sitten myös graduun. Analysoi vaan sitten kandiin jonkun osan siitä. Mulla ainakin helpottui homma tosi paljon, sillä että jatkoin samasta aiheesta ja pohjatyö oli tehty ja osa aineistosta kerätty. Mut tsemppii syksyn urakkaan :) Kyllä se siitä! Loppujen lopuks ihan hauskaakin. Ainakin välillä :)

      Poista
    3. Mä uskon, että tuun tykkäämään kandintekemisestä! :) Olis kyl mahtava kekata sellainen otsikko/näkökulma/aihe, joka toimis sit kandinkin pohjana. Onks ideoita?! :D

      Poista