Kaksplus.fi

Answers! Les réponses!

19. joulukuuta 2011

Photobucket
Tässä kuvassa tarkistan, että rappu on vapaa asukuvien ottamista varten! :D
Bloggaaminen

Miksi bloggaat?
Bloggaan siksi, että olen kokenut sen minulle sopivaksi ja erittäin mieluisaksi harrastukseksi. Saan siitä paljon iloa koulutyöni ohelle.

Onko sulla aikasempi blogeja, vai onko tää ensimmäinen?
Tämä on ensimmäinen blogini.

Onks blogin pitäminen ollu sellasta ku kuvittelit?
On se suurinpiirtein sellaista ollut kuin kuvittelin! Tai no, ehkä jopa kivempaa - vuorovaikutus TEIDÄN kanssanne on erityisen kivaa!

Mikä sai sinut alottamaan oman blogin kirjottamisen?
Mä olen itse lukenut useaa kymmentä blogia parin vuoden ajan ja ajatellut, että bloggaaminen vois olla kiva harrastus mulle. Viimeinen päätös bloggaamisen aloittamiselle oli se, että halusin aloittaa tavallaan päiväkirjan omasta elämästäni. Mulla on nimittäin ihan kamalan huono muisti ja halusin, että kaikista kivoista hetkistä/asuista/asioista jää merkintä jonnekin, mistä voin palauttaa sen helposti mieleeni.

Kuinka kauan oot tätä tehny?
Olen blogannut kesäkuusta lähtien eli noin puolen vuoden ajan.

Mitä tunnet saavasi tästä ja minkä takia bloggaat?
Sain bloggaamisesta uuden harrastuksen - olin todella kaivannut sellaista! Saan bloggaamisesta myös iloa (teidän kommenteistanne) ja keinon käyttää luovuuttani.

Ootko kohdannu blogatessasi epämiellyttäviä kokemuksia (blogin takia siis)?
En ainakaan vielä. Muutaman "kuuluisan" anonyymi -kommentin olen saanut, mutten jaksa välittää niistä.

Mitä vinkkejä sulla olis oman blogin pian perustavalle?
Hmm... Lyhyellä bloggauskokemuksella voisin antaa vinkin, että pidät blogin itsesi näköisenä ja kirjoitat sitä itsesi takia.

Photobucket
Pariisissa mussun kanssa


Minä ja mun elämä

Miten tapasitte poikaystäväsi kanssa?
Ensimmäisen kerran tavattiin kutos-/seiskaluokan kesälomalla, jolloin hengailtiin samassa porukassa. Keväällä 2007 tapasimme samassa bussissa kerran ja aloimme sen jälkeen kulkea samaa matkaa töihin. Tätä jatkui muutaman viikon määräaikaisen tarjoilijatyöni ajan. Keväällä 2008 löysin S:n Facebookista ja alettiin siellä juttelemaan. Tämän jälkeen käytiin muutaman kerran kävelyllä yhdessä (asuttiin 200 metrin päässä toisistamme). Siitä se meidän tarinamme sitten alkoi. :)

Kauanko oot seurustellut poikaystäväsi kanssa?
Ollaan seurusteltu S:n kanssa maaliskuussa neljä vuotta, joista kolme ollaan asuttu saman katon alla.

Mikä sun koko nimi on? :D
Kiitos kysymyksestäsi, mutta en aio vastata tähän. :)

Sun lempiruoka? Väri? Karkki?
Lempiruokiani ovat erilaiset salaatit, pastat ja perinteiset laatikkoruoat (kuten kaalilaatikko). Lempivärejäni ovat keltainen, punainen ja turkoosi. Tupla, Kismet, punainen Royal -levy ja erilaiset irtokarkit ovat lempikarkkejani.

Minkä ikäinen Lily on?
Lily täytti juuri 9 vuotta.

Tunnetko helposti kateutta?
Hmm, en usko. Jos joskus tunnenkin kateutta, se on hyvin lyhyttä, muutaman sekunnin kestävää.

Oletko onnellinen?
Olen ehdottomasti! Mulla on paljon syitä olla onnellinen, kuten ihana mies, paras perhe ja opiskeluasiat hyvällä mallillaan.

Ootko omasta mielestäsi kokenut elämäsi aikana jotain, mitä ei ehkä olisi tarvinnut kokea?
En ole kokenut. Mulla on ollut onnellinen elämä ja uskon, että kaikella ikävällä mitä on tapahtunut, on ollut tarkoituksensa.

Nimeä kolme sun lempivaatekauppaa?
No, ehkä Lindex, H&M ja Vila.

Mitkä kolme asiaa ottaisit mukaan autiosaarelle?
Hyvää seuraa, satelliittipuhelimen ja aurinkorasvaa. :D

Lempihahmo Harry Potterissa?
Hmm, Dumbledore ja Ron.

Kumman lävistyksen laittaisit mieluummin, kieli- vai huulilävistyksen? (Ja huulella tarkoitan Madonnaa yms.)
Varmaankin kielilävistyksen ottaisin mieluummin.

