Kaksplus.fi

Yllätyssynttärilahja

25. huhtikuuta 2012

Mainitsinkin jo edellisessä postauksessa, että äitini järjesti Samin avustuksella yllätyssynttärilahjan mulle. Tiesin etukäteen, että mun on varattava aikaa sunnuntai-iltapäivästä tiistaiaamuun asti. Ajattelin heti, että luvassa olisi Tukholman risteily, josta pari viikkoa aiemmin mainitsin haaveilevani. No, Sami kuitenkin teki kaikkensa hämätäkseen mua... Hän puhui kylpylöistä, maakuntamatkailusta, ynnä muista matkavaihtoehdoista. Sunnuntaina edelleen jännitin, että onko se risteily vai eikö. No, olihan se! JEE!

Sunnuntaipäivällä tosiaan suunnattiin matkaseurueeni eli isin, äidin, pikkusiskon ja Sampan kanssa Olympiaterminaaliin. Sieltä hypättiin Silja Serenadeen. Täytyy taas sanoa, että kyllä se on vaan niin mukavampi matkustaa Siljalla kuin Viikkarilla Tukholmaan! Siljalla on parempi myymälävalikoima ja mielestäni ystävällisempi henkilökunta. Myös ruoka on aina ollut parempaa Siljalla.

Photobucket
Keskittynyt ja jännittynyt matkustaja odottelee laivan lähtöä. ;)
Meillä oli tällä kertaa De Luxe -luokan hytti merinäkymällä, joka oli oikein mukava. Se sijaitsi suljetulla käytävällä, joka oli kyllä tavallista hyttikäytävää ehdottomasti hiljaisempi. Huoneessa oli taulutelkkari, parisänky ja minibaari, josta sai vapaasti käyttää virvokkeita. Huoneen hintaan kuului myös erikoisaamiainen, joka oli tavallista buffetaamiaista runsaampi.

Ekana iltana kierreltiin kauppoja, käytiin syömässä ja kuuntelemassa karaokea. Lopetettiin ilta Keskiyön showhun, joka oli musta oikein hyvä! En ollut koskaan aiemmin nähnyt lattaritansseja "aitojen" latinoiden esittäminä. Tuijotin valehtelematta koko puolituntisen lavaa ja ihastelin sitä, miten intensiivisesti ja taitavasti tanssiryhmä tanssi.

Photobucket

Aamulla varattiin pari tuntia aikaa nauttia rauhassa erikoisaamiaisen tarjonnasta. Tukholmaan päästyämme nappasimme metron Slussenille ja suuntasimme Fotografiska-museoon, joka sijaitsee suht lähellä Viikkarin terminaalia vanhassa tullirakennuksessa. Museossa on tällä hetkellä viisi eri valokuvanäyttelyä, jotka ovat hyvin erilaisia keskenään. Ensimmäinen näyttely oli musta tosi ahdistava, mutta muista tykkäsin sitten senkin edestä. Suosittelen ehdottomasti vierailemaan Fotografiska:ssa, jos valokuvataide kiinnostaa. Sain muuten opiskelija-alennuksen Lyyra-opiskelijakortilla, cool!

Museosta jatkoimme matkaamme kävellen vanhaan kaupunkiin ja sieltä ostoskaduille. Kävimme syömässä salaatit lempparisalaattipaikassamme. Lopun maissaoloajan kiertelimme kauppoja.

Laivalle palattuamme pidimme lepotauon ennen iltaruokailua Bistro Maximessa laivalla. Otimme kaikki "perinteisemme" eli alku- ja jälkiruokapöydän. Nam! Alkupalapöydästä löytyi tällä kertaa eri salaattien ja lihojen lisäksi runsaasti mereneläviä. Jälkiruokapöydässä taas oli tarjolla mm. suklaamoussea, appelsiinihyytelökakkua ja suklaata.

Illallisen jälkeen teimme viimeiset laivaostokset ja kävimme "yksillä" kuuntelemassa karaokea. Sitten olikin jo aika mennä nukkumaan. Seuraavana aamuna nautimme erikoisaamiaisemme Helsinkiä kohti seilaten.

Kaikenkaikkiaan oli oikein ihana ja rentouttava loma. Mulla on ihan mahtava perhe ja avomies. <3 Heidän kanssaan ei koskaan voi olla tylsää. Kiitos matkasta ja seurasta, mussukat! <3

12 kommenttia :

1. Voi miten ihanalta kuulostaa! Erikoisaamiainen ja kaikki, ah. Ite en oo matkustanut Siljalla kuin joskus ihan pienenä, oon aina nuukaillut ja mennyt Vikingillä kun kerta halvemmalla saa. Ehkä joskus täytyy kokeilla Siljaa, jos se kerran on paljon parempi :)

1. Oli kyllä ihana reissu! Mun mielestä Silja on tosiaan parempi, mutta mun kaveri on toista mieltä. Makunsa kullakin! :)

2. risteilyt on ihania! kuulostaa hauskalta reissulta :-)

1. Mä tykkään risteilyistä kanssa! Oon pienestä pitäen tottunut käymään risteilyllä vähintään kerran vuodessa. :)

3. Oii, suahan on hemmoteltu oikein kunnolla. :) Myöhästyneet synttärionnittelut! :)

4. Nuo Siljan tarjoilut on kyllä ehdottomasti paremmat kun viikkarilla. Me oltiin viime kesänä kans ihan vastaavanlaisella matkalla ja ne aamiaiset sun muut oli kyllä ihania! Ohjelma ja kaupatkin on parempia, kun Vikingillä mielestäni ja meri-ilma virkistää mukavasti. Vaikuttaa, että oli onnistunut reissu :)

1. Oli todellakin! :) Ja oon ehdottomasti samaa mieltä sun kanssas.

5. Kuulostaapa kivalta! Mutta missä ruokakuvat - mulla tosin alko maha kurnimaan pelkästään tuon erikoisaamiaisen mainitsemisesta :D

1. :D Mä oon tosi huono bloggari (tai sit tosi hyvä ahmatti) ku kamera jäi laukkuun kaikkien ruokailujen ajaksi.

6. Mä löysin sun blogin tänään, ihania kuvia Tukholmasta! :)
    T. Uusi lukija
    eevikoo.blogspot.com

1. Kiitos Eevi! Tervetuloa seurailemaan! :)