Kaksplus.fi

Haastetta elämään!

20. syyskuuta 2011

Ainakin kaikki minulle läheisimmät ihmiset tietävät, että olen TODELLA mukavuudenhaluinen ihminen - pukeudun tilanteisiin mahdollisimman mukavasti, ja niin ikävältä kuin tuntuukin myöntää, menen usein siitä mistä aita on matalin, enkä haasta itseäni tarpeeksi usein. Pohdittuani asiaa ja ruoskittuani itseäni edellä kertomistani asioista, päätin, että on aika haastaa itseni.

Syön makeaa lähes joka päivä. Tuntuu, että vaikkei mieleni tekisi makeaa, täytyy sitä silti "tavan vuoksi" syödä. Päätin eilen, että olen herkkulakossa jouluun asti. Yritän vältellä kaikkia herkkuja, mutta annan itselleni luvan syödä jäätelöä erityisen heikkoina hetkinä ja keksejä yms. kahvipöydän herkkuja juhlissa tai mummolla kyläiltäessä. Täytyy sanoa, että etukäteen pelottaa aika paljon olla epämukavuusalueellani ja "kärsiä" makeanhimosta. Aion nyt kuitenkin todistaa itselleni, että pystyn haastamaan itseni ja onnistun voittamaan makeanhimoni!

Pariisi -reissun kuvasaldoa

Elämäni on ilmeisesti melko tylsää, koska päätin ottaa herkkulakkoni rinnalle toisen lakon. Viime aikoina on tullut aika paljon ostettua uusia vaatteita (niin kuin aina syksyisin). Minulla taitaa olla tästä pienoinen morkkis, joten päätin olla tammikuun Lontoon matkaan asti ostamatta uusia vaatteita (APUA!). Lakko koskee uusia vaatekappaleita, mutta esimerkiksi käyttötavaroita (kuten sukkahousut) saan ostaa tarpeen niin vaatiessa.


Kuva: http://weheartit.com/

Voi, apua mitä menin tekemään! :O :D

Onko muita lakkoilijoita? Entäs vinkkejä makeanhimon tyydyttämiseen?

8 kommenttia :

  1. Makeanhimoon paras lääke on hedelmät! Varsinkin viinirypäleet ja vesimeloni. Onnea lakkoon :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos, sitä tarvitaan! :D Ai niin, totta! Mä söinkin kesällä paljon vesimelonia ja totesin sen toimivan myös makeanhimon poistamiseen. Kiitos muistuttamisesta! =)

    VastaaPoista
  3. onnea sulle, aika hankalalta kuulostaa :-D
    herkkulakko ei mulla henkilökohtasesti onnistu, sitä aina huomaamattaan syö jotain karkkia tai keksejä. on kuitenki hyvä ettet kiellä iteltäs ihan kaikkea, siitä seurais vaan tajuttomia ahmimiskohtauksia :-D
    toivottavasti saat pidettyä ton ostolakon, meinaan lontoo palkitsee kyllä todella hyvin sit kun tänne pääset. täällä on niin paljon ihania ostospaikkoja, että kannattaa tosiaan säästää rahaa, ostohalua ja energiaa.

    tsemppiä lakkoiluun :-)

    VastaaPoista
  4. Niinpä, kiitos! :D Toivotaan, että molemmat pitää heikosta luonteestani huolimatta!

    Mä odotan Lontoota NIIIIN paljon! Varattiin matka heti Pariisin reissun jälkeen eli kesäkuussa, joten matkakuume alkaa olla aika iso jo vaikka matkaan on aikaa vielä useampi kuukausi..!

    VastaaPoista
  5. Kromi auttaa hyvin makeanhimoon! Olen syönyt nyt hiustenkasvastusprojetin vuoksi piimaxia, jossa on saman verran kromia, kuin yhdessä kromi tabletissa ja olen kyllä huomannut, että jatkuva makeanhimo loistaa poissaolollaan :)

    todellajossain.blogspot.com

    VastaaPoista
  6. Mä olen syönyt Bio+ Piimaxia n. 3kk, mutten ole huomannut makenhimon vähentyvän... Ehkä ei toimi kaikilla sitten! :/

    VastaaPoista
  7. Ei vitsit, tuossa jos onnistut niin olet kyllä aikamoinen sankari! Itse olin viime vuonna 4kk ostolakossa siten että sain ostella kirppiksiltä ja sitten yhden jonkun tuoteen kuukaudessa. :) Toimi kun antoi vähän periksi eikä ollut liian armoton. Karkkilakko tekisi tännekin varmasti hyvää, mutta olen armoton herkkuperse. :D En varmaan selviäisi ilman. :O

    VastaaPoista
  8. Muakin pelottaa tää onnistuminen! :D Mä olen herkkuperse isolla H:lla! :D

    VastaaPoista