Mikä on tyylisi kulmakivi?
Vaikea kysymys! Ainakin maiharit mulla on tosi usein jalassa eli ne on varmaan yks osanen mun tyyliäni. Myös maanläheisiä sävyjä suosin usein pukeutumisessani. Mulla on myös usein laadukas laukku olallani, suosikkikäyttölaukkujani ovat Tiger of Swedenin musta nahkalaukku, Marc by Marc Jacobsin nahkainen Natasha (odottaa kevättä) ja The Cambridge Satchel Companyn nahkainen batchel.

Jos saisit 50e lahjakortin Amarilloon, mitä tilaisit? (Eli kaikki alku-, pää- ja jälkiruuat, juomat...)
Alkupalaksi Mozzarella Sticks, pääruoaksi Chicken Burgerin, jälkiruoaksi Brownie ja juotavaksi vettä. Lopuilla tarjoaisin S:lle aterian. ;)

Seuraatko politiikkaa?
Täytyy myöntää, etten juurikaan seuraa.

Paljonko käytät rahaa kuukaudessa vaatteisiin?
Sanoisin, että keskimäärin noin 50€.

Oletko läheinen perheesi kanssa?
Olen todella läheinen perheeni kanssa! Me tavataan vähintään pari kertaa viikossa ja soitellaan/lähetellään sähköposteja lähes joka päivä. Onneksi S. tykkää hengailla mun perheeni kanssa myös.

Jos saisit matkustaa mihin vaan juuri nyt niin mihin lähtisit? (aika ja raha ei esteenä)
Jollekin ihanalle paratiisisaarelle, esimerkiksi BoraBoralle!

Jos sun pitäis ostaa joku merkkilaukku niin minkä ostaisit?
Tällä hetkellä ei mielessä ole mitään tiettyä, mutta See by Chloen laukku (esim. Poya -sarjasta) vois olla kiva!

Mistä haaveilet?
Haaveilen siitä, että kaikki mun läheiseni pysyisivät terveinä ja olisivat onnellisia. Haaveilen myös tulevasta (toivottavasti onnellisesta) elämästäni S:n kanssa ja omista lapsista (sitten kun on niiden aika.

Kuinka pitkä olet?
Olen 170 cm pitkä.

Epilointi, vahaus, sokerointi vai sheivaus säärille?
Sheivaus yleensä, mutta jos oikein "innostun" kesällä niin saatan myös epiloida sääreni.

Oletko lukenut jonkin näistä: Tuntematon sotilas, Kalevala, Seitsemän veljestä?
Olen lukenut kokonaan Seitsemän veljestä -kirjan ja aloittanut joskus lukemaan Kalevalaa.

Miksi haluat opettajaksi?
Haluan opettajaksi siksi, että koen, että niillä luonteenpiirtellä ja kyvyillä, jotka minulla on, olen "hyödyllisin" opettajana. Haluan tukea lasten kasvua ja opettaa heille elämässä tarvittavia tietoja ja taitoja.

Photobucket
Fuksisitseiltä 2010

Opiskelu

Ootko saanu yliopistolta paljon kavereita?
Olen!

Miks sä haluut olla opettaja ku eks lapset oo aika rasittavii välillä? Eiks sulla ikinä mee hermo?
En osaa kuvitella itseäni missään muussa kuin opettajan ammatissa. Haluan opettajaksi siksi, että jokainen päivä tulee olemaan erilainen kuin edellinen. Lisäksi työhön liittyvät haasteet tuntuvat mielenkiintoisilta. Täytyy sanoa, että mulla on kyllä tosi hyvä kärsivällisyys lasten kanssa! Ei mulla vielä koskaan ole mennyt hermo lapsiin ainakaan niin, että olisin sen ulospäin näyttänyt.

Millaisia ovat opiskelukaverisi?
No tietysti ihania mun mielestäni! Kaikki ovat hauskoja, luotettavia ja ihania hömppiä!

Haitko lukemaan muuta kuin luokanopettajaksi (kasvatustiede)?
2010 hain myös lastentarhaopettajakoulutukseen, jonne minut hyväksyttiinkin.



6 kommenttia :

  1. Tykkään tosta kuvasta! T. Marilyn Monroe

    VastaaPoista
  2. Hei! Kaivelen vanhoja täällä nyt, mutta itseäni kiinnostaa luokanopettajuus todella paljon ja mietin, että miten ylppärisi sujuivat/saitko hyvät lähtöpisteet vai pääsitkö sisään pääsykoekiintiössä?

    Ihanaa kevättä, oot mielettömän tyylikäs!

    -Neiti R

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjoitin M:n paperit. Ensimmäisenä vuonna hakiessani LO-koulutukseen en päässyt sisään ja silloin laskeskelin, etten luultavasti tulis pääsemään lähtöpisteet+soveltuvuuspisteet -kategoriassa sisään. Olin ihan masentunut, koska tajusin, että mun on pärjättävä soveltuvuuskokeessa erinomaisesti, että mut hyväksyttäisiin koulutukseen. Seuraavana keväänä pääsinkin sisään juurikin pääsykoekiintiössä ja olin hyvin onnellinen! :>

      Kannattaa muuten kurkkia Opiskeluni-kategorian postauksia. Sieltä varmaan löytyy sua kiinnostavia juttuja. :)

      Kiitos! Ihanaa kevättä sullekin!

      Poista