Kaksplus.fi

Näin minä vietän uudenvuodenaaton.

30. joulukuuta 2011


Mä olen aina viettänyt uudenvuoden kotona joko S:n, perheeni tai molempien seurasta nauttien. Mua ei koskaan ole hirveästi innostanut viettää sitä muualla. Toisaalta, en mä juhli juhannustakaan ja vasta viime vuonna ensimmäistä kertaa vappuakin (ensimmäinen "opiskelijavappu"). Mun mielestä tuollaiset "kansalliset juoppopäivät", kuten niitä itse kutsun (:D), on mukavampi viettää oman kodin rauhassa rakkaiden ympäröimänä.

Mä oon aina miettinyt, että mistä se johtuu, etten halua juhlia noita samalla tavalla kuin useimmat mun ikäset. Oon päätynyt siihen, että se syy on varmaan osittain tottumuksessa, perhesuhteiden läheisyydessä ja siinä, etten juurikaan käytä alkoholia (muutama siideri muutaman kerran vuodessa).


Minun uusivuoteni tulee siis sisältämään tänäkin vuonna jonkin mukavan asun, hyvää ruokaa ja mahtavaa seuraa. Ehkä jopa perinteitä kunnioittaen tinan valamistakin. Tänä vuonna poikkeuksena myös Lontoon matkan suunnittelua ja ehkä vähän pakkailuakin.

Mua kiinnostaisi tietää, että miten te vietätte uudenvuodenaaton? Onko muita, joita houkuttelee kotisohva enemmän kuin "ihmismassat"? ;) Entäs muiden juhlien vietto - ulkona juhlien vai kotona nauttien?

P.S. Kuvat: weheartit.com

8 kommenttia :

  1. meitsi on kanssa kotisohva ihminen vaikka ajattelinkin keskustassa pyörähtää illemmalla :) hyvää ruokaa ja paras seura - ei siihen oikein ihmeempää tarvitse!

    VastaaPoista
  2. Niinhän se taitaa olla! Yksin olis aika tylsää. :)

    VastaaPoista
  3. Mä oon viime vuosina alkanut kammoksumaan kaikkia pakollisia juopottelupäiviä, vappu on ainut joka vielä jotenkin menettelee. Olenkin yrittänyt viettää juhannuksen ja uudenvuoden joko reissussa tai sukulaisten kanssa. Tänä vuonna uusivuosi menee samalla lailla kun viime vuonna, illalla kaverien kanssa herkkuruokaa ja siinä vaiheessa kun muut alkaa juomaan niin mä karkaan kotiin nukkumaan ja aamuyöstä lentokentälle :)

    VastaaPoista
  4. en oo koskaan ollu missään kunnon juhlissa uutena vuotena, ne menee aina perheen kanssa jossain reissussa ihan rennosti ottaen :-) tuntuu että kaikki aina oottaa uudelta vuodelta hirveesti ja pettyy kuitenkin, mutta kun odotukset ei oo mitkään ihmeelliset niin ei tuu petyttyä!

    VastaaPoista
  5. Täälläkin vuosi vaihdetaan kotosalla pienen tytön kanssa. Vähän jännittää miten tytölle uni maistuu jos kovasti paukkuu. Oikeastaan tosi helpottavaa kun vain 'saa' olla kotona rennosti. Vähän herkkuja ja hyvä leffa oman perheen kesken. :)

    VastaaPoista
  6. Riikka: Kuulostaa tutulta! :)

    Irina: Niin, totta! Mulle ainakin kaikki "kansalliset juoppopäivät" on päiviä muiden joukossa.

    Janina: Kuulostaa ihanalta! Toivotaan, että uni maistuu hyvin tyttöselle. :)

    VastaaPoista