Kaksplus.fi

Houkutuksesta

21. marraskuuta 2011

Olen aina ollut viehättynyt vampyyreista; Bram Stokerin Dracula -elokuva on jo pitkään ollut yksi suosikkielokuvistani. Siksi, ollessani eräässä kirjakaupassa töissä, tartuin nuortenkirjapöydällä olevaan kirjaan. Kirjan nimi oli Houkutus, joka takakansitekstin mukaan tulisi kertomaan vampyyrin ja ihmisen välistä rakkaustarinaa. En ollut aiemmin kuullut kirjailijasta tai kirjasta, mutta päätin ostaa sen kuitenkin. Enpä silloin tiennytkään millaisen aarteen olin kotiini kantanut!


Aloittaessani lukemaan Houkutusta, huomasin nopeasti, etten pysty laskemaan kirjaa käsistäni, Edwardin ja Bellan välinen rakkaus oli koukuttavaa! Sama ilmiö kävi jokaista sarjan osaa lukiessani. Olen tuntenut iloa, kateutta, surua, pelkoa ja rakkautta ahmiessani niitä. Olen myös aina toivonut lisää ja lisää luettavaa ja katsottavaa - toivon edelleen (wink, wink Stephenie Meyer! ;) )

On varmasti sanomattakin selvää, että odotin Twilight -elokuvia kuin kuuta nousevaa. Kun ensimmäinen elokuva oli suunnitteilla, muistan jännittäneeni etenkin sitä, ketkä valitaan Bellan ja Edwardin rooliin. Robert Pattinson Edwardina vastasi mielikuvaani täydellisesti ja Bellan rooliin valittu Kristen Stewart oli mielestäni myös suht osuva valinta. Viimeistään katsoessani "Bellan" ja "Edwardin" välistä kemiaa valkokankaalta, tiesin, että rooleihin on valittu oikeat henkilöt. Myös Bellan isän, Charlien, rooliin valittu Billy Burke ihastuttaa juroudellaan elokuva toisensa jälkeen.

Ihmekkös, että näiltä kahdelta kemiaa löytyy... ovathan he oikeassa elämässäkin pari. :)
Ensimmäisen elokuvan jälkeen olen jäänyt odottamaan seuraavaa... ja sitä seuraavaa ja niin edelleen. :)  Koskaan elokuvat eivät mielestäni kuitenkaan ole olleet "mestariteoksia" tai tarjonneet yhtä mahtavaa elämystä kuin niiden lukeminen. Tarinalleen uskollisia ja viihdyttäviä ne ovat kylläkin aina olleet (taitaa olla pääasia)!


Kuten edellisessä postauksessa mainitsin, kävimme katsomassa Twilight -sarjan uusimman elokuvan Breaking Dawn (suom. Aamunkoi). Olin erittäin jännittynyt ennen elokuvan alkamista ja jo etukäteen kammoksuin ajatusta siitä, että taas on vuoden odotus edessä ennen seuraavaa (ja viimeistä!!!) osaa. Ja kuten arvelinkin, elokuvan jälkeen oli aika tyhjä olo.
Itse elokuvasta mulla ei oikein jäänyt mieleen mitään muuta, kuin se typerä hytkyjä-mies, joka pilasi mun kauan odotetun elokuvahetkeni. Tekisi mieli käydä katsomassa Breaking Dawn uudestaan, jotta saisin niin paljon siitä irti kuin toivoin alunperin saavani, mutta taidan odottaa siihen asti, että saan ostettua sen ihan omaksi - silloin kukaan ei ainakaan pysty pilaamaan elämystäni! x) Seuraavaa, sarjan loppuhuipennusta odotellessa...!

Tämän kirjoituksen tarkoituksena oli siis paljastaa, että täältäkin löytyy yksi Twilight -fani. ;) Löytyykö lukijoistani tällaisia? :)

6 kommenttia :

  1. Kiva, että joku uskaltaa vielä kertoa positiivisiakin kommentteja kys. sarjasta! Itse kanssa luin kirjat ennen elokuvia ja tätä suurta Twilight-huumaa ja voin sanoa, että en myöskään voinut laskea niitä pois käsistäni.

    VastaaPoista
  2. :) Mitäs sitä mielipiteitään peittelemään! :) Veikkaanpa, ettei mun mielipiteeni Twilightista tule piiiitkäään aikaan muuttumaan.

    VastaaPoista
  3. kay ihmeessa Stephenie Meyerin nettisivuilla! sielta loytyy raakaversio viidennesta kirjasta (Midnight Sun).

    VastaaPoista
  4. Mä oon muistaakseni lukenut sen jo pari vuotta sitten. Kiitti vinkistä kuitenkin! :)

    VastaaPoista
  5. :)Tunnustan rakastavani näiti tiettyjä kirjoja ja elokuvia:) Ja olen vieläpä sellainen ihminen joka koukuttuu helposti ja saatan ajatella vain kirjaa seuraavat viikot, koska jään kiinni sen lumoihin:)

    VastaaPoista
  6. Kuulostaa myös vähän minulta, Sande. ;)

    VastaaPoista