Kaksplus.fi

Muistoesinehaaste

22. tammikuuta 2012

Sain Nelliinalta jokin aika sitten haasteen, jossa ideana oli kuvata kaksi itselle tärkeää ja muistorikasta esinettä. Esine voi olla uusi tai vanha, pääasia on, että siihen liittyy jokin tarina. Esittelen teille nyt siis kaksi minulle tärkeää esinettä.

Photobucket


Saanko esitellä Pepen - 23 vuotta vanhan ystäväni. Sain sen ensimmäisenä joulunani muistaakseni. Silloin se oli valkoinen, nykyään se on harmaa. Se on aina ollut minun rakkain leluni. Muistan kun kerran unohdin Pepen päiväkotiin yön ajaksi. Voitte varmaan kuvitella, että se oli mielestäni katastrofaalista. Sama traumaattinen kokemus toistui eräänä kesänä mökille lähtiessämme - Pepe ei ollutkaan laukussani. Ei siinä auttanut muu kuin lähteä ostamaan Pepe -korviketta Mikkelistä. Voi sitä onnea, kun kotiin palatessani Pepe odotteli minua sängyssäni. Parasta oli ne hetket, kun mentiin äidin kanssa kangaskauppaan ja sain valita Pepelle uudenvärisen silkkinauhan.

Pepe asustelee edelleen sängyssämme (Oi, kyllä vain!). Tuntuisi kamalalta laittaa se kellarikomeroon. Se on kuitenkin ollut halittavissa aina nukkumaan mennessä tai surun tullen. Edelleen joskus kun on erityisen iso koti-ikävä tai suru, Pepe tuo lohtua. Toisaalta tuntuu hassulta, että aikuiselle jokin pehmolelu on edelleen näin tärkeä, mutta veikkaanpa, että lähes jokaisella joka on kotikotoaan muuttanut pois, on jokin esine muistuttamassa siitä ajasta ja kodista. Pepe on minun "yhteyteni" niihin hetkiin ja rakkaaseen paikkaan.


Photobucket

Photobucket

Toinen erityisen rakas esineeni on mummoni äidin 1920 -luvulla omistama koru. Sain sen ylioppilaslahjaksi mummoltani, johon minulla on aina ollut erittäin läheinen ja lämmin suhde. Koru siis muistuttaa minua mummostani ja kaikista kivoista hetkistä mummoni kanssa. Tänään sen näkeminen sai minut soittamaan mummolleni. :) Koska korulla on valtavasti tunnearvoa, säästelen sitä vain erityisiä hetkiä varten. Veikkaanpa, että hääpäivänäni (kaukaisessa tulevaisuudessa) koru tulee roikkumaan kaulassani.

Photobucket

En haasta ketään yhtä henkilöä toteuttamaan tätä haastetta, mutta toivoisin että mahdollisimman moni tämän tekee! Jos teette itse tämän haasteen, vinkatkaa mullekin! Olisi hauska lukea teille tärkeistä esineistä. :)

6 kommenttia :

  1. Siis eikä!! Mulla on ihan täysin samanlainen toi nalle! Ja vieläkin mulla tallessa. sain kans heti ku olin syntyny ja sekin on jo harmaa ja almost karvaton :DD Miten voi sattua näin!! :D

    VastaaPoista
  2. Ihanaa nähdä, että tämä haaste oikeesti kiertää! :D Laitoin siis tämän alunperin liikkeelle, ja on ollut tosi kivaa lukea näitä.

    Mullakin on rakas nalle, jonka ainakin tarinan mukaan sain synnytyslaitokselle. Tuolla se kaapin päällä nytkin kökkii. :) Mun muistoesineiksi tosin se ei päässyt, toisenlainen nalle kylläkin...

    Tässä siis nämä mun: http://kissaamma.blogspot.com/2011/12/blogihaaste-muistoja.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai, tämä on sun keksimä! Hauska haaste tämä on tosiaan! :)

      Poista