Kaksplus.fi

Ja, jag har glömt allt!

14. toukokuuta 2012

Tänään alkoi mun eka ruotsinkurssini viiteen vuoteen. Oli positiivinen yllätys, että meidän ope puhui riikinruotsia. Se on musta paljon kauniimman kuuloista kuin suomenruotsi. Oli ikävää huomata, miten tässä ajassa on sanavarasto huvennut olemattomiin eikä ääntäminenkään oikein meinaa sujua... No, mä uskon, että kyllä se tästä lähtee! Alku vaan oli vähän masentava, koska tuli niin paljon uutta ammattisanastoa.

Ruotsinkurssin jälkeen kävin ystäväni kanssa testaamassa ravintola Vapianoa. Onneks oli L. apunani, sillä muuten olisin ollut pää ihan pyörällä! :D Mun pizzani oli ihan ok. Ei todellakaan ollut paras syömäni, mutta sudennälkääni helpottamaan se maistui. L. vähän uhkaili, että huomenna ruotsintunnin jälkeen korkattaisiin tämän kesän irtojätskikausi. Kuulostaa hyvältä!





Bleiseri / Monki
Neule / Lindex
Mekko / H&M
Sukkahousut / Lindex
Maiharit, jotka eivät mahtuneet kuvaan / Ellos
Laukku, joka unohtui kuvasta / Marc by Marc Jacobs (turkoosi)

Tänään jatkoin mun kontrastilinjaani. Puin "miehekkään" ja "virallisenoloisen" bleiserin romanttisen, trikoisen pikkukukkakuviomekon kanssa. Jalassa oli myös maiharit kontrastia tuomaan.

Kuten ehkä asukuvistani voitte päätellä, mulla ei ole järkkäriä tällä hetkellä käytössä. Sami lähti tänään yksin työmatkalle Lontooseen ja otti kameramme sinne mukaan, jotta hän saa laadukkaita kuvia presentaatiotaan varten. Niinpä mulle jäi tuo meidän "kakkoskamera", jolla ei järin hyviä kuvia saa, mutta joka hätätilanteessa kuitenkin toimii.

Olipa muuten äsken hauska jutella Sampan kanssa lähes koko hänen lentomatkansa Facebookin chatissa. Katseltiin yhdessä hänelle reittiä Gatwick-lentokentältä hotellille, mietittiin seuraavaa kaupunkilomakohdetta ja höpistiin kaikenlaisesta muusta. Mä oon aika surkimus, koska mulla on nyt jo ikävä! Toinen vasta laskeutuu Lontooseen ja mä oon täällä jo kaipaamassa häntä, pöhkö-minä! :D

Nyt mä lopetan kirjottelun ja alan testailla yhtä kiharrusmenetelmää, joskohan sillä sais pysyvämmät kiharat. Palaillaan tutkimustulosten kera! :P

P.S. Saa huomauttaa, jos otsikossa on virheitä! :D

5 kommenttia :

  1. Onks sulla se ruotsi intensiivikurssina? Mäkin kävin pari vuotta sitten juuri toukokuussa. Aika tiukka paketti oli kyllä :D Hajoilin niin kympillä siellä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On just se intensiivikurssi! Mä tykkäsin lukiossa ruostsista, koska olin hyvä siinä. Nyt en yhtään tykkää, koska mä EN OSAA!! :(

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Tack! Meinasin laittaa noin, mut sit korjasin sen vääräks. Buu!

      Poista
    2. Tarkistin vielä koulukavereiltakin, etten vain korjaa väärin. Mä vetelen ruotsia nykyään intuitiolla, koska se on usein enemmän oikein kuin että yrittäisin miettiä mikä on kieliopillisesti oikein. Todella nätit vaateet muuten. Tykkään kovasti sekä sun vaatetyylistä, että tyylistä jolla pidät blogiasi.

      Poista